Varmt...

Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Ett stark hjärta

Av Kim - 15 september 2012 22:05

är klart viktigt att ha när man är hästägare.

Igår ringde Gabbi från stallet och frågade att det var normalt att Nelly låg ner. 

Nu är det ju inte helt ovanligt att hon ligger ned men hjärtat mitt fick fart och en stor hand kramade om min mage   

Jag frågade om hur hon betedde sig och det lät inte som kolik men jag bad henne observera Nelly en stund och ringa mej om hon visade kolik-tecken.

Min plan för igår var att inte åka till stallet, och hade fullt upp på förmiddagen handlat, tvättat, städat och precis lagat lunch.

Gick som på nålar tills hon ringde igen, Nelly hade lagt sig igen, men reste sig när Gabbi gick in i hennes hage.

Nelly lät inte Gabbi komma i närheten, fast det är ju normalt   

Så jag kastade på mej kläder och åkte upp och usch va man hinner tänka på en kvart.

När jag kom upp precis när Gabbi åkte och hon tyckte Nelly verkade lite svullen över magen.


När jag kom så kom Nelly glatt springande och gnäggade som hälsning   

Öppnade hennes hage och hon travade glatt ut med svansen i vädret, drog sen ett par rodeo galopp vändor och började sen leta mat, alltså ingen fara alls, VILKEN LÄTTNAD!


Så när jag ändå var där så stannade jag och kom inte hem förens efter åtta, det var min stall-fria dag   

Jag borde vara smalare med det liv jag lever...igår före klockan 20.30 åt jag bara ett äpple, en banan, tre små kex och kaffe.


Nu ikväll så fodrade jag och klockan 20.00 så stängde jag stallgrinden och gick till bilen.

Då kom det tre brandbilar och körde upp mot skogen    igen!

Jag stoppade en och frågade om det brann, och tydligen så hade lite rök upptäcks av några grannar.

Är det något jag fasar för så är det skogsbrand, vårt stall ligger precis i skogsbrynet.

Jag försökte få tag på Bea men inget svar på nåt av deras nummer   

Sen kom en brandbil ner igen och jag stoppade och frågade, de trodde det kom från ett hus på andra sidan dalen och de var på väg att kolla.

Efter fem minuter kom nästa bil som jag också stoppade, och fick då svaret att det var rök från en skorsten, STOR LÄTTNAD!!!


På måndag ska en skylt upp på stall grinden med våra telefon nummer, så vi kan nås om något händer!


Nu ska jag äta så jag inte förlorar mina kurvor     




 
 
Viveca

Viveca

16 september 2012 01:08

Usch kolik är läskigt förstår precis, men skönt att hon var ok. Brandbilar på det. Får hjärtklappning när jag läser om det. Typiskt när du var stall-ledig med. Hoppas på lugna dagar ett tag nu.

Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

16 september 2012 10:54

Ja hemskt det där!
Men nu efter dessa två skrämskott så känner jag mej extra tacksam att allt är som vanligt, bra sätt att lära sig uppskatta vardagen ;))

Idag vill jag inte ha samtal från stallet.
Det ska bli städning och sen vänner på middag ikväll, allt i lugn och ro.

Kram :)

 
sara

sara

16 september 2012 08:41

Ja inte är det ofta man slappnar av inte ;). Skönt att det inte var någon fara med varken kolik eller brand!
Kram

http://livetmednellie.bloggplatsen.se

Kim

16 september 2012 10:57

Som hästägare så lär man sig att njuta ordentligt när allt bara är som vanligt, länge leve den vanliga grå vardagen ;))

kram

 
Kicki

Kicki

16 september 2012 13:34

hua, ja det får allt vara färdigbrunnet hos er nu! Nummer på grinden är en god ide!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

16 september 2012 14:54

Jaaaa håller med dej!

Några av grannarna har Beas nummer, men de är ju inte alltid hemma...så skylt SKA det bli!

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

17 september 2012 18:54

Phuuu vilken tur att allt var ok. Inte många minuters paus för matorgie för din del så du kan äta ut alla eventuellt kommande rynkor hihi.Kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

18 september 2012 15:06

Kommande =D borde börja med de som finns nu :))

Har precis satt i mej en grönsak/linser/curry gryta med med rostat bröd med MASSOR av smör.
Så jag jobbar på det ;))
Och en kall öl så klart, det är ju varmt ute.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards