Varmt...

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Allt rullar på

Av Kim - 22 augusti 2012 16:01

Men värmen och stökiga hästar tar min energi just nu.


Idag fick jag åka upp och plåstra om Ambar som blivit sparkad av Gandalf eller Tropi, tror Tropi är den skyldige.

 

Aluminium spray håller det rent och flugorna tappar intresset.

Hoppas nu det läker snabbt utan problem.

Har skrivit en lapp och bett den som fodrar morgon To. & Fr. att spraya Ambars sår.
Och så skrev jag att om hon inte kan så var vänlig att meddela mej med ett SMS.
Hoppas nu det fungerar!
Så jag kan få två lugna dagar utan stall...
Fast känner jag mej själv så åker jag nog upp och kollar hästarna för säkerhets skull   


Detta är märkena som Merlin lämnade på Ambars rygg innan jag separerade dem.

 

Stackars Ambar!
Hoppas nu att hon kan acceptera att Tropi kör bort henne, så ska det nog fungera mellan dem.


Jag har ingen hage att släppa henne i för Lupi, är halt och går nu i Nellys gamla hage.
En senskada, men hon är redan bättre efter bara några dagar.


Merlin och Nelly "fungerar" håller andan varje dag jag kommer upp och inspekterar dem.

Han har ett par märken efter Nellys hovar, men inga nya märken de senaste dagarna.

Har skrivit en lapp för att tala om var de andra ska lägga ut Merlin och Nellys foder, för att hästarna inte ska bråka.

Lägger de ut fodret inne så är risken att Nelly skadar Merlin...


Ibland är de söta ihop

 


Det ser för hemskt ut!
Detta är "ingen mans land"  mellan Merlin/Nelly och Gabbys fem hästar.
Om det visar sig fungera så ska vi göra om det mer ordentligt och snyggare.

 
Här är marken stenhårt packad så att gräva en grop det klarar jag inte, det får någon muskel knutte göra eller en liten grävmaskin.
För vi skulle behöva få ner några nya stolpar...
Lite jobb kan jag ju lämna till Bea   


Här är min sötnos

 


Här har vi den GAMLA vita Merlin, hur gammal han är vet ingen.
Han är ganska skruttig...
Fast han äter och dricker med god aptit, tigger glatt lite godis och gnäggar när han hör Gabbis bil komma.

 

Jag känner mej lite hemsk...för om han varit min så hade jag nog låtit honom somna in...jag är hellre för snabb i såna beslut än att riskera att mina djur lider...inte lätt sånt.


Hoppas nu att denna värmeböljan försvinner, har en hel del att fixa men i denna värmen så gör jag inte många knop.

Inne 30 grader och ute 37 i morse   


Mors   

 
 
Viveca

Viveca

22 augusti 2012 17:44

Fy vad jobbigt att behöva oroa sig för nya skador. Hoppas verkligen det ordnar sig.
Stänsglingen skulle min veterinär ha sett;) Hon undrade nämligen om mågon fått en stängselneuros här. Jag har ju stängslat av farliga partier med gammalt skräp i backen och längs ladugårdsväggen pga klimarodörerna. Fast neuroser är ju ganska milda. Er stängsling är nog mer åt det psykotiska hållet;) Inte lätt när marken är så hård. Om man inte kan slå i stolpar så finns det något slags jordborr att använda. Kanske går att hyra en sådan maskin?

Gamla Merlin ser inte ut att försörja sig så bra. Förstår din tanke. Säkert är tänderna utslitna. Vet några som gav sin gamla häst havregrynsgröt dagligen och den höll sig bättre i hullet då, om de nu vill försöka behålla sin häst. Just nu ser det ut som om han svälter.

Kram och många lycka till med allt! Hoppas du kan få lite ledigt.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

22 augusti 2012 22:32

Tjena svar från en psykotisk stackare =D

Du får ta och visa din Vet. fotona så kan hon skratta/skrocka lite ;))

Vi har ju ingen el där pga av att jag inte vill skruva in metall i dem...så det blev många trådar istället.
Men nu när jag inte har sovit så bra så har jag kommit på hur jag ska klä träden med gummi-band och sen med en järn ring för att leda elen...men några stolpar behövs också.

Den gamla Merlin var ruskigt tunn när Gabbi tog hand om honom, han är "bättre" nu....
Men men ...som sagt :(

Tänker vänta med att göra om stängslet tills Bea är tillbaka, hon måste ju ha nåt att göra... :))

Tack!!! och hoppas det lugnar sig här!!!

Kram

 
Ingen bild

Ulrika

22 augusti 2012 21:00

Men åh vad mycket som händer nu när vi åkt. Det är nog för att du inte ska hinna tänka och sörja å mycket... VISST!?! ;) Har ni beställt resa än förresten. Julen närmar sig med stormsteg u know!
Kram

Kim

22 augusti 2012 22:35

Japp!!!
Det är nog min smarta skyddsängel som håller mej sååååå sysselsatt ==D

No comprendo....pero te quiero

 
Kicki

Kicki

23 augusti 2012 20:02

ja han såg inget vidare ut gamlingen =( Hoppas han tar sig!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

23 augusti 2012 23:23

Han dog i dag :((
Suck!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards