Varmt...

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

hoppsan ingen fantasi...

Av Kim - 11 oktober 2012 20:43

Här har vi Massi min "jobb" häst.

 

Han ska smygas igång lite långsamt, men idag så visade han mej att det finns en Ferrari där inne.
Jag lyckades få med honom på lite sidvärtes och nån sort piaff istället för full fart.
Skönt att känna att han lyssnar bra på det bettlösa tränset som jag nu rider honom med.

Sen blev jag en slapp potatis säck och gav efter på tyglarna, då lugnade han sig och vi fick vanlig skritt igen.


Här är Cs andra tre hästar

   


Såg dessa fina blommor som växte i askan efter elden

 

Och en överfull kaktus!

 


Och sen lite boots till Kicki 

   er 

Ser klumpiga ut men ska enl. barfota trimmaren vara det bästa och starkaste, här har vi ju MYCKET vassa lavastenar.


En annan sak...eftersom marken är så hård och ofta stenig så "sliter" det på hovarna.
Så vi behöver inte ha besök så ofta av hovslagaren som i tex. Sverige.

Nelly är ju 3,5 år nu och har bara fått sina hovar verkade 3 gånger var av den första gången bara fram.
Hon har aldrig haft långa hovar.

Vår barfota hovis kommer var nionde vecka hit från England och det är helt ok.


Detta är ju en hilma tur eftersom Nelly inte alls varit redo för hovisar tidigare!


Tjola hopp   




 
 
Viveca

Viveca

11 oktober 2012 22:56

Har försökt kommentera ditt tidigare inlägg men det krånglade. Hoppas huvudet mår bättre. Hästar är ofattbart hårda att krocka med. Kul att rida andras hästar ibland.

Mina hästar sliter mer på hovarna nu när de går i vinterhagen ibland behöver hovis knappt ta något när han verkar. Bootsen är inte helt olika mina. De ser klumpiga men de funkar toppen.

Härligt att växterna tar sig i askan.
Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

12 oktober 2012 08:36

Hopplöst när man skriver en kommentar och så vägrar den fastna, det händer ibland :(

Tack, bulan är mindre öm nu.
Massi är så gullig och väldigt mjik att rida, och att få betalt för det nöjet är en lyx!
De har ju sänkt min mans lön två gånger senaste året (han har ingen hög lön, så fel! oj oj oj skulle kunna gå på om det där om politikernas höga orörda löner, suck!) så om jag kan rida ihop kostnaden för Nelly så könns det bra.

Bootsen heter Old Mac tror jag och ska vara ovanligt slitstarka.
Claudia har provat många märken.
Hon gillar easyboots men de går sönder framme i tån efter några månader, marken på en vulkan ö är tuff.

Naturen är fantastisk!

kram:)

 
Ingen bild

ylle

12 oktober 2012 08:46

Old Mac har jag sett en gång här i Hööks affär, de kändes väldigt tunga - men det var säkert för 15 år sen, så de har väl ändrats sedan dess... vad härligt att hovarna nöts ner naturligt, skönt att slippa bråka med benen i onödan...
Underbart vackra blommor där i askan - liljor?
Era vyer är ofattbara, ser ut som vykort, svårt att fatta att det finns i verkligheten!

Kim

12 oktober 2012 13:19

De ser tyngre ut än vad de är.
Var lite orolig för att Massi skulle snubbla, men inga problem.

(tack för: nöts ner, letade efter det uttrycket men min Svenska haltar lite ibland;)
Toppen med naturell nötning!
Och hovis rek. att promenera på asfalt för en plan ner slitning.

Ingen aning om vad blommorna kallas, men de ser ut att tillhöra liljorna.

Det kanske bara är photoshopade vyer, du få nog komma hit och kontrollera ;))

 
sara

sara

12 oktober 2012 10:05

Vad skönt för din nelly. Jag haft tur med min nellie och inte behövt verka så mycket men nu ha hovarna växt massor! Kram

http://sarastankar.bloggplatsen.se

Kim

12 oktober 2012 13:12

Är så glad att hon nu så smått börjar acceptera att hovis rör henne!

Nu när du inte Nellie bloggar så kan du väl lägga in nån bild då och då på FB så jag får se hur hon växer.

Kram

 
Kicki

Kicki

13 oktober 2012 20:06

Old Macs minsann =) De är från början från australien men saluförs av Easyboot i två olika modeller, det där torde vara modellen G2 =D De funkar säkert finemang för er, men jag skulle tippa på att övriga easyboot modeller är minst lika slitstarka, däremot kanske jag inte skulle rekommendera Epic iom att ni har så stenigt, spännet på dem kan slås upp kanske i sådan terräng.

De vita vacra blommorna ser ut att vara ngn sorts Allium, alltså en lökväxt, coolt!

Har han skadat sig "din häst" ? Massa (! hihi) plåster där...

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

14 oktober 2012 01:30

Claudia har även Easyboots och de slits tyvärr lite för fort, men det kanske dessa jättekängor också gör.

Du kan du! Jag själv är en okunnig asfaltblomma ;)


Ingen fotboll för honom :))
Han har alldeles för tunn hud, och han får inte heller riktig vinterpäls.
Och varje gång han lägger/reser sig så blir det sår...så under dessa tejpbitar så har han avklippta bindor som skydd, lite konstigt men det fungerar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards