Varmt...

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Long time no see

Av Kim - 18 juni 2012 23:43

Har haft långhelg och jobbat lite nere i badrummet.

Nu är nästan väggarna klara i bastun, börjar se riktigt fint ut.

Och äntligen har jag fogat klart runt badkaret, så snart kan jag plaska ohämmat     


Imorgon bitti så ska jag fodra och med mej tar jag en stor kastrull med linfrögegg.


Ska bli intressant och se om jag nu kan se någon effekt av munkpepparen på Nelly.

Vi måste träna på att sätta på flughuvan, nu är det bara jag som får sätta på henne den.

Får dra på den från halsen och fram mot huvudet, hon vill inte att den ska komma framifrån.

Hoppas jag kan klicka så hon accepterar det, det får ta den tid det tar. 


Idag ringde firman som vi beställt containern av, enligt dem så ska den nu besiktigas igen på onsdag.

Och nu får vi hoppas att det fungerar så vi äntligen får maten till våra hästar.

Genom vänner fick vi tag på foder förra veckan, så det är ingen kris just nu.

En liten hemsk tanke dyker upp då och då i mitt huvud: tänk om rygräset har möglat där i den stängda varm containern...det är visserligen fabrikstorkat men...   


Det är lite "problem" i stallet, några tycker hyran är för hög, och hotar Bea att flytta om hon inte sänker priset.

Detta för att annat stall sänkt priset och tar nu lika mycket betalt som här men där behöver de inte hjälpa till med utfodringen.

Så nu är frågan vad som kommer att ske...

Kan bli mer plats för Nelly, men också innebära att jag måste fodra ofta ...

Stämningen är inte så trevlig just nu... 

Mycket tjafs och enligt mej ologiska argument, är så glad att jag inte äger stallet, stackars Bea.


Det är nog pga detta och containern som blogglusten saknas just nu.


Är nu korthårig igen och det är såååå skönt, trivs sååå mycket bättre med ett kort litet rufs!

Det gav mej en sån energi att skördetröskan drog en repa på  benen och lack kom på tånaglarna.
Så nu har benen fått visa sig på stan, uppburna av fina sommar sandaler.

Tänk vad ett klipp kan göra!


Ha det gott folk!










 
 
sara

sara

19 juni 2012 07:59

Vad tråkigt med massa tjaffs, hoppas det löser sig! kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Kim

19 juni 2012 08:42

Tack gulliga du!

kram

 
Kicki

Kicki

19 juni 2012 09:22

jadu, folk kan tjafsa om det mesta... synd att de inte ser fördelarna utan mer pengar... så besvärligt kan det väl inte vara att fodra n¨n gång ibland? kanske är det sådan sorts folk som det är lika väl att "slippa" ? men å andra sidan vet man vad man har men inte vad man får. jobbigt... hur många inhyrda är det?
kraaam

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 juni 2012 16:15

Man fodrar en gång i veckan per häst samt en helg med 2, 1/2 månads mellanrum.

Det är 5 stycken som strular.

Jag och två till som stannar och så Bea så klart.
Samt de två hästarna som ska vara hos oss medan ägarinnan är bortrest i 3 månader.

Fattar inte att de inte ser hur mycket pengar och tid Bea lägger ned i stallet för att förbättra för hästarna.
Det var ju inte länge sen hon byggde det nya stallet tex.
Och vår resa till Gran Canaria för att leta på bättre mat till hästarna.
Och alla gånger hon har skött om andras hästar när det varit sjuka eller skadade.

Det flesta av dessa 5 är bara uppe en gång i veckan hos sina hästar, den dag de fodrar... vilket får mej att undra lite varför de har häst...

kram :)

 
Nilla

Nilla

20 juni 2012 20:57

Så tråkigt och ledsamt när det blir tjafs. Får man fråga vad ni betalar där i månaden? Nu betalar jag dubbelt så mkt i stallhyra i och med bytet. Men betalar hellre mer då Playmo har det så mkt bättre här på nya stället.

Håller verkligen tummarna för att ert gräs har klarat sig där i containern!

Kram

http://playmo.bloggplatsen.se

Kim

21 juni 2012 19:25

Det är svårt att få en god stämning när det varit tjafs, nu får tiden visa vad som sker

Toppen för er att ha honom så nära i ett trevligt stall, och bensinkostnaden har ju gått ner också.

Vi betalar 180 euros och då ingår kraftfoder, grovfoder och vatten.

kram

 
Stina

Stina

20 juni 2012 21:13

Skakr lätt på huvudet.
Som stallansvarig i mitt stall vet jag mkt väl vilka konflikter det kan bli och vilka krav folk ställer ibland.
Helst ska man stå gratis och inte göra nåt själv.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

21 juni 2012 19:18

Mmmm tänkte på dej, du har haft din beskärda del...

Ett argument en av dem har är att varför ska de göra saker där när Bea kommer att tjäna pengar en dag om hon säljer stallet!
Jag fattar inte hur de tänker?

Och de enda "saker" de ska göra är att fodra och hålla rent i foderkammaren och där hästarna dricker och äter, en gång i veckan...men det är visst för mycket.

Hoppas nästan att de flyttar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards