Varmt...

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

En timmes sömn

Av Kim - 12 september 2012 10:34

Men känner mej inte särskilt trött.

Har mej själv att skylla, åkte upp till stallet igår vid fyra tiden och hade kaffe  med mej.

Jag dricker ju oftast bara på morgonen, men tog med mej för att Bea har längtat efter mitt kaffe.


Så i natt har jag TÄNKT mycket!
Jag har designat stall, dusch spiltor, ridbana, hagar, vindskydd, foderkammare, vinbodega, pool, fruktträdgård, kök och ny infart.

Och funderat på vad jag vill...

Allt detta för jag kontaktade alltså en mäklare (Britta) härom dagen.

Hon vill sälja sitt egna hus som ligger i El Paso inte alls långt från stallet.

Jag åkte upp och kollade huset, inte dumt, ett välbyggt Danskt trähus, med stor tomt.

Har funderat länge på att tala med henne om min idé...om hon säljer vårt hus, så köper vi hennes, men bara om vi inte behöver höja vår boendekostnad.


Hon tyckte det lät som en bra idé     så då blev jag lite osäker...kanske vårt hus är värt mer än hennes?
Och hon kanske skulle sälja det för ett lägre pris för att få sålt sitt snabbare? hmmm många frågor.

Och nu i krisens tider så är det inte lätt att värdera hus...


Här kan ni se huset: http://www.brittameier.com/immobilie.php?ID=385&lang=en


Huset är lite för "modernt" för min och Benes smak, men med färg och våra grejer så kan det bli riktigt trevligt tror jag.

En stor fördel är att huset är nytt och inga reparationer behövs göras.

Fast den STORA anledning till mitt intresse är ju att jag skulle kunna ha Nelly hemma, och hundarna skulle få stor tomt att springa på.


Så nu snurrar tankarna...

Min kära make är både misstänksam och nyfiken...

Men men men...vi behöver inte bestämma oss nu.

Britta ska ringa mej denna veckan för att bestämma när hon ska komma upp till oss och kika, sen får vi tala mer.


Tja oj oj oj vad har jag nu startat???

Tänk att jag alltid måste ändra på saker i mitt liv...läskigt, spännande och roligt    





 

Hem
 
 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

12 september 2012 11:20

Aj då,förstår att du sover lite dåligt,hade jag med gjort. Ja då är ju frågan,hoppa in i det och se hur det går(huua både bra och dåligt ?!) Eller låta blir och kanske ångra på något som kunde bli bra. Tänk om vi kunde se in i framtiden så bra då hade vi haft svaren och planeringen för livet klar,huff skall nog vara lite chanser och spänning i livet eftersom vi inte ser resultat av framtid idag. Håller tummarna på att hur du/ni än gör så blir det bra. Hahaha ja det var ju ett tröstens inlägg detta,vad hade jag själv gjort?? hacka tänkder och skaka knän ,vet inte själv. Kram på er ;-)

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

12 september 2012 11:28

Får se vad hon säger om vårt hus (pris och möjlighet att sälja)
Vårt hus har ett väldigt vackert och eftersökt läge, medan hennes hus inte har ett populärt läge.
Hmmmm inte lätt men spännande ;)
Sen måste ju Bene upp och titta på huset, vem vet han kanske inte alls gillar det IRL...
Tack och KRAM

 
Stina

Stina

12 september 2012 11:34

Oj vad spännande !
Sånt där är så svårt, tänk om man bara liksom visste vad som var rätt !!!
Mycket att fundera på, jag förstår att det är svårt att sova !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

12 september 2012 11:41

Jaaa spännande och läskigt =)
Om det ekonomiska är ok så får sen magkänslan ta avgörandet.
Vi måste känna båda två att vi verkligen kan trivas i huset.

Och i eftermiddag så får allt Bea klara sig utan mitt kaffe!
En stor kopp på morgonen räcker hela dan för mej!

 
Viveca

Viveca

12 september 2012 16:35

Vad spännande! Känner igen det där med att ligga och planera:) Är det inte byggplaner så är det hästträningsfunderingar, hundträningsfunderingar, läderfunderingar etc.

Visst hade det varit toppen att ha Nelly hemma:) Men då måste du väl fundera på en kompis också:)))

Ska bli roligt att följa dina funderingar och planer oavsett vad ni bestämmer er för.

Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

12 september 2012 23:01

En kompis måste hon ju ha :)
Även om de kanske inte kan gå i samma hage...

Har fått skilja på Nelly och Merlin igen.
Merlin stackarn är full av Nellys hov-avtryck :(
Så nu får mitt monster gå ensam igen, vilket hon verkar tycka är helt ok.

Vet inte vad jag vill, nu får tiden och magkänslan tala :)

kram

 
Kicki

Kicki

12 september 2012 21:29

Oj! Vilka fudneringar! Jag tycker huset ser jäöttefint ut, köket gillade jag skarpt. Men.... Nelly ensam hemma? O du inget sälle av Bea? för o nackdelar.... men vovvvarna skulle gilla det där! oj... jösses vad svårt...
KRAAAAM

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

12 september 2012 22:54

Jaaa nu har jag nåt att bita i :))

Nä ensam skulle hon slippa vara, det skulle nog gå att ordna någon.

Ja det är ju det där med Bea...
Men hon är ju ganska trött på stall-problem så vem vet hon kanske flyttar med sina hästar till mej ???

Gillar inte att hästarna nu är helt obevakade så många timmar om dygnet...

Att bo så jag kan gå ut när jag har lust och träna/mysa med Nelly är en dröm...

Tja inte lätt...att ta hänsyn till Bea är självklart men men det kan ju inte få styra hur vi ska bo...

Smaken är som baken...jag gillar inte köket så mycket ;)

kram :)

 
ubitt

ubitt

14 september 2012 09:04

Jag känner mig som ett eko när jag säger "spännande!" Trist att rapa upp vad de andra skrivit, men det ÄR ju så!!!
Man vet aldrig vad som är rätt eller fel. Men om man aldrig vågar språnget så får man ju heller inte veta! Sa den fega....

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

14 september 2012 11:13

Jag blir glad för din kommentar även om den har eko :))

Ja spännande är det!!!

Innan jag träffade Bene så tog mitt liv ofta snabba skutt hit och dit, men då var det ju bara jag själv som fick lida om jag hoppade i galen tunna :))

Nu väntar jag på att mäklaren ska ringa och komma hit och kika!


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards