Varmt...

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

RIP Merlin el blanco

Av Kim - 23 augusti 2012 23:24

Den gamla vita hästen dog idag.


Det skulle varit min stall fria dag men det sket sig!

Gabbi ringde vid 10 tiden imorse och jag åkte upp.

Det tog flera timmar innan vi fick tag på en Vet. en tjej som är sjukskriven men som kom upp i alla fall.

Vi försökte ge honom dropp för han var uttorkad, men han lade sig och rörde sig så droppet åkte ut eller vek sig hela tiden.

Jag gav honom vatten med en STOR spruta i munnen, fungerade hyfsat.

Sen åkte hon och vi var ensamma igen...

Vi spolade av honom och lade på blöta handdukar, det är VARMT just nu.


Jag satte upp ett nytt staket mellan Merlin/Nelly och Gabbys hästar, det ska förhoppningsvis stoppa Merlin...


Sen kom Hugo en annan  Vet. han lyckades få dit ett dropp och gav också smärtstillande.

Jag åkte iväg och köpte kallt vatten till oss alla och när jag kom tillbaka så hade Merlin dött.

Vet. skulle precis avliva honom när han själv gav upp.


Han hade verkligen kämpat och det var så vackert att se hur mycket han tyckte om Gabbi, han sökte trygghet hos henne, han lyssnade hela tiden på henne   

Hon satt på en låg stol och han låg "upp" med sin haka i hennes knä, snyft ;(


Han har haft ett tufft liv men han fick ett fint sista år med mycket kärlek och omvårdnad.

Enligt Vet. så var det något inre organ som inte fungerade som det skulle och värmen vi har nu gjorde det hela mer akut...

Hans mage verkade full av vätska...


Jag fodrade också ikväll för jag fick ett SMS att personen i fråga hade ett möte och kunde inte...
Men skit samma jag var ju ändå där.


Ambars ben är lite svullet idag, och jag såg Gandalf sparka efter henne idag igen   


Hästar   


 
 
Kicki

Kicki

24 augusti 2012 08:25

Så trist, men jo...antagligen hade lever och njurar gett upp kanske. Skönt att han fick en fin sista tid ändå!
KRAM

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

24 augusti 2012 10:45

Ja huuu!

Han hade tur trots allt som hittade till Gabbi.

kram

 
Viveca

Viveca

24 augusti 2012 11:25

Skönt att han somnade in i knäet på sin människa. Jobbigt med värmen. Du verkar inte få någon stallfri dag... Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

24 augusti 2012 21:32

När jag klappade honom vände han bort huvudet men när Gabbi talade till honom och klappade honom så lade hans sitt huvud i hennes knä, snyft, så fint!!

Idag har jag äntligen fått vara hemma utan några samtal från stallet.
Fast jag har inte riktigt kunnat slappna av.

Jag har inte kommit ur pyjamasen på hela dagen, rätt mysigt :)

Tack och kram

 
Stina

Stina

24 augusti 2012 19:55

Usch vad jobbigt trots att hans tid troligen var inne =(
KRAM !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

24 augusti 2012 21:26

Jo visst är det så, fast man vet att det var dax...

kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards