Varmt...

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Har trots allt överlevt!

Av Kim - 20 november 2012 13:18

Besöket hos min tandläkare, som faktiskt är en snäll person trots val av yrke   


Jag har länge gått med en trasig lagning, och lyckats skjuta upp att ringa för att beställa tid.

Alla möjliga ursäkter har jag lurat mej med (men så lätt lurade är jag ju egentligen inte,,,men bara om jag vill ;) .

- Idag har jag inte tid

- jag ringer sen från stallet

- oj har inte numret med mej

- det är nog försent nu

- nu gör det inte ont  längre

- nu har det gått så länge, så vad gör några dagar till...

- nästa vecka passar bättre

- ska göra en ordentlig rengöring med tandtråd först

- men oj åt ju vitlök idag, får vänta för tandis bästa.

- va? borde jag komma ihåg nåt..nä det var nog inget viktigt


Tja så där kan det fortsätta.... 


Men så ringde jag till slut förra veckan och idag var det dax.

Preppade mej med 2 lugnande piller och Bene körde mej dit.

Har ingen större erfarenhet av "pillur" så visste inte hur drogad jag skulle bli, men jag märkte inte mycket.

Väl där så fick jag en kram av min tandis Silvia, hon är som tur en empatisk person, hon har själv tandläkarskräck.

Talade om vad jag tagit, tror föresten det var hon som skrev ut dem till mej förra gången hon skulle behandla mej.


Fick lite skäll för att jag väntat så länge...det var ju vänta.

Bedövningen hon gav hjälpte, det gjorde inte ont, men det ilade av rädsla i hela kroppen och vartenda hårstrå stod i givakt!

Är helt slut i mage, lår och händer efter 30 minuters statisk spänning...
Med lite tur så blir jag mer fit :)


Hon fick borra upp mycket, så det kan skapa problem, får jag mycket ont idag eller imorgon så måste hon rotfylla tanden.

Så nu håller jag tummar och tår att det inte ska bli så!!!!


Inget intressant inlägg för er, men måste få ut detta ur skallen, bort bort bort.


  


 
 
Ingen bild

Ulrika

20 november 2012 14:48

Förstår dig precis min älskade höna! På fredag är det min tur efter flera års uppehåll. Urk... Kram

Kim

20 november 2012 16:06

Glad att du finns i mitt liv

 
Jossan

Jossan

20 november 2012 16:51

Trasiga tänder är inget vidare.. Som tur är så är jag en sådan som somnar hos tandläkaren.. Resultatet av att ha haft tandställning i guess.. ;)

Hoppas att du slipper ngr fler sviter av detta nu!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kim

20 november 2012 19:50

Åh vilken tur du har med tandis!

Jag har försökt med allt, men blir inte av med min skräck, sitter i från en händelse i barndomen.

Har inte ont nu så det bådar gott!

Tack och kram

 
Viveca

Viveca

21 november 2012 08:52

Skönt att det ändå gick så bra. Hoppas du slipper rotfylla. Det är svårt att komma över rädslor. Något vi kan ha med oss när vi tränar våra djur. Men det går! Fast när man undviker något så blir det ju inte bättre, svårt det där.
Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

21 november 2012 19:11

Ja en del rädslor sitter så djupt.
Jag har verkligen försökt jobba med min tandläkarskräck, men den vill inte ge sig.
Så nu accepterar jag min rädsla, knaprar ett par tabletter får en STOR bedövningsspruta och ber om mer om jag inte klarar det...
Tur att min tandläkare själv har tandläkarskräck.
Går nu och känner efter om tanden gör ont, men hittills verkar det lugnt, skönt!
Kram

 
Malin

Malin

21 november 2012 12:29

Fy för tusan! Jag var rädd innan, det har blivit bättre med åren men plånboken hatar tandläkaren! tur att det bara sker 1 gr / år.
men det är bra att tandvården finns.

http://www.havrefallen.blogspot.com

Kim

21 november 2012 19:18

Nu hoppas jag på ett helt år av frihet och lycka :)

Sant som du säger, tur att tandvården finns, tänk vilken fasa att få riktig tandvärk och bo någonstans där det inte finns tandläkare, =O !!!

Leker storken, vägrar tänka på plånboken...

 
Stina

Stina

21 november 2012 15:40

Vilken tur att du överlevde, vart lite orolig där ett tag ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

21 november 2012 19:13

Ja visst det är nästan ett under!!

Men jag lovar att säga till innan jag trillar av pinn ;))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards