Varmt...

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

På den andra sidan

Av Kim - 29 januari 2012 15:42

av ön, ja dit begav vi oss igår.

Benes dotter hade piano lektioner i Santa Cruz och vi passade på att uträtta några ärenden. 

Det regnade hela tiden på andra sidan, men på vår soliga sida inte en droppe, helt ok faktiskt    

Mot Santa Cruz

       


Ett par vänner som kommer i slutet av Februari ville ha en bok som fanns i en gammal kvarn där det nu är keramik verkstad, museum och affär.  

 Köpte en skål som är en exakt kopia av antikt lergods som hittats här på ön.   

Och när jag säger exakt så är det verkligen exakt, mannen som tillverkar dom gör en ritning på millimetern av den ursprungliga urnan med alla sin fel och brister, sedan gör han en avbild med samma linjer och figurer med de "fel" som ursprungs objektet hade.

Ett jobb som omöjligt kan betala sig, men för honom så är det viktigt.


Hittade ett par hängare till det nya badrummet i deras affär.

Och i en annan affär på vägen dit hittade jag en lampa till badrummet.

   



Här är bilder som jag tog i trädgården vid den gamla kvarnen.

                   


Och för er som gillar skor, detta är Manolo Blahniks hus som ligger vid infarten till Santa Cruz.

Väldigt insyns skyddat.... 

   

Han bodde här på ön när han var liten, tydligen.

Huset han nu köpt är ett stort vackert hus som höll på att förfalla men nu är det så fint igen.

Eftersom han inte gör stallboots med stålhätta så har jag tyvärr inte några Manolos    


Här ett litet sött hus med frustrerade katter i fönstret...duvorna hoppar tryggt omkring på trottoaren nedanför, man undra ju om de retas?

   


Senare på väg ner mot havet där vi åt färsk stekt fisk med pommes och AIOLI, mums!

   


På eftermiddagen var det slappa och lördagsgodis, mysigt!



 
 
Kicki

Kicki

29 januari 2012 16:22

På sistone har jag börjat notera att jag nog väldigt ofta låter som en trasig grammofonskiva....
men iaf...ååhh det låter som en urmysig dag!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

29 januari 2012 16:24

Även på min blogg får man upprepa sig :))

 
Stina

Stina

29 januari 2012 21:18

Stackars dig som inte har vinter, minusgrader, ishalka och behöver skrapa rutorna på bilen .... verkligen alltså vad du missar .... ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

29 januari 2012 22:19

Ja det är såååå synd om stackars stackars lilla mej ;))

Det där med att skrapa rutorna är något jag definitivt inte saknar, fy hu burr!

Här får du en varm hälsning, alltid något ...

kram :)

 
Ingen bild

Ulrika

30 januari 2012 07:03

Vill också! Vill också! Vill också!
Kim-lampa, Kim-krokar och Kim-skål. Fina!
Saknar er så!
Kram

Kim

30 januari 2012 08:39

Min huvud, mitt badrum, min dröm...kan ju inte bli annat :))
Vi får tro på sommaren så ordnar det sig nog!
Och jag er!!!!!!

Kramen

 
Ingen bild

mamma

30 januari 2012 14:10

nu borjar mamma lara sig!

Kim

30 januari 2012 14:12

Ohhhh NEJ!!!!!

 
Stina

Stina

31 januari 2012 16:16

Hejja mamma =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

31 januari 2012 23:34

Men peppa henne inte då blir det bara värre!
=D

 
Ann

Ann

1 februari 2012 17:54

Säger som Stina, heja mamma! :)
Och som Kicki, vilken urmysig dag!

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

1 februari 2012 23:23

Mamma kommer att bli stöddig :))
Skönt att få en dag utan hästar och utan "måsten".

Hoppas du inte har det för stressigt och att jobbet går bra.

Kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

1 februari 2012 22:03

Härliga bilder! Inte utan att man önskar att få vara där i det goda vädret och i semesterstämning...

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

1 februari 2012 23:13

Men det regnade ju =O
Fast varmare än Sverige så klart ;))

Tja du vet...när du vill...

kram

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

1 februari 2012 22:17

Oooj oj e mamma på linjen,ja då får vi bara hålla igen fniss fniss fast nu e vi stora tjajjer så då får vi bara stå vårat kast haha,välkommen i cybervärlden A-M kul å se dig här med. Om alla dina härliga bilder säger jag bara suck så fiiiiint,vad mer skall man säga. Kram på er alla (ja mamma med nu när hon svävar runt på nätet hahaha)

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

1 februari 2012 23:09

Ja nu är det kört :(
Fniss!!!
Fina bilder fast det regnade.

Kram på dej honungs drottningen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards