Varmt...

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Tagged svar och erkännanden

Av Kim - 22 april 2012 11:09

Ann-Louise (A-L) http://hastochhund.bloggagratis.se/ tagged mej, så här kommer resultatet.



1, Om du vann 6 miljoner och inte fick ge bort något utan bara spendera själv - vad skulle du göra?

Köpa en liten hästgård här på La Palma och ett litet hus i Sverige.

Ett mysigt gästhus.

Gärna en häst-pool.

Skaffa bra sadlar mm..

Bygga ett operations sal för hästar, för det finns inte här på ön.

Lära mej mer om possitiv förstärkning, A-L skulle ligga i riskzonen för solbränna :))

Lära mej dreja.

Lära mej rida.

Köpa mej en motorcykel.

Ta hand om djur som behöver det.

Ha anställda som tycker om djur och behöver ett jobb.

Få massage en gång i veckan.

En bra men snäll PT för min dåliga rygg.


 2, Vilken är den bästa bok du läst och varför?

Svårt att säga för jag är med böcker som med musik,  jag väljer efter humör.

De flesta av Paulo Coelhos böcker går inte att sluka det finns ofta undermeningar som får mej att fundera och läsa om och om igen, intressant.

Jag slukar gärna Svenska deckare de är spännande, jag gillar att försöka klura ut vem den skyldige är.

Och så ger de mej en känsla av att vara ”hemma”...nu menar jag inte i min mordiska natur   utan den Nordiska naturen (gärna Sthlm).

  

3, Berätta om någon människa du mött och som betytt eller inspirerat dig extra mycket.

Gitte Laserow (coach) en glad och tuff skånska som fick mej att släppa taget om ”min ryggsäck” och ta ansvaret för mina tankar och känslor nu.

Hon lärde mej att förstå att jag kan leva och njuta av livet nu.

  

4, Tror du det finns liv på andra planeter?

Japp varför inte, men erkänner att jag prioriterar att klura på det som finns närmare mej, ”saker” som jag kan påverka eller uppleva..

 

 5, Vad gör du en perfekt dag?

God och lugn frukost med min Bene    

Sen upp till stallet där inga hästar är skadade eller sjuka.

Ett positivt tränings pass och gos med Nelly.

Avnjuta ett hett bad i mitt nya badrum.

Kanske en cykeltur.

Middag med god mat och ett gott vin med Bene.

Och sen min sköna säng, mer får ni inte veta ;)

Fast perfekt skulle det vara om min älskade vän Ulrika skulle vara här, alltså inte i min säng utan här på ön

 

 6,Om du kunde ge dig själv som 15 åring ett retroaktivt råd vad skulle det vara? (Du kunde resa tillbaka i tiden, som i reklamen, och ge ett råd till dig själv. Du har ju lite mer "facit" nu.)

Tro på dej själv! 

Du är den viktigaste personen i ditt liv!

Studera tex. hästar, dans, arkitektur, formgivning eller teater.

Plugga inte ekonomi.

  

7, Vad gör dig glad?

Att jag lärt mej se det vackra i vardagen.

 

8, Vilket var ditt favoritplagg när du var 15 år?

Har aldrig brytt mej om kläder...men ridbyxorna var det nog.

 

9, Vad visste vi inte om dig?

Det beror vilka ”vi” är...

Har haft ett segelmakeri på Mallorca.

Har studerat möbel renovering (antika möbler) och antika måleri tekniker och färg tillverkning.

Har pluggat på en hel knäpp skola i Danmark.

Ekonomi är det jag har studerat och arbetat mest med, och det är det som jag tycker är tråkigast.

Älskar söt-potatis.

Kan mjölka kor både för hand och med maskin.

 

10, Vad är det mest pinsamma du gjort?

När jag på Mallorca hade bjudit ut Engelska kunder på fin middag och efter maten sa till kyparen: Give my compliments to the cock!

Det blev tyst en stund (kändes som minuter) sen började alla skratta.

Jag blev hettande röd i ansiktet  

Efter detta använder jag varken cock eller cook, utan det är chef som gäller!

 

11, Vilka fem saker skulle du helst vilja ha gjort innan du sitter på ålderdomshemmet?

1. Hyra en kanal-båt och puttra lugnt fram på olika små kanaler i Europa.

2. Bil semester på Spanska fastlandet.

3. Vara på kurs hos A-L

4. Vara på kurs hos Ellen Ofstad

5. Ha det mesta klart i mitt hus.





 

Nu ska jag klura ut 11 frågor jag med och skicka till några av er...  

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

22 april 2012 15:41

Ha ha ha så rolig du är. Tror jag dööör =D
Jättekul att höra lite mer och lite annat om dig =D!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

22 april 2012 23:49

Alltid kul att roa någon :))

Varsego ;)

 
Stina

Stina

22 april 2012 17:26

Att du hade läst/jobbat med ekonomi ... ja, det var allt lite förvånande =)
Och historien med kocken - asg !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

22 april 2012 23:40

:))

Det var pinsamt för kunderna var lite fis-förnäma men det släppte efter min kommentar ;))

 
Gitte

Gitte

12 maj 2012 12:00

Igår satt jag och Googlade mig själv och hittade en hel del positiva saker men det finaste var ju denna lista där du skriver om mig Kim. Tack så mycket och ja vi hade en härlig resa tillsammans och jag lärde mig en hel del av dig, din kreativitet, din omtänksamhet och ditt enorma MOD. Det funkar verkligen att utvecklas på Distans :-) Kramar i massor till dig underbara kvinna. <3 <3 <3

http://www.laserowcoach.se

Kim

12 maj 2012 13:42

Hoppsan nu blir jag rö(r)d ;)

Roligt att mina ord hittade dej och gjorde dej glad.

I början av kursen så var jag inte hoppfull om att jag skulle lyckas med att se på livet på ett annat sätt.
Men utan att jag riktigt märkte det så hade förändringen skett.

Är för alltid tacksam för att jag hittade dej och kursen!!!

Bamse kram till dej!!!

Från en nu väldigt vaken och glad Törnrosa ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards