Varmt...

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Har haft en hästfri söndag

Av Kim - 23 september 2012 22:16

och har nu flyttat in i min nya dator.

Jag gillar min gamla tok-glatt gröna lilla dator, men den började bli lite sliten  

Har använt ett avancerat verktyg för att den ska ladda...

   

Och jag nämnde det till slut för Bene, och hans reaktion var precis som jag befarade....

Helt överlycklig för att få handla nåt nytt i dator världen, och jag som hellre hade lämnat in min lilla gröna till doktorn, men icke sa Nicke   


Så nu har jag en ny som är lite större, för det tyckte Bene var nödvändigt...

Men den är såååååå beige för den är svart    ingen glädjande färgklick här inte.


Märkte precis att jag inte har Svensk ordlista på denna...jag behöver lite hjälp med Svenskan ibland, måste fixas så ni förstår mina krumelurer.


Jag hoppas vårt förhållande ska bli trevligt och med en tydlig kommunikation, jag ska göra mitt bästa och det hoppas jag datorn ska göra det samma.


YES!!! jag lyckades lägga in både Svensk, Engelsk och Spansk ordlista !

Känner mej som en duktig tant nu   


I morgon blir det stall på förmiddagen, då ska vi tala om hur vi ska dela upp utfodringen av hästarna.

Gabbi har haft stort problem med sin rygg och klarar inte av att fodra mer, så hon flyttar sina hästar i morgon eftermiddag, eftersom hon inte kan eller vill betala stallhyra...

Så nu blir det bara Bea och jag...lite tungt, för min rygg, måste börja tänka bättre på hur jag lyfter och rör mej...


Efter den första Oktober så har vi bara 4 hästar kvar, så det blir ju inte så tungt då.


En Italienare som tycker om hästar har frågat om han kan få hjälpa till lite med nån häst, och eftersom jag inte har så mycket tid över för Merlin så ska han få jobba lite med honom.

Han har varit uppe ett par gånger och det kan nog bli bra.

Merlin behöver ju röra på sig, han saknar verkligen muskler, så det kan Giuseppe få jobba med ett par månader innan han kan få rida honom.

Han har varit uppe ett par gånger och borstat, promenerat, longerat och duschat Merlin.

Merlin är lite misstänksam men jag hoppas det ska fungera.


Näpp nu ska jag förbereda kaffebryggaren så jag bara behöver trycka på knappen i morgon bitti.


  


 
 
Ingen bild

Ulrika

24 september 2012 06:30

Du får sätta vacker plastfilm över i orange! <3

Kim

24 september 2012 08:52

Hi hi hi du känner mej du :)

Ha en bra dag

 
sara

sara

24 september 2012 13:15

Jaaa du får "blinga" den lite :D Kram

http://livetmednellie.bloggplatsen.se

Kim

24 september 2012 14:56

Ja nåt måste göras, detta är ju skandal tråkigt ;))

kram

 
Kicki

Kicki

24 september 2012 20:20

du kommer nog att bli vän med din nya leksak =) färgglad eller ej, som de övriga skrivit, det finns ju plastfilm och överdrag =)

men.... gabbi flyttar hästarna för att hon inte kan fodra och inte VILL betala stallhyra?? var ska hon kunna ha hästar gratis utan att jobba för det?? weird. Nåväl, lika bra hon flyttar då ju, låter som ett onödigt orosmoment!

kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

26 september 2012 15:55

Du har nog rätt, vi har nu börjat bli bekanta...väntar lite till innan vi kan snacka om vänskap ;))
Fast lite bling måste nog på i alla fall.

Ingen aning om hur hon tänkt lösa stallhyran på nya stället, kanske ansiktsbehandlingar eller nåt i utbyte mot stallhyran (hon är hudvårds "fixare").
Det var en stor lättnad att slippa den bördan...vi firade med bubbel i går morse :))

kram

 
ubitt

ubitt

28 september 2012 17:30

Grattis till nya datorn, men jag förstår precis att du känner saknad efter den gamla, grön eller inte...
Låter som om det fanns skäl att fira med bubbel....

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

29 september 2012 16:53

Vi börjar så smått bli vänner nu, skönt!

Jobbigt att behöva lära sig nya saker när det gamla känns så hemtamt, men men ingen ide att stångas med verkligheten :)

Man MÅSTE ta till vara allt som går att fira!
Ja det var en lättnad av många orsaker, bland annat så har en av hennes hästar gnagt bort barken på nästan alla träden i hagen, suck!
Så vi har nu försökt läka dem genom att kleta på grönlera, det ska enl. experter stoppa "blödningen".

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

30 september 2012 12:00

AAhhhh känner att jag har något gemensamt med din Bene,blir också glad när någon ny datatjohejgrej må investeras åsså hittar man aaalltid något extra bra o ha så klart thihi. Du får bara pimpa nya datan med något kul att klistra på,finns så mycket käckt så. ;-) Gott att ni är befriade från den stökiga situation ni varit inne i med dom ickebetalande/skötande, värt att fira med stooor bubbelflaska hihi. Jättekram ;-)

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

30 september 2012 21:27

Hmm är fortfarnade inte riktigt vän med min"lilla svarta" :)
Den lille gröne var mycket snällare mot mej!

Så du gillar datorer, du har Bene nån att snacka med när du kommer hit.

Får väl försöka "Käcka" till datorn lite ;)

Det känns så befriande att bli av med problem!
Och aldrig fel att fira lite :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards