Varmt...

Alla inlägg under augusti 2012

Av Kim - 12 augusti 2012 23:16

  

eller Yes she did it...


I vart fall så är nu avmaskningsmedlet i Nellys mage nu!


Jag gjorde en pué på morot, äpple och banan, krossade tabletterna och blandade i, sen rörde jag ner det i hennes kraftfoder.

Och hon slickade hinken ren.   

     


Fast nu blev jag lite orolig, hönsmamma! suck!

Kanske inte är bra att ge kraftfoder med avmasknings medel...?

Ska ringa den som fodrar i morgon bitti för att be henne kolla Nelly lite extra.


Jag har lärt mej att inte oroa mej för saker i livet, men Nelly är mitt undantag    


tjing tjong    

  

Av Kim - 12 augusti 2012 13:18


de senaste veckorna, de flesta bilderna har jag ärligen snott från U och Bs kamera   


Charco Verde

     


Två Käcka damer...

 


Georg bjuder på Paella

 



Någon matar hundarna under bordet   , vem?
U har fixat bildbevis!
Försök ta dig ur den här Georg!    


U & Co hade med sig rökt fisk till Bene och han NJUTER och frossar som bara han kan     

 


Förlåt E men jag måste bara få visa denna fina fina fina bild på er två       

 


Sen hela högen av underbara monster   

 


Och sista bilden blir på Benes favoriter en blandning av     som han handlade nere på torget i dag 

 


So long 


Av Kim - 11 augusti 2012 21:47

sa Nelly och spottade ut äpple och tablett...


Men jag ska göra ett nytt försök i morgon kväll, ska göra en puré på äpple ev. med morot och banan OCH tabletter  .

Skam den som ger sig, fast billigt blir det inte   


Skrattade gott när Bene  ville göra ett sista försök med äpple och tablett och Nelly spottade ut det rätt på hans fot     tror hon ville säga honom nåt    


Det var 37 grader i El Paso klockan åtta i kväll   


Här hemma är det lite svalare, hoppas det blir bättre i morgon.


Ciao!




  


Av Kim - 11 augusti 2012 16:14

Ska prova Equimaxtabs (Virbac) tuggtabletter, 5 stycken ska jag försöka få i Nelly.

Först ska jag ge en äppelbit och sedan "preppade" äppelbitar, hoppas SÅÅÅÅÅ att det fungerar.

Någon som testat dessa?


Vi hade ju tänkt testa en naturmedicin, men nu kliar Nelly svansen mycket och då fegar jag ur och tar till det vanliga "giftet"   

Och efter som jag inte vill bråka med henne, vilket jag befara skulle ske om jag använde det vanliga maskmedlet som ges med spruta i munnen, så får det bli tabletter denna gång.


Vi hade besök av några från ett annat stall idag, vi satt och svalkade oss i skuggan med vatten, det är VARMT nu!

Då berättade jag något om Nelly och hon hörde då sitt namn och gnäggade och tittade åt mitt håll.

Mannen (besöket) sa då;  hmm hon verkar bortskämd.

Mysko slutledning tycker jag som blev sååå stolt för att min häst har sån koll på mej    

Men men det är hans förlust som inte har sån kontakt med sina hästar.


Har lite problem med Merlin och Ambar som har gått tillsammans länge nu.

Hon har alltid varit surtanten som kört bort honom när hon haft lust.... men sen de nya hästarna kom till hagen bredvid dem så har han tagit surgubbe rollen...

Och hon protesterar lite vilket har gett Merlin två svullna bakben, skrubbsår...Suck!!

Alltid är det nåt med honom...


Det finns hästar som aldrig har problem och skador och andra som konstant råkar ut för saker...Merlin Merlin!


Nu har en häst till flyttat och Beas Gandalf går nu bara med Tropi (Nellys fd hagkompis) funderar lite på om jag ska våga öppna upp mellan dem och Nelly...

Problemet är att Gandalf blir sur på Nelly när hon piper och små-sparkar...och då SPARKAR han   

Det vore ju bra...tror jag om Nelly fick "lära" sig lite gränser...eller...jag vet inte...
Vad tror ni?

 

Vilken snygging hon är   



Vi har 29 grader inne...ute vill ni inte veta!


Ulrika och Co hade en himla tur som åkte tillbaka till Sverige i Torsdags!

Men usch va tomt det är här utan dem   


Haregottfolk     




  










Av Kim - 9 augusti 2012 21:02


Stod tydligen på schemat enligt denna unga dam, tja jag kan skvallra att jag var aningen tveksam   

 


Och inte slapp dessa motvilliga herrar heller undan   

   


Och vissa var så nöjda med både frisyren och läpp-jobbet!

Visst blev hon ovanligt snygg??!! 

 


Modent slick på den snygga yngling!


 


Jag var lite tveksam till min frilla och "pricken över i,et" mitt på nosknappen, men vad vet en tant som jag om vad som är Modäärnt ?     

 


Men jag fick min hämnd     

 


Så om någon vill ha en sån här tjusig frilla så kan jag fixa en...billigt och med glädje   

Av Kim - 9 augusti 2012 19:20


Som har gått på tok för fort   


Så mysigt, roligt intressant och gott har det varit         


I stallet så hade jag toppen hjälp, riktiga stalltjejer !


           

Nafari kommer att sakna all uppmärksamhet, morötter och äpplen!





Av Kim - 2 augusti 2012 01:25


Turisterna såg en enorm kanin!!!

Kolla längst upp i backen.
 

Och STOR var den, men modig var den för den rörde sig inte...
 
De vågade sig till slut lite närmare...ack ack ack tja vad ska man säga...

 
Dessa Stockholmare...


Lite annat

Bene på sin favorit plats

 



Fina månen

 
Fina solen
 

Hjälm utprovning och ridning

   

Nelly gillar inte att vara bunden...nån minut senare hade hon slitit sönder grimman...SUCK!

 

Merlin som tror han är en liten knähäst

   

Fast före det så fick han faktiskt lov att göra en tandrengöring

 

Gandalf sååå tjusig i sitt nya pannband, som Viveka (http://www.leatherbyvivo.n.nu/) gjort.

 
Och sen lilla C som tycker att La Palma är toppen för här finns både ödlor och härliga bad!
   


Vill berätta att hovslagaren tyckte jag gjort ett riktigt bra jobb med att klicker träna Nelly.

Han hade fasat för att behöva möta henne...han har försökt verka henne en gång tidigare när hon var strax under året.

Hon skötte sig mycket bättre än jag förväntat mej, klart att hon var misstänksam och spänd, men han lyckades verka alla fyra hovarna, DET FINNS HOPP!!!
Jag slog säkert rekord i att "lasta in" morötter, äpplen och havre i Nelly   


Haregåttfojk   



Ovido - Quiz & Flashcards