Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Två Quarter Horses

Av Kim - 19 maj 2012 10:03

De ska vara hos oss i 3 månader medan ägaren är bortrest.

Alla hästarna var mycket intresserade av händelsen.

Först fick det vara en stund nere på ridbanan med Lupita för att återknyta sin gamla bekantskap.


 

De ska gå med Lupita, stoet som går i hagen bredvid Nelly.
Det är Lupita och Nelly har bråkat och sparkat mot varandra den senaste veckan.
Men när killarna och Lupita kom upp i hagen så ställde sig Nelly och Lupita nära varandra (på var sin sida om staketet)och blängde ilsket på killarna.
Lupi har tidigare delat hage med dessa två herrar.
Vi har satt upp en tredje tråd mellan Nelly och de andra, hoppas nu hon håller sig och sina hovar inne hos sig ...

De tre månaderna som de två hästarna ska vara i stallet så ska jag se till dem lite.
Får en slant för det, detta får gå till Nellys "droger" mm.

Igår kväll var vi på teater, riktigt roligt.
Sen blev det en pizza och Lambrusco.
Bild tagen från fönsterbordet på Piizzerian

   


I dag ska vi upp till stallet vid 10 tiden, det är en grupp-insats mot större stenar som kommit upp på ridbanan.

På eftermiddagen ska Delia på nån Karate grej på andra sidan ön.


Då passar vi på att besöka saluhallen i Mazo, vi hittar säkert nåt gott.


so long

 
 
Stina

Stina

19 maj 2012 13:49

Här för vi oxå en kamp just nu mot stora stenar på ridbanan ... bort ska dom jäklarna ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

19 maj 2012 15:14

3 timmar och är ganska trött.
Bene kom med och jobbade, stor hjälp, en guld stjärna i boken för honom :)
Känns himla bra att få bort så mycket sten.
Speciellt för Nelly och några till som inte är skodda.

Kämpa på ni kommer att vinna!

kram

 
Kicki

Kicki

19 maj 2012 20:13

åh finingar!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 maj 2012 21:18

Både fina och trevliga.

Sen nåt som du gillar...
De verkas av Antonoi som är en hovslagare som bara gör barfota jobb, han bor i England men kommer hit var 8 vecka tror jag.
En av hästarna använder boots ibland om det är mycket stenigt annars är de barfota hästar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards