Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Nelly min Nelly

Av Kim - 19 december 2012 18:37

Igår var allt ok tills jag ville kolla om jag fick lov att ta en titt på hovarna, hon spände varenda muskel i kroppen.
Och när jag bad om lyft så fick Bea hålla Nelly i grimskaftet så hon inte satte tänderna i mej.


Blev sååå besviken, så istället för att förklara för henne hur bra hon egentligen har det så hotade jag med "Den slutliga sprutan" och skaffa mej en ny normal enkel snäll häst!
Talade om för henne att jag sett en liten svart två-årig PRE - Angloarab- hingst dagen innan som var hur snäll och enkel som helst....


Sen gick vi ut på promenad, Bea o Gandalf, Giuseppe o Merlin och jag och Nelly.
Hon strulade lite och slängde med huvud och hals, vilket inte hjälpte mitt humör.
Stannade henne och skrek till henne att nu får det vara nog sen vände jag henne ryggen och gick, hon följde nervöst efter men utan att protestera.


Hon skötte sig fint ute fast hon som vanligt var orolig, när vi kom hem så var vi vänner igen.


Har talat med Pedro som är villig att komma upp och hjälpa mej med Nelly, men jag vill vänta ett tag, vi får ta det lite piano.
Han sa att det han tror är bäst är att han inte närmar sig Nelly, utan hon får söka upp och undersöka honom, och han ska inte be henne om något, bara vara där.
Det låter klokt.


Det är han som har den lilla svarta hingsten som är så snäll och söt.
Hingsten är föl till det lilla vita stoet som vi räddade från att svälta ihjäl.
Stoet ser nu riktigt fin ut, Pedro har gjort ett bra jobb med henne.


Jag oroar mej fortfarande för min lillebror ...

Lilla Loa är skendräktig.
Milla löper och försöker våldta en av kuddarna i soffan   

 
Har varit lite för mycket oro de senaste veckorna, vilket har gjort att jag inte haft lust att julpynta, inte en grej har jag framme.
Men idag så gjorde jag glögg, mumsig blev den!
Det kanske kan inspirera mej till att jula till det lite.


Ikväll ska jag ut och äta med några vänner, det blir på restaurangen som ligger på gångavstånd, orkar inga större projekt just nu.
Förhoppningsvis så ger middagen lite energi, vi brukar ha det roligt. 


Har svårt att få till blogginlägg just nu...men jag kommer igen




 
 
sara

sara

20 december 2012 15:42

STORA KRAMAR!!

http://sarastankar.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

22 december 2012 20:27

Du kämpar med din röda och jag är så imponerad av ditt tålamod och din beslutsamhet!
Hon HAR tur som hamnade hos dig och jag är säker på att du kommer att lösa det med henne så småningom !
Stor julekram !

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

23 december 2012 07:57

Usch så trist när man har sådan period som du går igenom nu. Du har väldigt mkt omkring dig.
Visst måste det få brista ibland när man ständigt upprepar samma saker, men får så lite tillbaka. Känner igen mkt av det med min förra häst. Hon var visserligen den snällaste jag varit med om, men det enda stället hon kände trygghet på var i stallet eller i ett ridhus. Efter 10 år (min egen uppfödning) så blev hon allt mer orolig att lämna gården, nu hade hon ju ont kunde vi konstatera, så det var smärtan som utlöste all oro. Jag hoppas Nelly tills lut kommer på till 100% att du bara vill henne väl och att alla omkring dig börjar må bra! Styrke kramar!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

23 december 2012 10:22

Ibland tar tålamodet slut. Du är fantastisk som orkar kämpa på med Nelly. Det kommer att bli bra till slut. Håller tummarna för din lillebror och att svärmor blir starkare. Många kramar och God jul!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
ubitt

ubitt

23 december 2012 21:05

Vet du Kim, Nelly måste allt ha litet alpacka i sig, inte aggressiviteten, men oviljan att bli berörd... Jag tycker att du är beundransvärd som orkar med och har tålamod med henne! Ibland blir det ju ett steg framåt och två tillbaka... Förstår din oro och låg inspiration till blogg, känner själv likadant när snön och träden faller omkring mig... och elen fallerar i minusgrader. Men jag vet att du kommer igen, förlåt mig för att jag varit dålig med kommentarer på sistone, hoppas att det löser sig och att ni ändå får en god jul!!!! kramar Ubitt

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

 
Åsa .R. Mickelsen

Åsa .R. Mickelsen

26 december 2012 22:04

Det kommer sig med Nelly men det är nog upp o nedgångar som ni har på olika dagar ni två,hon känner nog att du inte har det riktigt så gott nu med oron över J-Å och svärmor som skall tas omhand och så är det jul. Ja ja julen kommer varje år ,själv blev det minimalt här då det inte är så bra med skruttkroppen min men vi firade hos lilltjejjen bara mor hade ett lass med mat haha ja det var soooom vanligt till ett kompani och jul blev det i all enkelhet men med värdefullt samvaro. Hoppas det är lite bättre för dig nu. Stor snöig iskall vinternorsk jättevarm kram till er allihop

http://smurfens-dag.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

27 december 2012 19:44

*styrkekram*

http://kaa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards