Varmt...

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Är så nöjd

Av Kim - 13 november 2012 21:04

med Nelly Periskop Giraff  

Just nu är hon dyr, ja ovärderlig helt enkelt!   

 

Vi var ute på promenad idag igen och idag med Gandals bomlösa sadel på sig, vilket hon inte hade tid att bry sig om.

Det finns ju sååååååå mycket spännande att "periskopa" på! 


Här stod hon lugnt och betade lite när jag ville att hon skulle titta upp för att få ett fint foto på oss båda.

 

Men då blev hon osäker och undrade vad som stod på   
Då blir jag lite orolig, för om hon flyger i luften, flyger hon då i min riktning   

 

Men hon flög inte i luften, lättnad!
Det händer flera gånger varje gång vi går ut att hon sprätter iväg eller sprätter till, men de senaste veckorna så har hon lyckats med att inte hoppa på mej, framsteg!

Det blev ett foto på nöjda mej och periskop Nelly.

 


Nelly har hört rykten om att det finns monster i alla sorters spray-flaskor! 

Men innan vi gick ut så fick jag använda man/svans-sprayen direkt på svansen och sedan på borsten nära henne för att reda ut manen, det tar sej!

Kunde också kratsa alla fyra hovarna utan att hon blev orolig.

Detta låter ju inte som något märkvärdigt, men för Nelly och mej är det stort.


När hon är lös på ridbanan och jag går in till henne så kommer hon springande till mej för att hälsa, och försöker jag sedan få henne att gå sin väg så springer hon på en volt runt mej.
Hon ser så nöjd ut och hon har sten koll på vad jag gör, så himla gullig   

Så longerlina är något vi aldrig använder, hon fungerar så bra utan.


  







 
 
Ingen bild

Jossan och Q

13 november 2012 21:56

Wihooooooe! Vad ni är bra!!! :)

Kim

13 november 2012 22:38

Tack gulliga du!
Vi är rätt stolta båda två, jag och Periskopet ;)

 
Kicki

Kicki

13 november 2012 22:42

Bravo!! det tar sig! <3

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

13 november 2012 23:12

Yes!!!
Hon är så smart och snabb men vissa saker tar sååå lång tid.
Det känns toppen att börja se mer ljus!

 
Nilla

Nilla

14 november 2012 01:04

Å vad härligt med framstegen:) Hon är så otroligt vacker!

Kram Nilla

http://playmo.bloggplatsen.se

Kim

14 november 2012 09:24

Ja härligt känns det, för med Nelly är livet lite som en berg och dalbana.

Tack jag älskar att sitta och bara titta på henne, min prinsessa ;)

Kram på dej!
Hoppas du fått sova lite i natt

 
mia

mia

14 november 2012 08:37

Hej, fann din blogg, via en " ny blogg" , Billiejean.
Spännande att läsa om din vardag och din fina häst!
Har kikat på alla dina blomsterbilder och avundas ert klimat.
Intressant att läsa om hur ni " håller häst" i erä trakter.
Jag länkar gärna till min blogg?
Vänliga hälsningar
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

Kim

14 november 2012 09:57

Hej Mia

Roligt att du kikade in.
Jag har läst lite på din blogg och det fick mej att le igenkännande det där med ett egensinnigt fux sto med bläs :)
Jag rider ju inte mitt lilla Barbie-monster ännu...men har fullt upp med henne bara på marken!

Ska kika mer på din blogg när jag har tid, nu måste jag foga klinkersen på terrassen innan regnet kommer igen.

Feel free att länka ;)

Ha det gott
Kim

 
Stina

Stina

14 november 2012 15:02

Hejja dig och periskophästen =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

14 november 2012 16:29

Vi tackar och spanar ;)

Det "braiga" är att på hemvägen börjar hon bli för trött för att leka periskop, och blir då en nästan vanlig häst :))

 
Åsa .R. Mickelsen

Åsa .R. Mickelsen

16 november 2012 21:38

ojjjj vilken duktig tjej hon är Nelly,jaja hon har en god mor :-) som jobbar med henne så det är inte så konstigt ;-). Du ser lite misstänksam ut på bilden hihi.Här går det sin gilla gång och nu kommer kylan så då är väl snön snart här på riktigt denna gången,huuu. Kram

http://smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

17 november 2012 22:53

Tja lite oroligt känns det när 500 kr rädd häst vill hoppa upp i famnen :))
Men hon blir bara bättre och bättre!
Är fånigt stolt för tillfället :)
Snö kan vara väldigt vackert...särskilt på bild ;)
Kram på dej vännen!

 
Ann

Ann

17 november 2012 00:32

Ni är så duktiga:)
Vi håller också på och övar med sprayflaska :)

Kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

17 november 2012 23:02

Tack!!!
Vissa saker tar såååå lång tid, tur att jag är envis :)
Andra saker fungerar direkt och sen ibland inte alls, livet med Nelly är en berg och dalbana.
Sprayflaskor är LÄSKIGA =D

kramis!

 
ubitt

ubitt

17 november 2012 19:11

Vad roligt med era framgångar! Kul att hon är så fäst vid dej, men det låter litet otäckt att hon hoppar PÅ dej när hon blir rädd... Kanske hjälm och skyddsväst även vid ledandet?

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

17 november 2012 22:58

Hon verkar börja förstå att inte matte orkar fånga henne i famnen.
Har tidigare funderat på hjälm och skyddsväst, men i somras var det för varmt och nu verkar hoppa i famn perioden vara över, håll tummarna :)
Är sååå stolt och nöjd med henne nu!
Nu i December så kommer två Svenska klicker tränare hit!!!
Ska bli toppen!!!!

 
Viveca

Viveca

17 november 2012 23:15

Vad härligt att hon börjar lugna sig lite. Bra jobbat!
Sprayflaskor kan vara livsfarliga till och med coola Vilda har varit rädd för dem. Men det var för att jag en gång sprayade blåspray i näsborren då det var enda sättet att få rent ett rejält sår där. Det är flera år sedan men fortfarande går hon iväg om hon är lös och jag sprayar. Hon är dock inte rädd längre. Jag har fått svampa eller borsta på spray tills förra året;-) Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

18 november 2012 00:05

Ja det är en stor lättnad att hon inte försöker hoppa upp i knät!
Mattes rygg är ju inte den starkaste...
Tack, envishet betalar sig när det gäller Nelly, och framför allt tålamod.

Aj aj i näsan, låter inte skönt :)
Ibland "måste" man göra läskiga grejer, men hur förklara man det för dem?...;)

Kram :)

 
Malin

Malin

21 november 2012 12:38

Kul när det går bra, även om det är små små saker varje gång så blir ju resultatet bra. Hon är så fin Nelly.
hittade din blogg genom Ubitt.
Kul att se och läsa är inte alls avis på det fin aklimatet!!! :-)

http://www.havrefallen.blogspot.com

Kim

21 november 2012 19:25

Välkommen :)

Tålamod ger utdelning, jag börjar bli bättre på det sen jag träffade Nelly ;)

Tack, hon är min prinsessa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards