Varmt...

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Gräsänka?

Av Kim - 25 februari 2012 23:55

tja vare sig det heter så eller inte så är jag det mer eller mindre   

Bene har nu sovit flera nätter nere hos sin mamma, och han är även där till och från dagtid.

Men nästa månad blir jag med    igen    

Det känns tomt utan honom här hemma...himla tur att jag har hundarna i alla fall!


Idag kom två vänner hit från Tyskland, de hyr gästhuset i 14 dagar.

De har hyrt huset några gånger tidigare och vi har nu blivit riktigt goda vänner.


Så jag har haft städning på schemat de senaste dagarna, jag vill ha det JÄTTE välstädat så att gästerna ska trivas.

Sen har jag också köpt lite nya blommor, frukt och en flaska vin till dom.

Jag kom hem nyss från Balcon de Taburient (restaurang) killarna (gästerna) bjöd oss på ett gott vin och lite tapas för att fira att de är här igen.

Bene kom upp från Tazacorte ett tag för att fira med oss och sen åkte han ner igen.


Imorgon ska jag åka ner till Bene och göra honom sällskap, vi ska också ta oss en promenad nere i "hans" Tazacorte.

Det blir nog en guidning i hans barndoms minnen, mysigt.


Funderar på att sova med proppar i öronen i natt, för det är sista kvällen som det är karneval, så musiken är på topp nere i stan.

Även med fönster och dörrar stängda så tränger ljudet in    

Hade det varit Rock så hade det varit ok...men icke sa nicke


Nu ska jag ta och sätta på ett lite värme element i sovrummet så det är varmt och skönt där när jag sen ska krypa ner i sängen, och lilla Loa får duga som extra värmekälla i sängen.

Man tager vad man haver sa gräsänkan    







 
 
Ingen bild

Ulrika

26 februari 2012 08:58

Då kommer du alltså hit till mig när nästa svärmors-period kommer för er del! Wiiiihaaa! Tjohoooo! Yes, yes, yes!!!!!!!

Kim

26 februari 2012 13:05

Optimist där!!!
Du får bli religiös och be om det...de sägs ju att tron kan flytta berg...och så tung är jag ju inte =D

>3 = hjärta, det har denna tanten lärt sig...
fast det fungerar kanske bara på fb

 
Ann

Ann

26 februari 2012 09:02

Åååå jag längtar efter värmen, våren... låter skönt att gå prommenad va på karneval...
Hoppas svärmor blir bättre!

Kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

26 februari 2012 13:01

Det går framåt för henne, men det är svårt att veta hur vi ska lägga upp tillsynen av henne rent praktiskt...

Du kanske vill komma ner till solen och passa henne? =D

kram

 
Sara

Sara

26 februari 2012 10:11

Hoppas allt går vägen för din svärmor och att hon mår bra!
Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Kim

26 februari 2012 12:56

Det går långsamt åt rätt håll, bra!
Det gäller för oss att nu klura ut hur vi ska organisera det hela.

kram

 
ubitt

ubitt

26 februari 2012 12:35

Hellre gräsänka än änka!!!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

26 februari 2012 12:54

Helt klart!!!
Bene var mycket allvarligt sjuk för många år sen.
Den rejäla chocken lärde mig mycket...hu va hemsk men sååå bra, lärde mej att verkligen uppskatta vardagen.

 
Kicki

Kicki

26 februari 2012 19:56

men så mysigt det blir när han sen är hemma igen =)

men du...hjärtat ska vara såhär: <3 hihihihihihihi
KRAM

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

26 februari 2012 22:54

Tror faktiskt att det är bra för ett förhållande att sakna varandra ibland...lätt att bli lite hemma blind annars ;)

Månnga saker att lära för en tant

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards