Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Det slutade bra trots allt

Av Kim - 19 november 2011 20:45

Morgonen började fint, vi fodrade och gjorde sen i ordning Gandalf och Ambar.

När dom var "påklädda så hämtade jag ut Nelly och vår promenad startade.

Bea ledde Ambar med Gandalf på släp och jag gick med Nelly som var ganska tittig.


När vi kommit en bit så kom vi på att vi glömt de obligatoriska reflex västarna.

Och då kom det en Guardia Civil bil (polis), den körde långsamt efter oss och jag föreställda mig höga böter för vi inta bar västar.

Sen började dom köra om oss och satt på sirenen!!! 

Fan va rädda vi blev, som tur var så flög inte hästarna i luften.

Bea svor och jag bad henne  lugna sig för att inte göra vårt "straff" ännu högre.

Men polisen backade tillbaka till oss och bad sååå mycket om ursäkt för oljudet, de hade fel på det elektroniska systemet: blinkers =  siren.


Vi fortsatte promenaden och sen satt vi upp och Nelly sprang lös, snällt och fint uppe på fälten/skogen.

Sen kom vi fram till vår pick nick plats och vi tog av hästarna sadlarna och det fick gå fria och beta.

   


Vi brukar släppa dem lösa där och de har aldrig dragit iväg, men idag så drog dom med Ambar i täten!

Bea rusade efter dom och jag sen, hörde Bea ropa längre fram och fan va orolig jag var!

I min fantasi så rasade de ner för stup och krockade med bilar.

När jag kommit lite mer än halvvägs till stallet så fick jag skjuts av en granne upp till stallet, han hade sett hästarna och sa att de alla tre var ok.

Bea hade också fått skjuts upp till stallet där hästarna stått vid grinden och väntat på att få komma in.

Inga skador på någon av dem!


Jag ringde till Bene som fick komma med sin jeep och hämta sadlar och vår icke ätna pick nick. 


Nu blir det inga lösa hästar, långa linor om de ska beta ute!  


Jag borde vetat att man aldrig kan lita riktigt på hästar!

Känner mej så oansvarig, suck, men det får bli bättring.


Vi skulle haft Ambar bunden så hade de andra två aldrig stuckit, suck


Men vilken j_vla tur att hästarna är ok och att inga människor blivit skadade.  


Imorgon så kommer denna tanten ha en rejäl träningsvärk efter dagens jogging tur... 


Hoppas jag kan sova gott utan mardrömmar.

Imorgon ska vi fixa grillparty för cyklister igen.


Natti natti 




 
 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

20 november 2011 01:36

Phuuuuvilken jäla tur ,kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

20 november 2011 08:42

Jaaa!

Och jag skäms för att jag gjorde det möjligt.
Så nu "biter jag i det sura äpplet", lär mig och går vidare ;)

Kram

 
Sarah

Sarah

20 november 2011 09:31

Så otroligt skönt att ingen blev skadad, man blir otroligt rädd i dom där situoationerna!
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

20 november 2011 20:26

Jag är så tacksam!!!

Tankarna snurrade och magen ilade, så var det!!
Vill inte ha mer av sånt!

Kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

20 november 2011 10:01

Usch då! Tur att inget hände och ni är en erfarenhet rikare :)
Träningsvärk idag...?

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

20 november 2011 20:24

Ja fy!!
Men jag vill inte ha mer såna erfarenheter ;))

Jo du! tanten vet nu att hon fortfarande har muskler =O aj aj aj!

kram

 
Kicki

Kicki

20 november 2011 11:32

nej så är det..man kan ALDRIG vara 100% säker.

är det lag på varselväst vid ridning alltså?
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

20 november 2011 20:23

Jo suck så är det!


Japp och böter om man inte bär en.

kram

 
Stina

Stina

20 november 2011 15:08

Visst fler som lär sig av sina misstag tror jag ;)
Skönt att det gick bra till sist iaf !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

20 november 2011 20:20

Mmm tänkte lite på det när jag läste ditt inlägg igår.
Men du, även solen har sina fläckar ;))

Jaaa är så glad att jag HAR en häst idag!

Kram

 
ylle

ylle

20 november 2011 16:04

Snacka om DUBBELTUR!!!!!
Förstår om ni blev rädda när poliserna satte på sirenen, att gå på väg utan väst o reflexer måste vara ett oerhört brott (men klokt att ha, jag ska inte göra mig lustig över det alls)

Och att hästarna stack, tjaa, man lär sig något nytt varje dag, och nu när ni hade sån stentur att inget illa hände, då får ni lägga det till erfarenhetsbanken istället och tacka er lyckliga stjärna!

Nog med spänning för idag kanske? Du behöver allt en KRAM!

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

20 november 2011 20:17

Mmmm har en känsla av att vår skyddsängel har det rätt stressigt!

:) här är det lag på reflexväst, har hört det ryktas om böter runt tusenlappen, och det kan man gärna leva utan ;)

Tack för kramen, igår var jag inte så stor...

 
Ann

Ann

20 november 2011 22:02

Tur att det gick bra!
Jag har ju ofta Mellis lös här hemma...
Och tur att ni slapp böter och inga hästar som flög i luften av sirenerna! :)

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

21 november 2011 00:44

Hemma är de lösa dagligen utan problem.
Men igår var vi ett par kilometer hemifrån...en plats de är vana vid, och de brukar få gå lösa där men igår så drog de plötsligt.
ja trots allt så var det en tursam dag!!

kram :)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

23 november 2011 15:42

Du och jag Kim. Du och jag...

Det är vi som är ömma i våra otränade muskler efter att ha ränt efter hästar på äventyr.
Baha sånt är livet. Ibland händer det.
Huvudsaken att det går bra.

Kram kram och vila dig nu :-)

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

23 november 2011 16:18

Som du sa: I'm too old for this shit ;D

Är så tacksam för att allt gått bra både här och hos dej, för attan va orolig man kan bli...
Fast det är nog ett väldigt bra sätt att hålla sig ung :)

kram kram och detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards