Varmt...

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Tänker inte protestera idag

Av Kim - 1 maj 2012 18:26

Fast det finns en hel del som den Spanska regeringen gör SÅÅÅÅ fel, suck!

Men sudd sudd borta borta!


Var ensam uppe i stallet i morse och fodrade, det var så rofullt!

Utom när Nelly såg spöken och övade dramatiska tempoväxlingar så att alla andra hästar blev skraja och började öva de också    

   

När hästarna var utfodrade och nöjda så var det dax för mej och Bene.

Vi åkte till El Secadero, en restaurang som knappt syns med all sten runt och på...

 

Förätt stekt grön "paprika" ,med grovt salt uppe på = MUMS

 

Inte förglömma varmt bröd med Allioli, tror inte jag kan leva utan det  

 

Bene åt stekta fiskägg, och då snackar vi STORA.

 

Min huvudrätt oxfile med pepparsås, det är lite kyligt idag så jag kände för något rejält.

Bene åt friterade Calamares, som är en specialitet där.


Sen några bilder tagna från bilen på väg hem

     

Arkitekter...detta är ett apotek

 

STORA träd som ger härlig skugga inne i Los Llanos

 

Och sist men inte minst...kolla den HÖGA spinkiga Palmen  

   


so long   

 
 
Stina

Stina

1 maj 2012 19:25

Oh, det där såg ju himla smarrigt ut =)

Hihi, ja, det var en liten spinkig palm du hittat där !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

1 maj 2012 19:28

Japp :)
Men nu efteråt så känner jag mej inte så lätt och smidigt direkt!
Fast ska sanningen fram är jag inte det före maten heller :))

Spinkig och enormt seg alltså inte jag! utan palmen :D

 
Nilla

Nilla

2 maj 2012 12:36

Hon är verkligen så vacker din Nelly!
Och jag som fullkomligt älskar mat blev väldans hungrig av att se dina bilder;)

http://playmo.bloggplatsen.se

Kim

2 maj 2012 15:02

Tack, men jag tänker inte tala om det för henne hon är redan så stöddig ;))
Här på ön äter man gott, grönsaker, frukt, fisk bröd och kött.
Extra bra för att den produceras här och får mogna ordentligt, smaken blir så mycket bättre så.

Mmmmmat ;)

 
Kicki

Kicki

2 maj 2012 21:18

hihi det där apoteket ser ju ut som en överladdad grävskopa...eller kasnke nåt slags argt urtidsdjur! Han kanske gick på nåt den där arkitekten? *fniss*

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

3 maj 2012 12:48

Jag undrar ofta vad som motiverar dem, endast att göra något som ingen annan gjort, för det praktiska och estetiska tycker jag att de ofta missar.

Apotekaren är Arkitektens bror så med fri tillgång till piller så blev deras planer hög flygande ;D *asg*

 
Jossan

Jossan

2 maj 2012 21:53

sv: Ja, det är riktiga fängelsestängsel till "monstren" i hingsthagen. Fast det är nog säkrast, när det finns så mycket ston runt i kring. Det bor hela 78+ hästar i stallet där Q just nu huserar..

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kim

3 maj 2012 12:50

Oj oj oj det var ett STORT stall.
Det är nog säkrast med såna staket om det finns söta ston i närheten.

 
ubitt

ubitt

5 maj 2012 17:43

Mysig resturang, ser ut som en jordkällare.. eller hobhus?

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

5 maj 2012 21:06

Tror att det var ett "hus" där de torkad tobak.
Som de sen använde för att göra cigarrer, det rullas fortfarande cigarrer idag.
Den ligger i en sluttning så den är halvt nere under jorden på en sida.

Lite konstig inredning, men god mat :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards