Varmt...

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Dagarna rusar...

Av Kim - 22 januari 2012 19:47

I fredags blev lilla "Romeo" kastrerad och chippad och det gick fint.

Var då tvungen att ge honom ett namn för registret så nu heter han officiellt Morris, tack Ulrika   

Nu får han gå omkring med en "dumsnut" på skallen några dagar till.

Detta är något Morris inte alls gillar och nu har han kommit på hur han ska komma åt att slicka på såret trots struten.

   

Så nu har goda Silver tejpen kommit till god användning igen!

 

Han får antibiotika och smärtstillande, hoppas att vi slipper medicin på tisdag.

Ska nog åka förbi Vet. imorgon så han kan kolla så allt är bra.

Killen som ev. ville ha honom kan inte bestämma sig och han åkte till baka till Schweiz idag, men hör kanske av sig...


Ska nog bild-bomba bloggen med honom så kan ni falla för honom eller visa bilderna för andra godhjärtade vänner, jag levererar honom personligen   


Och nu över till hästarna...

Vi hade bokat stelkramp/influensa vaccin av vår vanliga häst-Vet. han ville ha 40 euros per häst.

Det finns en till häst Vet. på ön och han tar 35 om det är många hästar (fick jag höra efter bokningen).

Jag nämnde det för min hund.Vet och han sa att han kunde göra det mycket billigare om vi bara hjälpte till med hästarna eftersom han inte är hästvan.

Efter att ha räknat på det så erbjöd han ett pris på 23euros/häst om det tar två timmar, går det snabbare så sjunker priset    vilken skillnad!!


Så vi avbokad vår vanliga Vet. på ett lite luddigt sätt, och nu beställer hund Vet. vaccinet på måndag och förhoppningsvis kommer det snabbt och vi kan vaccinera på onsdag.

Vill inte göra vanliga Häst Vet. sur för om det gäller kolik eller andra häst"grejer" så behöver vi honom.

Det gäller att hålla sig på god ton med folk på en liten ö...


Mina fina tjejer!

 

Imorgon blir det häst igen efter en hästfri helg, ska bli roligt.


  




 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

22 januari 2012 20:39

Haha jösses så söt =)) Han ser inte ett dugg sur ut över att behöva gå omkring med dumstrut ;)
Hoppas allt löser sig för Morris, men jag misstänker att du behåller honom :D
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2012 21:53

Jätte söt!!

Men du har nog fel...imorgon åker han nog.

Kram

 
Kicki

Kicki

22 januari 2012 21:10

ujuj ja inte ser han lycklig ut över tratten inte.... men oj vad mkt lyckligare det kommer bli för den hunden nu när kulorna är ur världen!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2012 21:52

Han börjar vänja sig...nu lyfter han på huvudet när han går i trappor, i början blev det många stopp :))
Hoppas han lugnar sig snart.

kram

 
Stina

Stina

22 januari 2012 21:18

En hund med tratt får mig alltid att skratta, dom ser så hemskt roliga ut och lyckas alltid ha en "det är sååååå synd om mig min".
Så även Morris ... stackarn =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2012 21:50

Du ska veta att jag skrattat åt den stackarn=D
Igår jagade han en katt och skulle hoppa över en mur, men det satte tratten en snabbt slut på =DDD Han såg så förvånade ut =))

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

22 januari 2012 21:27

AAHHH Romeo Morris i parabolutgåva efter sina bravader så the balls blev borta,gott att det är gjort och han ser ju väldans fresch ut efter sin turne´. Hahaha fin den med veterinären, du är en bizznizzwomen haha. Du får gäääärna komma personligen på uppvisning av Morris så ringer jag om det blir affär hihihi, nä den var inte snäll. Så goa tjejjorna ser ut i stolen myspys,kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2012 21:47

Jag spar gärna på vissa saker så jag kan slösa på andra ;))

Hade gärna kommit men nu har Morris framtid löst sig...

Mina fina tjejer!!

Kram

 
ubitt

ubitt

23 januari 2012 14:01

Han ser verkligen inte GLAD ut över tratten - men vem skulle göra det egentligen? Håller tummarna för att det löser sig med hem för honom!!!

Himla skillnad på priser hos veterinärerna, det lönar sig minsann att kolla!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2012 21:44

Stackarn, men gud va jag har skrattat åt honom med dn där struten...hemska mej ;))

Det ser ut att ha löst sig!

Ja det blir till att kolla mer i framtiden!

 
Sara

Sara

4 februari 2012 13:29

Vad skönt att allt gick bra med den lilla krabaten :D

Har bytt från chanellie adressen till frumelpomene.bloggplatsen.se

KRam

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Kim

4 februari 2012 13:54

Jaaa, det känns så bra!

Har ändrat nu, får skylla på ålders-demens ;))

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards