Varmt...

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Video, Nelly och bollen

Av Kim - 17 januari 2012 16:54

Har tidigare ett par gånger visat bollen för Nelly och bett henne nudda.

Hon har gjort det med utan intresse.

Men idag så var hon mer intresserad, ska nog gå att få igång hennes leklust (eller mördar instinkt    )


 

Nä nu ska jag städa mitt hus behöver klart en rengöring!

Har inte gjort något de två sista dagarna, har bara oroat mej för vovven...i onödan...

Ska nu försöka ha mer koll på honom så han inte smiter igen.

Och på fredag så har vi tid hos Vet. för    så det inte blir mer   

Imorgon på eftermiddagen så hoppas jag att Schweizaren som är intresserad av honom kommer förbi och kikar på lilla "Casanova".

På förmiddagen ska vi rida ut med Merlins ägare, hoppas Merlin sköter sig...  


näää nu måste jag städa! 

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

17 januari 2012 17:47

Så söt hon är =)) Och duktigt med presenningen!
Vill man ha en tålig häst så är det bara att utsätta dom för saker, och visst är det roligt!? :D
Så skönt att den lille skrutten kom tillbaka =))

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

17 januari 2012 20:29

Ja visst är hon! är inte lite stolt ;))

Hon verkar börja förstå och så smått gilla att det är olika konstiga lekar inkl. morot och en massa beröm.
Det är jätteskoj =D

Ja en enorm lättnad!!!

Kram

 
Kicki

Kicki

18 januari 2012 18:33

hahaha vad underbar hon är, det såg nästan ut som hon tänkte ge bollen lite på moppo där hehehehe

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

18 januari 2012 23:17

Mer mördarinstinkt än leklust :D
Oj då! I have created a monster =O

Jag skrattade så mycket när hon högg efter bollen, för att när jag sa BRA (hennes "klicker-ord") komma stolt och glad fram till mej för att få en liten morotsbit.

Hoppas jag kan få henne att leka/kämpa med/mot bollen, det skulle nog vara en bra ventil för henne...

Kram

 
Stina

Stina

18 januari 2012 20:33

Mycket stolt ska du vara över både häst och ägare !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

18 januari 2012 23:07

Tack!!
Jag är så glad att många saker nu börjar fungera, och att träna är så roligt!
Men det finns stunder då hon är så skitsur, oftast när hon inte förstår vad jag vill.
Kram från stolta jag ;))

 
Viveca

Viveca

20 januari 2012 11:40

Härligt! Det är ju så himla kul när de trotsar sin rädsla och kommer över den. Marko nuddar ju det mesta nu efter att ha varit så harig. När man tränat sådant blir det ofta att de på egen hand börjar undersöka saker och ting. Bra jobbat:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

21 januari 2012 00:23

Ja visst är det!
Nelly är ganska orädd och nyfiken, vilket underlättar.
Men när hon blir rädd för något och jag ber henne nudda så glömmer hon bort rädslan för det är ju bara "nuddaleken" :))
Tack!

 
Ann

Ann

21 januari 2012 10:10

Duktiga ni!
Hon ser för go ut när hon "leker" med bollen!
Leker... hon ser ibland mer ut som om hon vill spöa den... men ändå! :)

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

21 januari 2012 19:22

Tack, vi sträcker på oss båda ;))
Jag har en annan video där hon klart attackerar bollen :))
Bra sätt att bli av med aggressioner!
Hellre bollen än mej ;)

Kramis

 
ubitt

ubitt

23 januari 2012 13:58

Kul att se hur intresserad hon är!
Jättebra jobbat!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2012 21:45

Hon växlar mellan skitsur och jätte nyfiken :))
Tack det värmer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards