Varmt...

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Lite läskig promenad idag

Av Kim - 17 november 2012 23:20

det tyckte i alla fall Nelly, och därför lite läskig för mej med...


Det blev en ny promenad nu på eftermiddagen med Nelly och Gandalf.
En himla tur att Gandalf är så cool ute i trafiken, för Nelly stressar lätt upp sig.
Idag var det ett gäng som körde cross både med motorcyklar och fyrhjulningar, ett väldigt brummande och sen såg man dem bara då och då det hoppade upp i luften mellan guppen.
Nelly var övertygad om att de skulle äta upp henne, och hon gjorde allt för att visa sin tröga matte att det var livsfarligt och dax att fly!
Men matte stod bara lugnt i mitten och mumlade nåt medan Nelly longerade sig själv i sidvärtes...


Jag är så glad att Nelly inte försöker dra iväg fast hon blir så rädd, hon håller sig nära mej, och försökte inte heller idag att hoppa upp i min famn, hon lär sig!


Här fick hon äta lite grönt, det var innan vi kom fram till monster-brummarna.
Idag testade vi en allroundsadel på henne, inga problem.
     

Sen kom vi till vattnet som nu Nelly vågar dricka, hon har bestämt sig för att det inte ska äta upp henne.

   

Fattar inte hur Nelly kan blänka så, jag borstar bara henne lite, varken jag eller Nelly gillar ryktborsten så den använder vi inte   


Inget stoppar en Spansk traktor       

Vi har delat av stallet mellan Gandalf och Ambar med två rep, Gandalf tycker det är fånigt   


Imorgon Söndag blir det först hundpromenad med lite svamp-spaning och sen så åker vi mot den norra delen av ön för att äta lunch och besöka saluhallen i Puntagorda.


Pino de la Virgen Restaurangen vi ska till:

http://www.holidaycheck.com/fullscreen-Pino+de+la+Virgen+Pino+de+la+Virgen+schoener+Innen

hof-ch_ub-id_1157538314.html


Och saluhallen/marknaden

http://www.islalapalma.com/en/places/puntagorda.html?p=pgmarketprod:puntagorda


Har känt att det är svårt att blogga dessa dagar, då Jossan har fått låta sin fina lilla Q lämna oss här på jorden...

Ibland är livet så tufft   mina tårar rullar varje gång jag tänker på dem...

Bamse kram till dej Jossan     





 
 
Kicki

Kicki

18 november 2012 09:49

..och jag läste just om Q och är så blank i skallen att jag inte vet vad jag ska kommentera dig...=( så hemskt... KRAM får du iaf!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

18 november 2012 10:08

Ja vist är det bara för sorgligt =(
Mina tankar vandrar ständigt dit...

kram på dej

 
Anne-Lie

Anne-Lie

18 november 2012 15:22

Framsteg hela tiden :)
Kände att jag måste lämna ett spår efter mig så du inte tror jag glömt bort dig! Jag läser iaf hela tiden och funderar ständigt på att ta upp mitt eget bloggande.......
Kram på dig!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

18 november 2012 18:16

Det gör mej glad att höra ifrån dej här :)

Lite foton vore skoj att få se på din blogg, skrivas kan vi ju på Fb :)
Hoppas Monzan mår fint och att ni har det skoj.

Kramen :)

 
Malin

Malin

21 november 2012 12:33

Usch jag det finns massor av farliga grejer i naturen som äter upp en....
mista en kär vän är inte lätt, fick själv ta bort min Maggie i måndags och gissa om jag tjöööt!

http://www.havrefallen.blogspot.com

Kim

21 november 2012 19:21

Hoppande crossmotorcyklar är hästslukande monster, det VET Nelly.

Ja ve och fasa...stackars dej!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards