Varmt...

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Adios Morris...

Av Kim - 24 januari 2012 22:14

det är planen imorgon  blandade känslor...

Det är inte säkert att det finns plats för honom på flyget imorgon, men troligen.


Nya ägaren Viktor är så glad och Morris kommer att få ett bra liv med honom och flickvännen.

Han kommer att få vara med Viktor på jobbet, han bygger båtar vid stranden till Bodensjön i Schweiz. 

Eller om Viktor är borta så kan han vara med på flickvännens kontor där det redan finns två hundar.

De bor i en lägenhet på en gård där det också finns hundar och bara 50 meter till skogen.

Viktor är en hurtbulle som springer, cyklar och åker skidor så Morris kommer att få röra på sig.

Flickvännen har hästar så Morris kan få följa med på tur. 


Om han inte kommer med flyget i morgon så får han bo kvar hos oss till början av Mars.

Det oroar mej för han rymmer ju så lätt, och jag är rädd för att han ska bli skada "out there".


Imorgon kommer (hund) Vet. upp strax efter lunch för att vaccinera alla hästarna.

Håll tummarna för att alla sköter sig....


Trött och sömnig, i morgon är det stallet tidigt som vanligt.

Jag trivs så bra där men att gå upp tidigt är inte en favorit, inte heller att diska termosen varje dag så vi kan åtnjuta en god kopp kaffe när vi sitter och studerar hästarna i hagen. 

Men men ska inte klaga jag har ett bra liv!

Herre gud diska termos kan väl inte räknas som ett stort problem      


Tidigt i morse var det bara +4 uppe i stallet, burr!

Men när solen väl kommer så är det varmt och skönt igen. 

Bea bor ett par kilometer längre ner från stallet och där var det +10. här skiljer det sig mycket beroende på läge! 

Högst uppe på ön hade de -2 grader i morse.


Natti natti! 


   



 
 
Kicki

Kicki

24 januari 2012 22:45

håller tummarna att han kommer med och får börja sitt nya härliga liv!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

25 januari 2012 09:07

Tack för tummarna Kicki.
Han ligger här i soffan bredvid mej nu och lite sorgset känns det...men han kommer att få det fint!
Kram

 
Viveca

Viveca

25 januari 2012 14:41

Låter som om han kommer att få det toppenbra! Hoppas allt går enligt planen med planet:) Så ni har vinter nu:) Ja, här skiljer det sig en del med beroende på hur nära vattnet man är. På Tjörn där jag arbetar märks det väldigt tydligt. Det kan skilja 5-6 grader mellan de orter som ligger mitt på ön och de som ligger precis vid havet. Kram och lycka till med vovven:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

25 januari 2012 17:15

Morris kom med flyget och det känns som en lättnad trots allt...
Japp nu är det vinter ;)
Det är bara turister som glatt badar nere i havet :))
Nere på stranden är det som en vanlig Svensk sommardag, helt ok.
Det är på nätterna det blir kyligt.
Menar du att det är varmare nere vid havet?
Här är det så.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

25 januari 2012 22:08

Vilket härligt liv han kommer få lille Morris =))
Att det blir tomt förstår jag, men du vet ju att han får det fint!
Hoppas det gick bra med hästarna idag =))
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

26 januari 2012 10:54

Är så glad att jag kunnat hjälpa honom till ett bra liv.
Nu slipper jag gå och oroa mej för honom.

Det gick utmärkt med hästarna, stor lättnad.

Kram

 
ubitt

ubitt

26 januari 2012 14:06

Grattis till att det gick vägen, så skönt att Morris har fått ett eget hem nu! Och vilken toppenmänniska du är som känner så mycket för alla små varelser!!!!!!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

27 januari 2012 21:37

Ja en stor lättnad och sån tur att ha hittat ett så bra hem åt honom-

Äh... men tack =)

 
Stina

Stina

27 januari 2012 13:29

Så skönt att allt löst sig för lilla Morris, han kommer nog att få ett kanonliv !

Idag kom jag in på din blogg, igår blixtrade skärmen till och datorn startade om sig när jag skulle in hos dig - sen vågade jag inte prova igen =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

27 januari 2012 21:34

Fick ett samtal från nya hussen och resan hade gått så bra och alla var lyckliga.

Det var nog för att jag blixtrade en hel del igår när jag tänkte på min monster häst...

kram

 
Ann

Ann

27 januari 2012 18:03

Skönt för er och för lille Morris att få en alldeles egen matte och husse! :)
Vilken fin människa du är!

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

27 januari 2012 21:36

Känns bra och efter samtal lugnt!

Ähh jag är bara lätt-flörtad ;))

kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards