Varmt...

Alla inlägg under mars 2012

Av Kim - 9 mars 2012 23:57

om...

 

Av Kim - 9 mars 2012 15:53

Afrika har snott min utsikt!
eller

Vi har blivit invaderade!


Här är i alla fall bildbevis

     

Varken hav eller berg syns idag.

Och det är nog nästan 30 grader ute, Afrika vindar, japp så är det.


Perfekt väder för att hänga kläder på tork, en halv timme, blir nästan stressigt   

Idag ska jag köra igång mej själv med årets första vattengympa, ljuger om jag säger att jag har stor lust....

Men förhoppningsvis så är det ok när jag väl är där. 

Jag har tur som har Bea som sparkar på mej lite, annars hade jag nog suttit bort tiden vid datorn. 


Imorgon ska vi till Bea och Markus för att inviga hans nybyggda grillplats, ser ut som en halv iglo enligt Bea    


Har beställt en blå servis från IKEA, den kommer att passa perfekt här hemma.

Hoppas bara att kvalliten är hyfsad.

Kanske kan jag hämta den i morgon.

Här finns ingen IKEA affär, men det finns ett avhämtningsställe/mindre visningsrum och där man kan beställa, alltid nåt!

  Yes!! fick just ett sms mina varor finns för avhämtning...frågan är om jag ska åka dit nu innan vatten -gympan eller vänta tills imorgon...

Får nog ta mej till badrummet först för att undersöka hur allvarligt läget är gällande bikinilinjen, kanske är en tidskrävande uppgift??

Eller Ikea varor och bada i tajts ?   


Ha en fin fredag!


Av Kim - 9 mars 2012 14:29

Ellen Ofstads alla filmer  

Nu kan jag se dem online när jag önskar om och om igen, toppen!!!


Ska bli så roligt att få ta del av hennes idéer, det finns så mycket jag behöver träna på.

Nelly kollar ju hela tiden på vad jag gör och hon försöker förstå, så jag hoppas jag kan lära mej att tala lite mer häst...

Testade en liten liten förändring i hur jag håller i spöet när jag löslongerar, och jag fick önskat resultat direkt.

Stackars Nelly som har en så obildad matte    

Nä det är inte sant..äh hmm jo det där om obildad är sant, men tur har hon!

Idag var vår "nya" hovslagare uppe och han skulle fixa Nellys hovar lite, han hälsar inte på henne utan går fram till hennes sida och försöker lyfta upp hennes framhov.

Jag såg redan när han började gå mot henne att hon blev nervös.

Resultatet blir i alla fall att hon nafsar/biter honom i axeln.

Han skäller på henne, vilket inte gör henne lugnare.

Man ser hennes oro i ögon,  öron ja hela kroppen...

Jag försöker lugna henne och det går lite grann.

Ska inte dra hela historien men hon var på helspänn och bara han tittar på bakbenen så markerade hon...

Med mej bredvid som hade koll på henne mun så gick det i alla fall att fixa alla fyra hovarna.


Han sa att hon är alldeles för dominant och vore det hans häst så skulle han binda fast henne i ett träd och slå till henne hårt med en gren eller nåt sånt.

Sen lämna henne i en halvtimme och om hon då la öronen bakåt när han närmade sig så skulle hon få en rejäl smäll till osv. tills hon hälsade honom glatt med öronen framåt. 


Tja...hon har som sagt tur för hon kunde ha fått bo fast bunden i ett träd! 

För att slå fram Nellys öron hade inte gått bra! 


Med mej är hon i alla fall helt ok, jag kan lyfta hennes ben och kratsa hovarna.

Vilken tur att jag har tuttar och pipig röst för hon gillar inte män    













Av Kim - 8 mars 2012 11:16

blev det när Nelly tyckte att stigbyglarna irriterade henne.


Hon har inte haft sadeln på de senaste månaderna.

Sadeln protesterade hon inte emot alls, hon fick röra på sig lite först med stigbyglarna uppdragna, inga problem.

Men när jag sen släppte ner dom så gillade hon inte det, hon stannade några gånger och försökte bita i stigbygeln på höger sida.

Tidigare så har hon haft sadel  med flaxande stigbyglar på när hon sprungit med oss vid ute ritt. 

(Hon verkar inte ha några problem med sidvärtes rörelser   ) 

Fast hon "rodeade" runt så lyssnade hon hela tiden på mej, när jag bad henne stanna så gjorde hon det direkt.

Efter ett par varv med dem flaxande så var allt ok igen. 


Vi har lite problem med språket ibland, jag behöver en språkkurs!

Inte lätt för min lilla stumpa att förstå mej alltid.

Kanske tittar jag "fel" på henne och att hon flyttar sig för det...eller så vill hon helt enkelt ha mej där fram så hon har koll på mej.


Vi har mycket att jobba på men det är ok, men vi har ingen tidspress.


Hon är brunstig nu, men är fortsatt trevlig, toppen!


Idag är det HF, det behövs, särskilt mitt hem behöver det    




Av Kim - 6 mars 2012 14:49

Video från igår, testade hur mycket hon lyssnade på mej när hon är med Merlin.

Hon lyssnar hyfsat men kollar in om han är med eller inte.



Sen har vi lilla monstret Loa som gärna skulle vilja bita dom där hästarna i benen så de lär sig veta hut.

Jag fäste hennes koppel i en STOR tung grind som låg på marken, som tur var stod järnbordet i vägen för hon släpade med sig grinden   

 


Om jag själv inte är inne på ridbanan så får hon vara lös, och då lyssnar hon på mej och jagar inte hästarna.

Men när jag är inne hos hästarna så får hon vara bunden, vilket hon tycker är helt förkastligt, hon måste ju hålla i ordning på kusarna ju! trög matte hon har...


Mår illa idag vaknade flera gånger på natten     

Vi åt ute på fiskrestaurang igår, kan vara något där eller så är det en virus...   


Nelly är fortsatt trevlig, fast jag orkade inte göra så mycket idag... 


Av Kim - 4 mars 2012 20:49

efter all mat igår, så det blev en skön promenad med hundarna.

Här kommer Duracell kaninen i full fart eller rättare sagt i sin vanliga fart... 

     


Vackert är det men väldigt torrt, inte bra alls!

     

Sitter nu i soffan under en varm och mjuk filt...det ska va gött att leva....

Av Kim - 4 mars 2012 20:23

Som igår kom upp med en hemgjord Tarta de Santiago, och den var sååå god 

   

Innehåller ägg, socker, citronskal och 800gr mandel....helt enkelt gott   


Thanks guys!!!

Tack killar!!!

Gracias chicos !!!


Mat
Av Kim - 3 mars 2012 10:09

Undrar vad jag drömt i natt för jag vaknade med en sån stor kärlek till min Bene.

Så nu vill jag visa en bild på mannen i mitt hjärta    


   

   

Skapa flashcards