Varmt...

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Syndafloden

Av Kim - 22 oktober 2012 19:06

Jag har ramlat in i en helt ny värld!
"Tack" vare att min gamla...tja eller rättare sagt antika tvättmaskin gav upp i lördags.


Bene hade siesta och jag satt både döv och förblindad framför min dator och märkte inte hur vattnet rann ur tvättmaskinen. 

Vi hade en ENORM tur att vattnet inte rann in i sovrummet eller tv-delen av vardagsrummet som har sånt där "klick-golv"
Detta kan ju missförstås eftersom jag ofta talar om klicker-träning...jag brukar dock inte klicka golvet för att det uppför sig   


När vi upptäckte översvämningen så var det nästan 1 centimeter i kök och badrum lite mindre i vardagsrummet.
Jag använde en gummiraka och Bene en sopborste, och med gemensamma krafter så skrapade vi ut vattnet genom ytterdörren (hm genom? låter skumt, via kanske är bättre).


Just det... och så var det ju detta med den nya världen!
Åkte upp till El Paso för att kolla priser och modeller på tvättmaskiner.
Och Hene gud!  fick så mycket information och förstod knappt hälften.
Men slutsatsen är att det är troligt att dagens tvättmaskiner är intelligentare än jag...


Frågan är om hur jag ska klara av att kommunicera på en sådan nivå med maskinen så den förstår vad jag önskar??


Några av maskinerna såg ut som det gör i en cockpit...kanske lite överdrivet men inte mycket.


Som tur är så behöver jag ingen tvättmaskin på direkten för vi har ju en nere i gästhuset som vi kan använda.


Jag har aldrig tyckt om vårt badrum här uppe och nu är det ju läge att renovera lite.
Den gamla tvättmaskinen var toppmatat och helt inbyggd i ett hörn, opraktiskt.

 


Jag vill ha mer plats för städgrejer och annat, så en stor dubbelgarderob vore toppen att få in, och och och och....
Ska vänta med att bygga om det hela tills nästa månad då svärmor inte är här.


Vet inte var jag ska placera handfat, tvätt maskin, garderob och skåp, behöver tid att fundera på det.
Detta badrum behöver inte bli "snyggt" men praktiskt och hyfsat estetiskt.
Mitt andra badrum är ju mitt    och i min smak snygga badrum.


YESSSS    kom precis på hur jag kan göra för att bygga-in tvättmaskinen ute på terrassen!
Har ju byggt en diskbänk där men tvättmaskinen får inte plats under, men jag får bygga ett L. 

 

(Oj va rörigt det var där...Men men men var det inte så? Att bättre med lite skit i....  )


Hmm...känner mej genast lite smartare, kanske skulle jag klara av att kommunicera med en IQ tvättmaskin i alla fall   


Slipper jag ha tvättmaskinen i badrummet så blir det genast enklare att få in högskåp, handfat, väggskåp och sittplats.


Nu gäller det att klura ut vad som är nödvändigt att handla och vad jag kan bygga själv, gäller att vara ekonomisk nu i kris-landet SPANIEN, särskilt som min man är stadsanställd och DE   redan har sänkt hans lön två gånger...


Han har tur att ha en fru som kan snickra.
Och Shoppa är ju inte min grej som tur är, de gånger jag känner behov av det är när jag börjar bli orolig för att råka ut för en olycka...
Vill inte skämmas när jag träffar farbror doktorn   något som mormor lärde mej va viktigt att tänka på!
Jag gjorde ett tappert shopping försök i lördags och kom hem med ett gäng trosor så nu behöver jag inte shoppa på ett halv år igen   


Vi åkte till Lidl för de skulle ha lakrits denna veckan pga Hallowen, men ingen Kim lakrits var det    
Jag fotade lite på vägen dit...
Först igenom tunneln till andra sidan

 

Sen bergskammen från "deras" sida

   

Sen ut mot havet där man kan se ön Gomera till höger på bilden, samt sluttningen ner mot Santa Cruz  (La Palma`s Huvudstad)

       


Thats all folks     

 
 
Ingen bild

Ulrika

23 oktober 2012 06:55

Det var ju smart att ha tvättmaskinen på terassen! Där uppe eller nere vid tvättlinorna? Där nere kan du väl snickra ett skåp där den får plats? Vatten från badrummet via verkstan? Glöm inte att visa mig ritningarna innan du börjar. ;)
Kramis
Ps. ge mig din adress så provar jag att skicka lakrits. Var ju ett tag sen vi försökte. Posten kanske har blivit snällare och mindre tjuvaktig på sista tiden.

Kim

23 oktober 2012 09:13

Tror det blir på den övre terrassen, där finns ju redan vatten, avlopp och el.
Har ingen lust att göra hål i väggarna i det nya badrummet.
Har jag tur så kan tränaren som kommer i Dec. ta med sig lite av det GODA ;)

KRAM

 
Kicki

Kicki

23 oktober 2012 17:05

du kanske skulle ha klickertränat tvättmaskinen? Eller du kanske kan göra det med den nya?

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

23 oktober 2012 19:40

Klicker-hästar är ju roligt :)
Klicker-golv praktiska.

Tja Du, kanske tvättmaskinen blir mer motiverad om jag klickar...måste testas med den nya:))

På den gamla använda jag ju bara tryck, och där ser man hur det gick ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards