Varmt...

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Nelly Dec. 2009 - 2011

Av Kim - 29 december 2011 14:06

Nelly December 2009, hade precis köpt henne.
Nelly var då 9 månader.
Första grimman och första beröringen med borste.

       


Nelly December 2010
Hon var då 1,9 år.
veckan då vi flyttade upp till Beas stall där vi nu "bor".

   

       


Och nu December 2011.
Nelly är nu 2,9 år.
Hon växer och mår fint.

     

 


Och som ni ser betydligt mindre luden i år.

Förra året så regnade det mängder och så var hon ganska tunn vilket jag tror gör att pälsen växer mer.

Men så börjar hon ju bli stora damen också   


Min svärmor mår bättre nu   lättnaden är STOR!

 
 
Kicki

Kicki

29 december 2011 14:56

läckert att se hur mkt som har hänt!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

29 december 2011 19:15

Hon börjar se ut som en riktig häst nu :)
Ska ta och mäta henne nån dag.

 
Stina

Stina

30 december 2011 15:39

Ja, mäta måste du göra *nyfiken*

Kul med såna här inlägg när man ser hur dom växer från bebis till häst =)
Hon är så himla fin !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

30 december 2011 16:34

Ska flrsöka komma ihåg att mäta henne nu i helgen, det är min "foder"helg.

Mmmm visst är hon :)

Du kan väl visa bilder av Ebbas utveckling också?

kram och gott nytt år!

 
Sara

Sara

30 december 2011 17:32

Oj vad hon växt och vad fiiiiiiin hon är din tjejja!

Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

30 december 2011 23:15

Jag tycker att hon fortfarande är liten, men hon har helt klart växt en hel del.
Och din fina lilla Nellie kommer att växa ännu mer!

kram

 
Ann

Ann

31 december 2011 15:06

Hon har blivit så fin!
Å vilken man hon börjar få!!!
Undrar om hon är som Merlin i höjd... hur hög var hon när hon var ca 1.5 år?

Gott Nytt År på dig/er!
Hade faktiskt en fundering på att om jag inte fick något jobb skulle jag ev ha hälsat på dig några dagar... men det får bli en annan gång!

Kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

31 december 2011 16:14

Tack :)

Inte så tjock, men hoppas det kommer, gillar långa manar.
Får väl använda hennes Lusitanska påbrå som ursäkt för att inte klippa hennes man ;)

Jag mätte henne för nästan ett år sen och då var hon ungefär 145.

Gott nytt år på er!
Men skit också att du fick jobb så snabbt ;))

kram på dej!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

1 januari 2012 19:20

Kul att se hur hon har utvecklats =))
Hon är så fin, faktiskt väldigt lik Mara i stallet som är min goshäst :D Fast så har jag ju en förkärlek för fuxston!
Undrar då hur det kommer sig att jag har en mörkbrun valack??? Märkligt =)
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

1 januari 2012 20:32

Tack, är så stolt så över min lilla gumma, och så tacksam för att hon mår bra och är skadefri nu.

Jag själv har alltid tyckt att fuxar ser så tråkiga och lika ut.
Sen har jag haft drömmar om en hingst, och så blev det ett sto...
Och så köper jag en, som nu förstås är finast i världen.
...inte kan man lita på sina egna åsikter inte :D

Jag tror att det var våra hästar som skaffad oss, vi hade inget med det beslutet att göra ;D

Kram

 
ylle

ylle

2 januari 2012 21:34

Så fint hon har utvecklats, lilla Nelly! Kul att få se skillnaden så där!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

4 januari 2012 09:19

Sträcker stolt på mej :)) min fina plutta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards