Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Container följetongen

Av Kim - 14 juni 2012 09:23

är jag förbannat trött på nu!

Det är mer än en månad sen vi beställde Rygräset och vi har ännu ej fått hem det    

Sen den 29 Maj finns vår container i hamnen här på La Palma, men vi har ej tillgång för det fattas ett papper, SUCK!!!


Igår ska det ha kommit en gubbe från Tenerife för att inspektionera den, och sen efter lite pappers fix ska vi få ut den.

Men nu litar jag inte längre på någon, GUD vet när papperna blir klara.

Och sen så gäller det att transportfirman har tid idag eller imorgon att köra den till oss.


Vi har rygräs till hästarna tills imorgon, men anar att vi får åka runt och köpa eller låna ihop mat så vi har över helgen, för som sagt jag litar inte på att detta ska fungera smidigt plötsligt, MUTTER MUTTER!


Jag brukar nästan alltid vara positiv och tro på saker och folk, men men men detta börjar helt klart irritera mej. 


Sorry för detta negativa inlägg, men jag behöver gnälla av mej just nu    

 
 
Stina

Stina

14 juni 2012 11:30

Men fy vilket krångel !!!
Håller tummarna att det löser sig nu.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

14 juni 2012 15:08

Mmmm inget samtal nu på förmiddagen...

Tack för tummarna de behövs.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

15 juni 2012 10:14

Mina tummar har du!
Märkligt att saker alltid ska krångla...

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

15 juni 2012 15:50

Det blir ingen container denna veckan, suck.
Men som tur är så har vi fått tag i grovfoder för en vecka till.
Nu ska jag skriva ett argt email till försäljaren att han MÅSTE informera sig VÄL tills nästa onsdag så att det fungerar som det ska då.

Tack för tummarna, spar dem till nästa vecka ;)

kram

 
Kicki

Kicki

15 juni 2012 18:46

det var 17 vilket ståhej för lite rajgräs det ska vara då!??
håller tummarna!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

15 juni 2012 19:35

Ja :(

Spar dina tummar till nästa vecka ;)

kram

 
ubitt

ubitt

15 juni 2012 20:07

Gnäll på du. Det verkar befogat!!!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

16 juni 2012 10:18

Tack :)

Ja befogat är det, suck!
Nu hoppas vi på nästa vecka.
Och som tur är har vi fått tag på tillräckliigt med grovfoder tills dess.

 
Nilla

Nilla

17 juni 2012 14:27

Men vad irriterande! Att det skall vara sådant krångel för en container med gräs?!

Hoppas att det löser sig så fort som möjligt för er!

http://playmo.bloggplatsen.se

Kim

18 juni 2012 00:19

Ja riktigt irriterande!

Nu är det nästa vecka som gäller.
Har börjat oroa mej för att fodret kan bli dåligt när containern står stängd där i solen...
Det vore droppen...

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards