Varmt...

Alla inlägg under maj 2012

Av Kim - 7 maj 2012 00:44

Lugn och lång frukost med bloggläsning.

 
Milla verkar vilja något   

 
Och jag lyssnar så klart
 
Full rulle...
 

Loa vann, men det där med dragkamp är hon inte riktigt säker på, hon är så söt  

och Milla skäller hon vill leka själv inte störas av Loa.
 


Av Kim - 5 maj 2012 12:20

det behövde jag efter en orolig vecka.


Har haft problem med grovfodret till hästarna.

Vi har sparat tre stora balar (300kg) som skulle  räcka fram tills vår container kommer.

Men när jag i Onsdags skulle fodra med rygräs från en av dem som vägrade hästarna äta,  mögel   

Den som fyllde hinkarna kvällen innan använde nog mask och kände inte lukten...mutter mutter.

Så plockade bort allt igen och tog från en av tre små balar med rygräs (dålig kvalitet men inte mögel).


Bea åkte på semester i onsdags, typiskt, men ville inte ringa och oroa henne, hon kan ändå inget göra.

Så jag åkte runt till ett par affärer och hittade rygräs (igen dålig kvalitet men inte mögel), det hade precis kommit in en ny container, och hästägare stod på kö med sina släpkärror.


Jag beställde 15 stycken och det levererades igår fredag.

Så nu ger vi bara hästarna från dessa, vill inte riskera att få kolik.

Vi öppnade en annan av våra stora balar och den var bättre än den andra men även den hade delar som luktade mögel.


B (som har den sittande PRE hingsten) kommer att låna oss sin transport så vi kan träna lite lastning.

Och samtidigt så tar hon med sig rygräs (lite bättre kvallitet), hoppas att vi har så vi klara oss tills vår container kommer.

Beställde den i fredags och räknar med minst två veckor innan vi har den här.


Nelly är full av studsande, sparkande och skrikande hormoner.

Så min plan är Munkpeppar, det går inte att få tag på här, skit med liten ö ibland    

Har kollat på nätet och i Sverige så är den lite billigare än i Tyskland, men frågan är vad frakten kostar...

Jag vet ju vikten men inte måtten...


Bea och Nicol vill köpa Mariatistel till Gandalf och Luna som har dåliga lever värden.

Deras värden kan bero på att båda har "skimmel-sjukan".


Usch vilket tråkigt inlägg...


Får ta och fota lite till nästa inlägg.










Av Kim - 3 maj 2012 12:50

innan jag sätter igång i 180!

Ikväll så har vi "Loggia"hos här hemma, det blir nog minst 20 personer.

Det ska ätas, snackas och lite vin lär nog slinka ner    

Varje Torsdag så hålls det i olika vin bodegor, men jag och Bene har ingen så då får vårt hem duga.


Så jag ska ta och glas dörrarna i köket så att folk kan njuta av utsikten, normalt så njuter mina hundars blöta nosar av utsikten...Så bort bort alla spår av hundnosar.

Städa lite och plocka undan så det ser lite mer respektabelt ut, fast Bene säger alltid att det inte behövs, man jag bara måste känner jag...

Leta fram en massa tallrikar, glas och bestick.

Hacka grönsaker mm så Bene hinner laga maten när han kommer hem.


Tillaga en efterrätt, vet inte vad än ...?

Kan göra en sockerkaka...sen har jag bananer och mörk choklad..? grädde?  hmm ?


Hästar..

Var i stallet i morse för att kolla att alla hästarna mådde bra, och det gjorde dom    

Igår morse när N och jag skulle ge hästarna rygräs så fnös de och ville inte äta!

Det visade sig vara mögligt!

Den som fyllt på hinkarna hade inte kollat ordentligt, och vilken tur att våra hästar inte är så hungriga.

Detta är ju ett stort problem för vi har inte så mycket grovfoder kvar och nu verkar en stor del av det vara dåligt! skit också!

Åkte och fixade några små balar så vi har för 1 1/2 vecka till(dålig kvallitet men utan mögel).

Ska beställa containern i dag men den tar nog två veckor.

Hoppas nu att vi kan få tag på grovfoder utan mögel här tills vår container kommer...


nä nu måste jag fixa lite lunch


pling plong! 




Av Kim - 1 maj 2012 18:26

Fast det finns en hel del som den Spanska regeringen gör SÅÅÅÅ fel, suck!

Men sudd sudd borta borta!


Var ensam uppe i stallet i morse och fodrade, det var så rofullt!

Utom när Nelly såg spöken och övade dramatiska tempoväxlingar så att alla andra hästar blev skraja och började öva de också    

   

När hästarna var utfodrade och nöjda så var det dax för mej och Bene.

Vi åkte till El Secadero, en restaurang som knappt syns med all sten runt och på...

 

Förätt stekt grön "paprika" ,med grovt salt uppe på = MUMS

 

Inte förglömma varmt bröd med Allioli, tror inte jag kan leva utan det  

 

Bene åt stekta fiskägg, och då snackar vi STORA.

 

Min huvudrätt oxfile med pepparsås, det är lite kyligt idag så jag kände för något rejält.

Bene åt friterade Calamares, som är en specialitet där.


Sen några bilder tagna från bilen på väg hem

     

Arkitekter...detta är ett apotek

 

STORA träd som ger härlig skugga inne i Los Llanos

 

Och sist men inte minst...kolla den HÖGA spinkiga Palmen  

   


so long   

Ovido - Quiz & Flashcards