Varmt...

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Allt möjligt

Av Kim - 27 april 2012 16:14

Idag har jag förvandlats från beige spretig golvmopp till välkammad gyllene skönhet, TACK Peter!


Merlin är inne på andra dagen utan antibiotika och allt verkar ok.

Han fick även fossingarna fixade och nya skor i morse.

Det kommer nog ta lite tid innan han släpper sin misstänksamhet mot oss sjuksystrar, men med mutor så kommer han snart förlåta oss.


Hittade ett gammalt litet sår (nästan läkt) mellan Nellys öron, fattar inte vad som hände henne som gjorde henne så öm på hals och huvud.

Hon är fortfarande lite rädd om huvudet...

Och att sätta på grimman tar fortfarande sin tid och äpple... 


Mitt badrum

Jag har snickrat basen till soffan och två hyllor.

   

Ska lyfta ner hyllorna, eller rättare sagt Bene får lyfta ner dem.

Sen ska det klinkers uppe på soffan, innan hyllorna ska upp igen, målas ska de också.

Tillverka dörr till fronten på soffan och till översta delen i hyllorna  där högtalarna ska gömmas.

Sen bör jag trots att det är såå tråkigt måla trä brädorna till resten av taket, så det äntligen kommer på plats. 

Sen finns det 100 saker till som måste fixas, men det förtränger jag tills jag är klar med det planerade.


På Måndag så flyttar svärmor ner till Tazacorte för en månad.

Skönt att få SV.F men det finns också en klar nackdel! 

Jag kommer inte ha min Olga!

Det har gått snabbt att vänja sig med att komma hem från stallet till ett städat hus!

Men men 


Herkules kommer som vanligt varje morgon för att äta frukost.

Det han gillar mest är kattmaten ((torrfoder), men även varm nybakad hästbajs.

Han dricker i hästarnas vattenhoar.

Igår så såg jag Gandalf gå fram för att dricka, men han drack inte utan bara buffade på den och sen gick han.

Luna gick dit och gjorde likadant, så jag undrade varför.

När jag kollade den så låg det tre uppblötta bitar kattfoder i den, Herkules ville väl kolla hur de smakade mjuka.

Ett som var klart var att hästarna inte uppskattar kattmat    


Vi har samlat ihop avföring från varje häst i tre dagar och lämnat till en Vet i små påsar varje dag.

Han ska kolla om de har mask.

Vi ska sen prova att använda en naturlig avmaskning (homeopati/örter) och sedan ska vi kolla avföringen igen efteråt.

Hoppas det fungerar!


Har nu lagt all Turkisk peppar, både den jag fick av Nina och Oscar och den jag köpte på Ikea, i Vodka, MUMS!

Om den ligger i Vodka så räcker den längre, annars så slukar jag påsarna i en väldig fart...

Det gäller att känna sig själv    


Vi är inne i "slutförhandlingen" ang. Rygräset, så håll tummarna för att vi får ner priset lite till.

Jobbigt för jag hatar att pruta.


Tja det var en riktigt av rapportering detta    


Önskar er en fin helg    

 
 
Kicki

Kicki

27 april 2012 19:51

hihi du får servera herkules en egen vattenskål brevid maten kanske, så hästarna får ha sin ifred.
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

27 april 2012 21:55

Han är en duktig människotränare :D
Han kraxar och vi fixar :)

kram

 
Stina

Stina

28 april 2012 20:11

Hejja Herkules =)

Håller tummarna för ryagräset !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

29 april 2012 01:10

Han verkar vara vår nya boss ;))

Tack för tummarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards