Varmt...

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Rubrik saknas igen =O

Av Kim - 15 oktober 2012 21:53

En STOR del av min tid går åt till hästarna.
Och jag är lycklig när jag är där, rätt enkelspårigt men sååå givande.

Idag gick vi på en ny promenad med Gandalf och Nelly, och min "lilla" Giraff tyckte att det fanns ENORMT mycket saker att titta på.

Men inga stora skutt fast hon var mycket spänd första 20 minuterna, sen lugnade hon sig och hade tid att hitta lite gott gräs  att äta.

 

Foto från förra veckans promenad.


Nelly tycker ju att vatten är läskigt vare det är i hink, slang, på trasa, i badkar och i sprutflaska   

Vi hittade ett bra vattenställe på vår promenad idag och det tog Nelly ett par minuter att våga sig ända fram.

Väl framme så började hon högt upp i luften "flippra" med underläppen för att hitta vattenytan.
Då börjar Gandalf skvätta vatten, hon ryggar så klart tillbaka, men efter en stund så försöker hon igen fast även då så sätter Gandalf igång.
Jag tror sjutton han gjorde det med flit, han såg så himla nöjd ut och "tajmingen" var för perfekt    

 

Busiga Gandalf..en ny rolig sida som jag inte kände till!
Fast Nelly tyckte inte det var roligt    


Sen några bilder av mej och gulliga Massi

   

Claudia och hennes    

 

Mamma lärde mej att det ska vara rättvist, så alla måste ju få en morotsbit   

 


Har lite bloggtorka...men den kommer och går så är det bara   

 
 
Viveca

Viveca

15 oktober 2012 23:26

Vad härligt det ser ut och vad stor Nelly ser ut. Hur hög är hon? Kanske ljuger bilden lite. Det kan ju vara bra att låta en annan häst gå före i tex vattenpölar. Så har jag gjort med Marko och han går villigt genom dem nu. Spola benen är dock överkurs ännu men han nuddade vattenslangen med mulen när vattnet var på häromdagen utan att bli rädd. Länge stod han och puffade på den och jag blev mäkta förvånad. Fast ni har kanske inte så många vattenpölar hos er;-) Kan inte se filmen på mobilen men ska kolla nästa gång jag tar fram datorn.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

16 oktober 2012 16:04

Hon har ju växt men tror bilden är lite missvisande.
Vet inte hur hög hon är, ska mäta.

Duktig Marko, knuffa vatten slang gör bara tuffa killar :)
Jag "tvångs" spolar Nelly, hon gillar det inte men står ut med det.
Har försökt få henne att gilla det på ett mjukt och långsamt sätt men då kommer vi ingen vart, mitt misslyckande :(
kram :)

 
Ingen bild

Ulrika

16 oktober 2012 06:35

Haha! Vad gör Gandalf. Det ser faktiskt ut som om han gör det med flit!
Kram hönan
ps. du får komma hit om du vill få bloggmaterial. Händer en MASSA kul och spännande här som man kan skriva om...

Puss

Kim

16 oktober 2012 16:05

Retstickan Gandalf!!

Skvallra lite!

kram

 
sara

sara

16 oktober 2012 09:26

Djur så stor hon ser ut att vara :). Men fiiiiiin :P. Kram

http://sarastankar.bloggplatsen.se

Kim

16 oktober 2012 16:08

Tack

 
Kicki

Kicki

16 oktober 2012 18:28

jösses vad söt den lilla svarta är!!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

16 oktober 2012 22:32

Ja visst är han!!
Men han har en historia!!
Han skulle avlivas för han var mycket farlig, attackerade folk :O
Svårt att tro idag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards