Varmt...

Alla inlägg under maj 2012

Av Kim - 31 maj 2012 14:57

Det har brudarna sysslat med en stund.

Och de kämpar hårt med att få av varenda liten köttrest.


Först har vi lilla Loa som klart överlägsen tekniskt sätt.

         

Sen Milla som först inte vill sätta sina fina rena små fröken tassar på benet men får ge upp sina fina bordsmaner mot tuffare tag. 

           

När jag sen plockade bort benen så gick Milla rätt fram till soffan för att torka av sig alla läskiga matrester från sin fina fröken nos.

Är nog dax att tvätta överdragen till sofforna...

   

Bild på höglöpande Milla igår, snack om tragisk uppsyn   

 


Inget stall igår eller idag, känns lite konstigt oroligt...

Men imorgon bitti så åker jag upp dit, Nelly ska få jobba lite.


Har fått gjort en del mer i badrummet, så det börjar sakta likna ett badrum eller kanske inte men i alla fall så börjar det likna den bilden jag har i huvudet   


Ikväll ska jag och Bene åka på LOGIA i en liten vinbodega upp i El Paso, hoppas det blit både trevligt och gott.


Logia är en grupp av människor som varje Torsdag lagar mat, provar vin, äter , snackar skit och löser världs problemen    

Med lite tur har några med sig instrument så vi kan sjunga lite    




Av Kim - 29 maj 2012 22:43

i huset fast denna gång är det inte jag   

Milla har löpt i en vecka nu och är nu a very hot dog     

Kuddarna i soffan lever ett hårt liv just nu...


   

Har varit i stallet varje dag sen i fredags så imorgon och på torsdag så ska jag vara hemma istället.

Containern med rygräs som vi beställt kommer antagligen nästa vecka eller denna, men då blir det stressigt att förbereda platserna där det ska förvaras.. 


På torsdag eller fredag kommer svärmor upp till oss igen, det är ok.

Och det det bästa med det är att jag får tillbaka "min" Olga som sköter om svärmor OCH städar mitt hus, det är LYX det!!!


Har hittat en trevlig grupp på facebook: Klickerträning av hästar

Känns så bra att hitta fler som tränar på samma sätt.

Skrev där att jag skulle lägga upp en video med mina problem att lyfta Nellys ben.

Men när vi skulle göra filmen så lyfte hon så snällt så snällt...har provat igen och samma fantastiska resultat, så hon ville väl inte bli film skådis pga sin osäkerhet och envishet   

Vad hon än har för anledning , så köper jag det !

Har laserat sista delen av taket till mitt badrum och märkt att jag köpt fel lasyr     så nu blir det senaste modet i badrums tak färg kombinationer   


Hoppas UP med familj klarar av att sova där i sommar utan att störas för mycket av färgskiftningarna.


Ett par bilder av Merlin som verkligen snott mitt hjärta, han följer mej som en trogen hund, sååååå söt!

   


So long    




Av Kim - 25 maj 2012 23:00

Har den senaste veckan lidit av bloggtorka, så jag bestämde mej för att ta en paus.

Men så hade vi det så gott och trevligt i kväll så nu blir det ett litet inlägg i alla fall.

Vet inte om jag brutit bloggfastan , avbrutit bloggstrejken eller rent ut av fått lite inspiration igen...
Vem vet men här kommer en bildbomb från kvällen.
  
Middag hos mamma och Georg.
Georg är en excellent kock, numera pensionerad så nu sliper vi dela honom med så många andra :)


Herrskapet jobbar medan vi sitter tillbakalutade och sippar på vin resp. öl, tja livet är inte alls dumt :)

   

   Bordet och min tallrik före attacken

   

Min mamma har lärt mig äta fint och att vara snäll, här är är jag så snäll så jag "diskar" tallriken!!

  
Och sen visar jag hur god maten var genom att äta upp det sista ur skålen...
 

Vi åt dem ur huset, bara lite sås kvar...

 

Fast nog syns det hur det värmer kockens hjärta   

 

Sen var de oroliga för att vi inte var mätta, så det blev efterrätt också ¨

   


Min älskade Señor B   

 

Vi satt ute på deras lilla innegård.

   

Husets vakthund, här attack tränar han på en tuff Österikisk ull strumpa.

 

Sen var vi tvungna att åka hem för att Señor B och G skulle inta horsontalt läge i resp. soffor och hem, det var visst nåt på tv...  

Visst är de söta?

 


Ulle bulle bus, Georg har lovat att göra en stor Paella till er   

Av Kim - 25 maj 2012 17:20

Har tappat motivationen lite   



Av Kim - 20 maj 2012 21:00

 

till Ulrika & Co.

De kommer i om några månader så det är lika bra att börja hamstra lite.


Två glada hundar hängde på.

Här är Loa i bilen

   

Väl hemma så tyckte Milla att det var dax att leka MER...


Hej matte ska vi leka?

 


Snälla!
 


Matte vi måste döda den!
 


Jag lägger den till dej där!

 

Ok ? jag väntar!

 


Men hallå!!! hör du mej inte!!!

 


Så jag fick släppa kameran och göra min lilla vovve till lags 



Köpte ett par örhängen av mor och dotter som har en liten verkstad där det tillverkar smycken i glas som de smälter och formar, gillar.

   


pling plong

Av Kim - 20 maj 2012 20:22

Jobbiga men effektiva tre timmar på ridbanan.

Inte ridande utan jag gick själv på alla fyra större delen av tiden.

Resten av tiden gjorde jag knäböj, upp och ner, plockandes stenar.

Bene jobbade som vanligt som en speedad robot, han har liksom bara två lägen av eller på.

Så idag har han MYCKET träningsvärk i ryggen...

Och jag i låren!


Var en del sura miner pga. att Bea inte deltog, hon är ju stallägaren.

Fast stenplockandet denna gång var inte hennes initiativ.

Jag förstår både dem och henne...Beas son spelade final i en Volleyboll tävling...


Själv är jag i alla fall glad att vi fått bort en massa stenar, bättre för Nellys oskodda hovar.

Nelly hade skött sig bra och inte hoppat in eller sparkat sönder staketet in till de nya hästarna, det var ju något att bli glad för   


På Efter lunch åkte vi med Delia till Mazo (andra sidan ön) hon deltog i en Karate tävling.

Mazo är en liten stad/by, och där kan man snacka om att vara up-town girl eller down-town girl, rejäl höjd skillnad.

     

Delia står längst till höger.

Hon har bara tränat i ett halvår men detta verkar hon verkligen gilla, bra!

 



De vanligaste trafikskyltarna här på ön, på denna höga lilla ö.    
Kim in accion...
 


Det var mulet och små regnigt på "andra sidan"och här far vi in i tunnelen

 

Sen ut på rätt sida an ön (vår sida:) där solen som vanligt skiner.

 


Sen hade vi en lugn hemmakväll

Av Kim - 19 maj 2012 10:03

De ska vara hos oss i 3 månader medan ägaren är bortrest.

Alla hästarna var mycket intresserade av händelsen.

Först fick det vara en stund nere på ridbanan med Lupita för att återknyta sin gamla bekantskap.


 

De ska gå med Lupita, stoet som går i hagen bredvid Nelly.
Det är Lupita och Nelly har bråkat och sparkat mot varandra den senaste veckan.
Men när killarna och Lupita kom upp i hagen så ställde sig Nelly och Lupita nära varandra (på var sin sida om staketet)och blängde ilsket på killarna.
Lupi har tidigare delat hage med dessa två herrar.
Vi har satt upp en tredje tråd mellan Nelly och de andra, hoppas nu hon håller sig och sina hovar inne hos sig ...

De tre månaderna som de två hästarna ska vara i stallet så ska jag se till dem lite.
Får en slant för det, detta får gå till Nellys "droger" mm.

Igår kväll var vi på teater, riktigt roligt.
Sen blev det en pizza och Lambrusco.
Bild tagen från fönsterbordet på Piizzerian

   


I dag ska vi upp till stallet vid 10 tiden, det är en grupp-insats mot större stenar som kommit upp på ridbanan.

På eftermiddagen ska Delia på nån Karate grej på andra sidan ön.


Då passar vi på att besöka saluhallen i Mazo, vi hittar säkert nåt gott.


so long

Av Kim - 15 maj 2012 19:26

Satt som vanligt framför datorn och slappade efter lunchen.

Inte mycket motivation att göra nåt efter som värmeböljan fortsätter.


Då ringde en bekant C alldeles hysterisk, det var en skogsbrand där hennes hästar går, och själv var hon mer en 1 timmes bilresa från dem.

Kunde jag åka dit, självklart kunde jag det  !

Hoppade i stallbootsen med stålhätta utan strumpor och iväg.

Såg rökmolnen och med oron som greppade tag i magen så körde jag som en biltjuv mot elden.

Väl uppe så var det svårt att ta sig fram med utryckningsfordon och andra bilar, men med armbågarna vässade så tog jag mej fram.


Nästan framme stötte jag på en annan hästägare som kom med sina 4 hästar, två i handen.

Så jag parkerade snabbt och hjälpte henne leda in dem i en hage längre ned.

Sen fortsatte färden, då fick jag ett meddelande hästarna har flyttats till ett stall högre upp men där kan de inte stanna, alla ska evakueras.


Kom fram dit och Cs 4 hästar gick i en liten roundpen, det enda jag fått med mej var morötter så det fick de.

De var lugna nu när de slapp helikoptrar flygande strax över dem.

Vi fick olika besked, måste evakuera  och nej det behövdes nog inte...

Detta berodde på vindens riktning och styrka.

Till slut kom C som nästan var i chock tillstånd, någon hade ringt henne och sagt att hennes hästar var i elden...

Den var nära men inte på dem.


Bea kom och också Elke (där jag hade Nelly tidigare) skönt att folk ställer upp när det är kris trots ev. motstridigheter.

C stackarn anlände som ett nervvrak.

Bea gav C några "krisdroppar" mot chock och vi fick henne att sluta stressa runt.

Är så glad att jag slapp vara i hennes kläder, jag är mycket bättre på att hjälpa...


Vinden vände sen äntligen "åt rätt håll" igen, så evakueringen avblåstes.

Så skönt för vi hade fått promenera flera km. med elva hästar i denna hettan.

Bea och jag åkte hem men lovade komma upp om det skulle behövas oberoende vilken tid på dygnet.

Fast nu ser jag från min terrass att det inte syns någon rök, så faran är nog över.


Kom hem så svettig och varm så det blev en kylande dusch.

Och nu 1 1/2 öl senare så börjar stressen gå ur kroppen


Viva la cerveza!

Ovido - Quiz & Flashcards