Varmt...

Alla inlägg under september 2012

Av Kim - 10 september 2012 10:18

idag, mutter mutter...


Min borde lista...

Hämta träns hos skomakaren

Gå till posten

Besöka mäklaren

Städa

Tvätta

Laga mat

Beställa tid hos frisören

Sy överdrag till soffan i badrummet


Tja det är vad jag kommer på utan att tänka för mycket...


Sen ska jag fodra ikväll

Och komma ihåg några saker jag behöver informera Bea om...

Lampa 

ev. byta hagar

vatten

trä vägg

Muslie för Merlin?


Bea är tillbaka och vi fodrade tillsammans igår eftermiddag, kändes såååå bra.

Nu är vi två som kan hitta lösningar på saker.

Och så kan vi ha trevligt och börja träna våra hästar igen.


Nelly hade igår sparkat stackars Merlin på flera ställen....tur att han inte har en ägare som rider honom...

Det visade sig att de inte fått halm utlagt på morgonen, så det hade inte haft något att mumsa på under dagen.

Och det gör Nelly irriterad eller ännu mer irriterad...suck!


Ägaren till de två Quater hästarna jag passat är nu tillbaka på ön, hoppas nu hon hämtar dem snabbt, så vi får lite lättare att flytta hästar/hagar.

Är rädd för att Nelly ska skada Merlin...

Så vi behöver en lösning där...


Nä nu ska jag lyfta på rumpan.

Skulle behöva att nån klickar igång mej...men får nog göra det själv     



Av Kim - 6 september 2012 09:16

Våra fivefingers.

Ylle (http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se/) var nyfiken på hur dojjorna såg ut så här kommer de.


 

Bene har två par, de andra liknar mina men är grön/gula (alltså inte så diskreta).

Han känner sig som en sko-rebell när han har dem på sig på jobbet (han är lärare), gör nästan skandal    .


Som jag skrivit i mina kommentarer:

Vi är båda förvånade över hur bekväma våra fivefingers är.
Man glömmer att man har något på fötterna, känner marken men utan att vara ömfotad.

Sååå bekväma, snack om att komma närmare naturen :))


Våra älskade vänner Ulrika och Björn hade med sig dem från Sverige, de säljer såna på sitt företag Coacha.
http://www.coacha.se/

Superman Björn Hurtbullen     är så kunnig i hur man bör träna och äta mm och vi latmaskar lär oss alltid något nytt när vi träffas.
Fast vi är hopplösa elever jag och Bene, vi tänker ju mest på egen njutning i nuet...fast i tanken vill vi vara sundare...och är det inte tanken som räknas ?    


Nä nu väntar hästarna, so long !



Av Kim - 5 september 2012 16:03

Börjar vänja mej med att vara ensam uppe i stallet, och det är inte så dumt lugnt, tyst och gott om tid att klura.

Men det känns bra och roligt att Bea nu äntligen kommer tillbaka från sin semester, ansvaret för allahästarna tynger mej.

Jag är lite för mycket ansvarstagande...men men  nåt fel ska jag ju ha     


Efter att ha fodrat lite så tog jag mej en kopp kaffe, och det var så rofullt.

Och jag hade trevligt sällskap


   

Och 

   

Och något vackert att titta på

     


Ska fodra ikväll också och även imorgon morgon/kväll samt fredag kväll...mycket stall blir det.


igår möblerade jag om i vardagsrummet och matrum, städat blev det också.

Kände behov av att göra huset mitt igen efter att ha haft svärmor och Olga (svärmors assistent) den senaste månaden.

Olga är så gullig som städar och håller iordning här i huset, så jag känner mej nästan som en gäst.

Väldigt praktiskt med städhjälp men lite konstigt också när det är varje dag.


Nä nu ska jag ta mej en liten siesta innan det blir att ta sig till stallet igen...

Lyssnar på en ljudbok så somnar jag snabbt 

Siesta-utsikten som jag har från köks soffan, och så fläktar det så där precis lagom  

     


Snark snark


Av Kim - 2 september 2012 17:06

har vi gått på idag, och vår jaktbyte blev till belåtenhet.

Här är första bytet...

 

och mer blev det.


På vägen tillbaka till bilen så lämnade vi mystiska spår efter oss

     


Sen åkte vi ner till häxplatån (vet inte varför den kallas så, spännande) och vidare ner genom skogen.

Det är första gången jag är där sen branden, kändes inte roligt.

             


Som tur är så kommer dessa Kanariska tallar att överleva, det är en sorst EXTRA stark tall som klarar det mesta.

Och här är ett fantastiskt bevis

 


Fortfarande lite för varmt i El Paso, men det går åt rätt håll

 


Haregåttpåre   


Ovido - Quiz & Flashcards