Varmt...

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

"Frihet"

Av Kim - 29 november 2011 22:02

är vad jag har just nu, och dessa sista dagar utnyttjar jag full ut.

Så hinner inte med bloggen riktigt.

Men på torsdag så kommer svärmor hit och stannar en månad så då blir jag mer bunden hemma.

Fast det ska bli riktigt mysigt att få tid att sitta lugnt vid datorn igen.

Och mitt hus behöver mej!

Det enda jul pyntet är en julstjärna på köksbordet men det ska bli ändring på det.


Igår hade Bea och jag en heldag vi började med att fodra hästarna och sen en ridlektion för två turister.

Efter det till andra sidan ön (Santa cruz) där vi besökte en affär som säljer foder, vi har lyckats få ner priset betydligt    känns toppen!! 

Sen försökte vi shoppa lite men vi är så dåliga på det båda två, men äta och fika kan vi.


Efter det så åkte vi och kikade på en häst som skadat ena bakbenet, ägaren hade hört talas om oss och hur vi fixat Merlins skador med bland annat det gröna lerbandaget,    vi börjar bli kända!

Hästens ägare jobbar som Guardia Civil och på avdelningen som ansvarar för att djur och natur sköts på rätt sätt.

En utmärkt kontakt och dessutom en trevlig person och stor djurvän.


Idag efter att ha fodrat så red vi ut, och idag provade jag Dorada en känslig, het liten dam, det gick utmärkt och hon var lugn och fin.

Sen rastade vi olika hästar nere på ridbanan.

Här är Nelly och Tropi, jag blir alldeles    när jag ser Nelly springa runt så där!

 

Och ett foto på bästisarna

 


Efter en snabb lunch nere i El Paso så var det dax för nästa ridtur, denna gång red jag Merlin.

Han var lite stressad de första minuterna sen slappnade han av  

Vi red ut på en skritt promenad med en turist.

Sen var det dax för att fodra igen, kom hem vid halv sju ikväll.


I morgon blir det hästar på förmiddagen men jag hoppas kunna städa mitt hus lite på eftermiddagen. 


Nä nu ska jag sätta mej i soffan med min älskling, han har inte sett mej så mycket sista veckan.


tjing tjong   


 
 
ylle

ylle

30 november 2011 11:16

Vad härligt hästarna har där på sandbanan ( i SOLEN!!! )
Tänk vad mycket "hästande" du har för dig, klart att du väljer bort städningen och sånt då! Hästa på (avis igen)

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

30 november 2011 15:51

Hästarna är lite spralligare nu för det är lite kyligare och det gillar dom.

Jag är så lycklig att jag hittat tillbaka till hästeriet, var utan det i 11 år här på ön, och jag kände mej inte komplett.

kram

 
Kicki

Kicki

30 november 2011 13:20

låter som en härlig dag! ....allt låter så enkelt på nåt vis =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

30 november 2011 15:46

En trevlig,produktiv och enkel dag, toppen!
kram

 
Stina

Stina

30 november 2011 17:18

Kanske tur att svärmor kommer ibland så hus och gubbe får sig lite tillsyn ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

1 december 2011 11:18

Du har så rätt Stina.
Jag har lätt för att glömma allt när jag är med hästarna, och det är nog inte alltid så kul för min gubbe :)

Kram på dej!

 
Ann

Ann

30 november 2011 20:44

Härliga dagar verkar det som! :)
Och framför allt bra väder!

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

1 december 2011 11:28

GILLA dagar har det varit!
Och vädret kan jag inte klaga på.
Det börjar bli lite kyligt på nätterna, uppe hos hästarna var det 9 grader härom morgonen.

Gäller att njuta nu, snart kommer leran...

kram

 
Viveca

Viveca

1 december 2011 10:50

Härlig dag:) Så kul de har på banan. Fast varje gång de närmar sig bommarna så hoppas jag på ett litet skutt över, men de lyckas luras varje gång;) De ser ut att ha väldigt roligt ihop.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

1 december 2011 11:25

Mmm en bra dag att komma ihåg.

Det händer att Nelly råkar hoppa ibland och då blir jag så fånigt glad :))

Det är Nellys första riktiga vän, dom är så gulliga när dom putsar varandra.

Och så busar dom ju ihop också :)

kram

 
Michalina och Yandeh

Michalina och Yandeh

1 december 2011 11:22

Va gulliga hästar <3
Är dom dina? :)
Läs gärna våran blogg <333

http://michalinaochyandeh.bloggplatsen.se

Kim

1 december 2011 11:33

Tack, det tycker jag med :))

Fuxen med bläsern är min lilla Nelly.

Ska kika in :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards