Varmt...

Alla inlägg under december 2011

Av Kim - 31 december 2011 20:58

Hoppas ni har en trevlig kväll och och jag önskar er


ETT GOTT NYTT ÅR



Här är en liten video med mina lite klumpiga försök att lära Nelly att ställa upp sig förmina framtida upp kravlings försök.

Hon blir alltid sur när hon är osäker på vad jag vill och då äter hon nästan upp min hand när hon får godis.

Så fort hon förstår blir hon mer  positiv och tar då även belöningen fint.

Vi lär oss båda två just nu och vägen känns ibland osäker och vinglig, men på nåt sätt så tar vi oss i alla fall fram.

 

Mätte henne idag men hon gillade inte det så det var lite svårt, men jag tror hon är 154 cm nu.

Enligt hovslagaren så ska hon växa en bit till, han mätte en del av hennes framben och kom fram till det...? 


Kram på er och ha det nu mysigt! 


 



Av Kim - 29 december 2011 14:06

Nelly December 2009, hade precis köpt henne.
Nelly var då 9 månader.
Första grimman och första beröringen med borste.

       


Nelly December 2010
Hon var då 1,9 år.
veckan då vi flyttade upp till Beas stall där vi nu "bor".

   

       


Och nu December 2011.
Nelly är nu 2,9 år.
Hon växer och mår fint.

     

 


Och som ni ser betydligt mindre luden i år.

Förra året så regnade det mängder och så var hon ganska tunn vilket jag tror gör att pälsen växer mer.

Men så börjar hon ju bli stora damen också   


Min svärmor mår bättre nu   lättnaden är STOR!

Av Kim - 27 december 2011 16:27

på gott och ont...ingen lera fast heller inte mycket grönt och gott för hästarna att äta.

Min favorit blomma har sin bästa tid just nu

       

Jag har en liten i min trädgård, hoppas den blir stor och täckande en dag.


Här en liten video på Nelly och Merlin nere på ridbanan.

Jag tror bestämt Nelly är en "vall-häst" hon gillar att kontrollera Merlin.

Och blir skitsur om han protesterar    

 

Ikväll ska jag hämta Mamma och Georg på flygplatsen.

Det har gått över förväntan att ha deras lilla Yoggi här, nu uppför han sig som en hund    

Idag så lekte han med Loa för första gången, han hade jätte skoj och blev sen helt slut.


Julen har varit lite orolig med svärmor som har blivit hämtat två gånger i ambulans, och vi måste åka in med henne till akuten igen nu i eftermiddag.

Inte lätt att vara 87 år och sjuk...


  


Av Kim - 27 december 2011 16:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kim - 24 december 2011 10:56

God Jul


alla gulliga vänner

hoppas ni får en mysig och smaskig Jul 

med mycket kärlek.


KRAM 

Av Kim - 24 december 2011 10:56

God Jul


alla gulliga vänner

hoppas ni får en mysig och smaskig Jul 

med mycket kärlek.


KRAM 

Av Kim - 21 december 2011 16:51

så jag börjar tro på ett liv efter jul    

Långsamt mår både jag och svärmor bättre.

Ännu så räcker inte energin så lång stund, men några små ryck är gjorda här i huset.

Mounttvättberg liknar mer en Skånsk liten kulle idag    

Och golven är skurade, men med fyra hundar (ja ni läste rätt 4 hundar) i huset så varar den lyckan inte länge.

Nu är det plocka undan lite och damma som är nästa mål.


Här kommer en presentation av vovvarna som är här över jul

 


Nu efter lunch så råder det siesta i huset

         

Alla fyra på olika ställen, lilla Yoggi som inte är så van vid andra läskiga hundar håller sig nära mig och vilar under min stol.

Jag tror han kommer må bra av att vara här och leva lite med andra hundar.

Vågar inte skriva mer eftersom mamma och Georg nu läser min blogg      

Körde dem till flygplatsen i morse, och jag är säker på att de lider mer av separationen än Yoggi.


Här några rader till Georg och mamma:

JA han har bajsat.
JA han har ätit.

JA han sov gott i sin säng.

JA han vet var vattnet är.

JA vi har gått en liten promenad. 

NEJ han har inte visat tendens att vilja kasta sig ner från takterrassen. 

ÅHH NEJ nu har jag fyra hundar som skällande springer ut på terrassen när någon stackare går nere på gatan utan deras tillåtelse      

Och Nej de andra hundarna har inte ätit upp honom ....än   


Nä nu ska jag försöka mej på ett nytt litet ryck.


ciao 





Av Kim - 19 december 2011 11:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards