Varmt...

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Själagodis

Av Kim - 22 november 2012 21:18

är det att vara ensam uppe i stallet.  

Det är så rogivande och vackert där, och de gulliga djuren som välkomnar mej så fint     

Katterna fick mat först och åt sen medan jag fixade mat till hästarna.

Jag såg att Nelly kollade mej när jag gosade med katterna vid fika bordet.

Hon bad mej om att få bli utsläppt och självklart så fick min prinsessa som hon önskade. 


När hon varit ute en stund så såg hon en av katterna som tidigare snott hennes matte   så då blev det kattjakt

     

Han hann undan som tur var, här berättar han för mej hur jobbigt det var. 

   

Kattfröken verkade inte bry sig om hans klagan

   

Visst är hon fin, som ett lejon!


Jag gick med Nelly och plockade gräs, hon betade lite grann men hade mest koll på mina händer, när jag samlat ihop en lagom tuss gräs kom hon och hämtade, nä va då bortskämd   

     

go natt   

 
 
Kicki

Kicki

22 november 2012 21:44

ååå...får mig att längta ngt GRYMT till våren o sommaren :/

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

22 november 2012 22:34

Smit hit och ta ut lite ljus i förtid...

Kram

 
Ingen bild

Ulrika

22 november 2012 21:48

Vad grönt det är nu jämfört med när vi var där. Sov gott kompis! Kramen

Kim

22 november 2012 22:35

Japp nu växer det så det knakar!!!!
Jätte fint, jätte glad :)

 
Anna Lyckoprick

Anna Lyckoprick

22 november 2012 22:58

Men så goa katter!
& så gillar jag hur dina djur "pratar" med dej.
& som du skriver.

Sov gott!

http://www.lyckoprickar.se

Kim

23 november 2012 08:59

Tack :)
Vi har tre fina katter uppe i stallet, den tredje är mycket fin med lång grå och vit päls.

Jag skämtar lite om deras kommunikation med mej, men det är verkligen sant.
Jag försöker alltid lyssna och det märker dom och så "snackar" de ännu mer :)

Det är inte så att jag hör vad de säger, men jag ser vad det vill eller inte och om det är något fel.

Kan vara jobbigt att vara så lyhörd när jag inte har tid och de vill nåt...

Hej då från flumtanten Kim ;)

 
Malin

Malin

23 november 2012 09:33

barmark torrt och det vill jag oxå ha....

http://www.havrefallen.blogspot.com

Kim

23 november 2012 20:35

Vi har lite lera på några ställen i hagarna.
Jag får väl fota det så ni inte blir för avis ;)

Två av våra hästar letar upp varenda lerpöl som finns för att rulla sig, osis för Bea hennes häst är vit eller borde vara vit :)
Min Nelly däremot tycker att allt som är fuktigt är sååå äckligt :)

 
Stina

Stina

23 november 2012 12:03

Och ingen lera ... om du visste vad du går miste om !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

23 november 2012 20:31

Ja just det, jag har hört talas om lerinpackning det ska ju vara så nyttigt, ni har tur ni ;)

 
sara

sara

24 november 2012 15:02

Haha så gulliga! Nellie blir överlycklig när hon ser lilla grå och går fram för att hälsa/leka med henne. Samma med jizza :). Kram

http://sarastankar.bloggplatsen.se

Kim

24 november 2012 20:36

Djur är själagodis, vilken tur vi har som har ett gäng runt oss!

Jag litar inte riktigt på Nelly, hon brukar jaga både hundar och katter med öronen klistrade bakåt...men härom dagen var hon en snäll liten häst :)
Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards