Varmt...

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Jag hinner inte med!

Av Kim - 31 mars 2012 00:34

Det är fredag var tredje dag!!!

Hur kan jag bromsa ner hastigheten mitt liv rusar fram med?


Idag så red vi ut en sväng och då lyckas jag leva i nuet, hästar is da shit    


Merlin sår är läkt och det har till och med blivit bättre nu än innan, mycket mjukare och slätare.

Han blir bara gulligare och gulligare den hästen, följer mej som en hund, sååå gullig!

Och han är så lugn nu när jag rider honom, och han lyssnar så mycket bättre även när vi galopperar i skogen.

Tidigare var det en kamp att försöka minska farten och att försöka styra undan för gropar och stenar.

Som ex. galoppör så har han inte lärt sig att titta var han sätter hovarna så finns risk för snubbling eller att gå omkull, och sånt ska inte tanter syssla med!

Men som sagt han var så bra idag så nu får han hoppa upp en klass   


Här är en bild på honom, han är så söt, och man kan se hur snäll han är!

   


Igår gjorde jag i ordning både fram på terassen och på lilla pation bakom sovrummet, inte så smart...tyckte mina två diskbråck, men det verkar inte blivit värre i alla fall.

Imorgon ska vi åka till tippen och slänga en massa skräp.

Och på söndag kommer svärmor upp till oss igen.

Under April månad så kommer en Kubanska vara här hemma under dagarna och ta hand om svärmor, och hon ska också hjälpa till lite med städningen (  )  

Det kommer att göra att jag tar tag i badrummet så det blir klart nångång.

För jag kan ju inte sitta här vid datorn och slösa tid när hon städar mitt hus, det skulle kännas pinsamt.

Så då kommer jag att ta tag i saker på min LISTA och det är på tiden!


Trevlig helg på er! 

 
 
Kicki

Kicki

31 mars 2012 10:02

Samma här - tiden bara rusar fram! Hur ska man hinna med???

http://stallbabbel.wordpress.com

Kim

31 mars 2012 11:00

Jag tror jag ska testa att förneka att jag är tant...för det sägs ju att tiden går fortare ju äldre man blir ;)

 
Kicki

Kicki

31 mars 2012 12:23

Tid och kärlek kan göra underverk!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

31 mars 2012 14:25

Ja! och det är en lyx att ha tid att ge lugn och kärlek!

Tinker har tur han, att ha så kloka mattar som ger honom av den varan.

kram

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

31 mars 2012 12:31

Usch ja,jag har själv inte fått gjort något känns det som och har inte hunnit läsa härliga bloggar(framförallt din) men jag skall ta ett generaltag i grejjerna här och även få kastat in kommentarer hos dig hihi.Men tantvarningen är på plats,allt går så j...a fort nuför tiden . Kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

31 mars 2012 14:21

Vi får helt enkelt vägra vara TANT!
Men om vi färga håret ilsket rött och trycker ner oss leopard tajts så har vi gjort nåt fel =D

Jag tror vi borde busa mer, det blir man yngre av :)

kram

 
Stina

Stina

31 mars 2012 15:15

I am a tant and I'm proud of it !
Så det så ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

31 mars 2012 16:46

Thats the way to go!!!

Kram från tant Kim :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards