Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Liten läges rapport

Av Kim - 14 september 2012 09:47

Inget nytt om husköp, mäklaren har inte ringt än.


Har varit i stallet med Bea de senaste dagarna, tränat Nelly lite och sen så har vi städat/slängt och omorganiserat lite i sadelkammaren.

Nelly har fått på sig sadeln igen, vilket hon tycker är helt ok så länge det är skritt...i trav så studsar hon...

Så vi får ta det lugnt med det.


Jag har börjat känna mej mer lugn när Nelly kommer springandes i hundranittio fram till mej när jag ropat.

Hon kommer ju med en MASSA energi och nu har jag bestämt mej för att inte bli orolig   

Det går ju inte att be henne komma och när hon glatt kommer springande stoppa henne på ett avvisande sätt....

Tror min oro sitter i från då hon var runt 1,1/2 år då hon ibland kom fram och sen stegrade och sparkade mot mej.

Det känns som om hon nu idag vet att människor inte leker på det sättet.

Här är en gammal video på den unga busen


Hon har förändrats mycket sen dess och jag måste börja lita mer på henne...


Imorgon ska jag rida ut med med Claudia på hennes hästar, har aldrig ridit någon av dem.

Det är hennes hästar som vi flyttat på ett par gånger då det brunnit i närheten där hon har dem.

Hon har fem hästar i olika åldrar och storlekar, hon har frågat mej många gånger om jag har lust att rida med henne.

Har inte så mycket lust men hon behöver hjälp, inte lätt at vara själv med 5 hästar.


I stallet är det "problem" igen...

Gabbi och Pedro som flyttade upp med sina 5 hästar, har nu separerat och talar inte med varandra.

Nu är det tjafs om vem som ska betala fodret för en av hästarna...och Bea kommer i kläm.

Det var ju meningen att han skulle fodra våra hästar många gånger i veckan och på så sätt skulle de slippa betala hyra, och enbart betala foder...men nu är det inte så...

Just nu betalar de inte hyra och köper sitt eget foder...

Gabbi fodrar några gånger i veckan alla hästarna, men även jag och Bea fodrar alla hästarna inkl. hennes.

Och Bea får inte in ett öre....

Nu har mannens häst börja äta på träden...och det är inte bra, de behövs för skugga.

De ger inte sina hästar tillräckligt med grovfoder och det är en anledning till gnagandet.

Så nu har Bea börjat lägga in halm till dem så de har något att syssla med, och den kostnaden står Bea för.

Igår eftermiddag skulle Bea tala med Pedro (Gs ex.man) så nu får vi väl se vad som händer...han har inte varit i stallet sen de separerade för några veckor sen och betalar inget heller...


Och jag kan ju säga att Bea inte såg så glad ut när jag nämnde att vi funderar på att köpa huset med stor tomt...

Skulle vilja lova att jag alltid ska stanna med Nelly i hennes stall, men min dröm är ju att kunna ha min Nelly hemma där jag bor...suck!

Vi har inte talat mer om mitt hus köp, men jag anar att det oroar Bea   de hade ju varit enklare om allt fungerat bra uppe i Beas stall men som det är nu...


Nu ska jag iväg och handla och sen laga mat.

Struntar i att åka upp till stallet idag, min rygg och mina tummar protesterar efter den senaste tidens stalljobb.

Och i morgon är det ju ridning på förmiddagen och sen har jag kvälls fodringen.


Himla bra för mej att jag kan skriva av mej på bloggen, ingen här där jag bor läser ju min Svenska blogg  


Tja det var allt för nu  







 
 
Viveca

Viveca

14 september 2012 15:56

Nelly vänjer sig säkert med sadel i trav med så småningom. Marko är också hyperkänslig med sadeln på. Jag brukar gå och "slå" på den och dra i den när vi promenerar så att han vänjer sig vid att den kan röra på sig ibland.Efter några omgångar tar han det med ro.

Jobbig situation i stallet, men man kan ju inte alltid göra allt för någon annans skull även om man är snäll.

Är ganska glad att jag varken är inackorderad eller har inackorderade hästar. Det verkar vara bäddat för tjafs. Skönt att rå sig själv och slippa andras åsikter om vad och hur man sköter, tränar och umgås med sina hästar.

Måste vara toppen att kunna skriva av sig utan att alla kan läsa. Själv utelämnar jag en del i bloggen just för att slippa besserwisserkommentarer och att trampa någon på tårna.Man kan ju lösenordsskydda med men då tappar man ju lite av själva idéen med att blogga.

Kram på dig och det kommer säkert ordna sig för Bea även om det är jobbigt just nu!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

15 september 2012 00:48

Hon var ju van vid den för nåt år sen, men inte nu :)
Men vi övar ofta så ska hon väl vänja sig igen.

Ja jobbigt med allt tjafs i stallet :(
Vore skönt att slippa det, men tråkigt att inte få ha samma kontakt med Bea ...men vem vet det kanske ordnar sig.

Himla skönt att våga skriva som jag tänker, fast lite censur blir det ändå :)

Tack och kram!

 
Ingen bild

Ulrika

14 september 2012 16:28

Men åh! Alltid är det nåt på gång. Men förmodligen kommer det att hinna hända massor innan ev. husköp går igenom så ta inte ut något i förskott. Hur gick det med Nelly förresten?! Stor kram från mig

Kim

15 september 2012 00:43

Nelly mådde bara fint, falskt alarm som tur är!!!!
Ordet kolik ger mej akut magont...

KRAMEN till dej!

 
Stina

Stina

14 september 2012 16:53

Usch, vad tråkigt att ni har problem i stallet.
Tycker synd om Bea som är i kläm, måste kännas jättetrist att tänka på att hon kanske blir av med sin klippa - dig - oxå.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

15 september 2012 00:41

Ja det tar en del energi.

Mmm tråkigt för henne...men vem vet, det kanske inte blir så, eller så tar det låååång tid.
Eller så säljer hon sitt och flyttar sina hästar till mej, vem vet?

 
Kicki

Kicki

14 september 2012 20:17

men åh...folk... beklagligt att de separerat men det ska väl knappast betyda att ,an slutar betala för sig.... suck... stackars Bea.
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

15 september 2012 00:38

De flyttade ju upp till stallet när Bea åkte på semester.
Och meningen var att de skulle hjälpa till i stallet med reparationer och utfodring, och på så sätt slippa betala stallhyra, och endast betala för foder.
Men Pedro har inte jobbat en timme i stallet, och Gabbi har fodrat lite men vi fodrar ju hennes hästar också...ingen bra affär för Bea, bara mer jobb och problem.
kram

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

17 september 2012 22:13

FYYYY sånna folk,gör man så mot sina djur oavsett vem som bor eller inte bor med vem,och gör man så gentemot folk som ställer upp till 100%?? parasiter usch,hoppas ni får en lösning på det här ,det sliter ju på er allihop som ställer upp,stor kraaam

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

18 september 2012 15:02

Man kan ju undra om det är medvetna om hur de beter sig...att de bara kan tänka på sig själva, typ jag behöver hjälp, så hjälp mej nu!

Vill inte tro att de är lömska och beräknande :( men risken finns helt klart!

Tack och här kommer en KRAM tillbaka:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards