Varmt...

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Äntligen

Av Kim - 21 juni 2012 19:26

så är alla papper klara, så i morgon får vi "hem" containern   

Nu får ni hålla tummarna att det luktar gott hö och inte mögel när vi öppnar den!

På lördag morgon så ska vi börja lasta ur den, jag har fixat hjälp, en granne som har en liten lastbil kommer med några killar, stackarna kommer att få jobba! (fast vi betalar så klart)


I onsdags så talade jag med Bea om att jag ville kolla om Nelly accepterade flughuvan igen och att jag sen ville att hon skulle testa.

Jag gick ner med Nelly till ridbanan där vi tränade galopp, som vanligt så får hon vara lös.

Hon är så gullig som stannar på en volt runt mig    

Sen kom Bea och innan jag hann säga något så satte hon på Nelly flughuvan, och det gick bra!

Det enda Nelly gjorde var att höja huvudet, men hon drog inte iväg vilket hon kunde ha valt, duktig plutta!


Så nu ska jag träna på "down" vilket hon förstår, och kombinera det med att få sätta på huvan.


I onsdags ledde jag Nelly fram till Texas som stod inne i sin hage brummande och spände upp sig för Nelly.

Normalt så börjar Nelly dansa, pipa, vända rumpan, upp med svansen i vädret, bjuda ut sig totalt och det har varit svårt att få henne därifrån.

Men i onsdags så var hon nyfiken men inte så mycket, hon vände rumpan mot honom men lyfte inte svansen och när jag bad henne gå så gjorde hon det direkt.

Om detta håller i sig så är det nog sjutton Munkpepparns förtjänst!

I morgon ska jag testa hennes dygd igen   


Georg och Mammis kom upp till stallet på besök, ett väldigt GIVANDE besök!

G hade snickrat ihop ett litet fågelbord, matbrädor med bestick för våra stallfrukostar och förra veckan hade han gjort en liten trappa till foderkammaren, vilken lyx!

 

   

Med sån lyx så kan Bea höja stallhyran   


Mina insektsbett är lite bättre idag, vilken lättnad!!!

Det har kliat så jag har haft lust att slita bort allt skinn   


Haregott   









 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

21 juni 2012 20:59

Håller tummarna om att höet är finemang.
Så duktiga ni är du och Nelly!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

21 juni 2012 22:12

Tack för tummarna!

Blir glad att du tycker det :)
Hon blir trevligare och trevligare att hålla på med, känns sååå bra!

Jag har tidigare tvivlat ibland på om vi skulle lyckas att bli vänner, men nu vet jag att hon gillar mej, fast hon ibland är tjurig.

 
Stina

Stina

21 juni 2012 21:20

Strålande tider ! mat till hästarna !
Håller både tummar och tår att fodret är fint nu när ni äntligen fått det.

Låter lovande med munkpepparen, hoppas det håller i sig =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

21 juni 2012 22:06

Tack så mycket!!

Ja det verkar klart lovande...hm kanske skulle prova lite själv =D

 
Kicki

Kicki

21 juni 2012 21:35

åh vad bra!! och en hel massa åh vad bra!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

21 juni 2012 22:05

Jaaa nu vill jag ha en massa bra ett tag :)

kram

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

22 juni 2012 00:37

Hoppas nu att höet är bra när ni öppnar containern . Vilken härlig lyx med Georges hantverk :-). fina dom är på fotot ;-) kram allihop

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

22 juni 2012 09:22

Väntar just nu på att transp. killen ska ringa, för att möta upp honom...sen får vi se vad som finns där inne i containern...

Överrasknings gåvor sitter inte fel ;)
De är rätt söta ihop.

kram :)

 
Nilla

Nilla

22 juni 2012 12:09

Åh...hoppas innerligt nu att höet är ok! Vad roligt att det gick så bra med huvan!!! Så glad för eran skull:)
Den där Georg verkar vara en riktig klippa:)

Kram

http://playmo.bloggplatsen.se

Kim

23 juni 2012 12:28

Grovfodret var ok!!!
En enorm lättnad!

Nu gäller det att fortsätta träna Nelly med huvan och andra personer.

Ja inte dumt alls med en Georg i familjen :)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards