Varmt...

Alla inlägg under mars 2012

Av Kim - 2 mars 2012 17:54

det känns som om jag känt henne så länge samtidigt som tiden går så fort...ingen logik där inte    


Den senaste veckan har hon varit så trevlig att vara med.
Förra veckan var hon hemsk   , så tjurig och stöddig.

Så jag bad Bea filma oss i måndags så jag skulle kunna visa filmerna för några som jobbar med positiv förstärkning.

Jag kände mej så okunnig och ledsen när hon hade en sån pestig attityd.


Bea filmade och jag började med att be Nelly ställa sig med fram hovarna på en säck: Hon klev direkt på med glad min, upprepade flera gånger inga sura miner....hm jag som ville ha en sur häst   


Testade backa och fram...lika j-kla positiv


Bad också att hon skulle flytta sig i sidled vilket hon absolut inte gillar, men även det gjorde hon snällt, visserligen bara åt ett håll men ändå.


Här är en video när hon "parkerar" sig, och som ni ser sköter hon sig fint.

Har börjat hänga lite på henne och hon tar det med ro   

Denna tanten skulle vilja ha en lite högre stege, lättare att hänga/klänga då.

Så denna veckan är jag så glad och stolt över min fina Nelly    ... kanske hon har skärpt sig nu när hon är en stor tjej på hela 3 år? 


         

Ikväll blir det familje mys, Delia är här, vi börjar med Pizza och   hm Deli får ta en Cola istället, nog säkrast så.


Nu måste jag åka ner till stan och handla 15 meter antenn sladd, för jag fick ett av mina flytta runt möbler anfall igen, det brukar ske nån gång om året   .

Tv och digitalbox här fått ny adress och kabeln räcker inte dit... 


Ha en skön helg!


Ovido - Quiz & Flashcards