Varmt...

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Ett litet ridjobb

Av Kim - 16 september 2012 11:06

har jag fått   känns lite konstigt men jag ska få betalt för att rida en häst 2-3 gånger i veckan.

Vi började igår morse med en liten skritt-tur för att kolla om vi gillade varandra.

Här är vi

   

Det är en stor känslig kille som varit med om mycket och det finns nog inget ställe på kroppen hans som inte varit skadad.

Men tillslut så fick Claudia hand om honom och efter flera år av ömt vårdande så börjar han må riktigt bra.

Han brukar direkt visa om han inte gillar folk genom att nafsa efter dem, detta berättade Claudia inte för mig innan vårt möte.

Som gick bra utan nafsning, sen red vi ut, och han var lite tittig, allt ser ju annorlunda ut i skogen nu efter branden.

Men han lugnade sig snabbt, han har en riktig älg-skritt, men mjuk att sitta på.

När vi kom tillbaka till stallet så utbytte vi morötter och pussar, Claudia var så glad att han gillade mej, men när hans "apparat"  åkte ut blev hon nästan sotis   

Det har tydligen inte hänt med någon annan än med henne, så han godkände mej helt klart.


Claudia och hennes vita springare

   


Claudia klickar också sina hästar ibland, och hon vill gärna träna lite mer med positiv förstärkning, hon har gått en kurs och har slukat en del böcker.

Så Bea, Claudia och jag ska försöka träna tillsammans, ibland i vårt stall ibland hos Claudia.


Som tack för att Bea och jag hjälpte henne att flytta hennes hästar när det var skogsbrand så har hon gjort pärmar till oss.

Tränings dagbok har jag alltså nu..så nu blir det svårare att hitta på ursäkter till att inte vara mera strukturerad.

   


 Ha en skön söndag!








 
 
Viveca

Viveca

16 september 2012 12:57

Bra betyg att bli godkänd av en sådan häst. Träningsdagbok kan nog vara bra. Jag brukar skriva sporadiskt, men toppen med lite struktur:-)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

16 september 2012 15:00

Ja blev riktigt glad över det!
Tror att tiden med min explosiva Nelly har gjort mej lite bättre på att förmedla lugn.
Att ha en svår häst som Nelly är ibland jobbigt men också mycket lärorikt :)

Ska försöka skärpa mej lite och bli mer strukturerad med Nellys träning.
Tror också att införa dagliga rutiner, det har nog en lugnande effekt på henne.

kram

 
Kicki

Kicki

16 september 2012 13:37

Vad roligt att ni gillade varandra!
och kul att se användning av "snurrhackamore" (minns fasen inte avd det brukar kallas) Väldigt milt har hon ställt in det =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

16 september 2012 14:27

Japp han var en STOR och gullig herre

 
karin

karin

16 september 2012 19:29

kikar in lite.
snygg blogg med jättefina bilder
/K

http://www.metrobloggen.se/nirak

Kim

17 september 2012 00:34

Välkommen :)

Tackar så mycket!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

17 september 2012 22:55

Herrejösses, jag tror jag är kär i denna hästens öron <3 <3 <3 =))
Vad kul att ni kom bra överens.
Kram

http://http;//monzan.bloggplatsen.se

Kim

18 september 2012 14:56

Funderade på att skriva om de öronen i inlägget, för STORA är de!!
Tror flughuva utan öron är bäst för honom :))

Ska rida honom en runda idag också, hoppas han kommer ihåg att han gillar mej ;))

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards