Varmt...

Alla inlägg under februari 2013

Av Kim - 28 februari 2013 15:37

Red Masi idag, och han var lugn och fin, det tar sej!


Här än port med vacker inramining som jag gillar.

 

Vi rider upp mot skogen låter dem beta lite och sen leder vi ner dem hem.

Claudia och sin ädla vita springare.

 

Idag var det bra träning, de fick beta nära en grävskopa som jobbade, det gäller att passa på att träna på sånt när man får tillfälle.

Fast hästarna tyckte inte alls att det var läskigt.

     

Masi njuter av den mumsiga buffen.

       

Men sen blev det lite LÄSKIGARE, ett odjur med pingla   

Det är Sybille som fått en ny häst och den kom i paket med sitt eget får!

De två är bästa kompisar   

       

Här har vi den lille (store) skithästen, han är så gullig    

     


I eftermiddag blir det Nelly, har inte bestämt vad vi ska göra...planering planering planering...suck.


På lördag är det en western uppvisning i det stall dit alla hästarna flyttade som stod här innan.

Ska nog gå, är nyfiken.

Har hört en del rykten....man ska ju inte tro på såna, så jag får väl åka dit och se själv    


Har köpt flygbiljett till Gran Canaria, ska åka och hälsa på lillbrorsan fredag nästa vecka, hämta affärsidéer och livslust     

Ser fram till det!


So long 

Av Kim - 26 februari 2013 21:09

för att Nelly ska gilla sadeln lite mer.

Hon accepterar den normalt, men är inte så positiv alltid när den ska på.

Så jag tänkta boosta detta lite.


Nelly är så uppmärksam på mej och jag är så rörig i mina gester, inte lätt för henne att förstå vad jag önskar.

Ska nu defenitivt jobba mer på att kontrollera mitt kroppspråk och vara tydligare.

Och bestämma vilka gester jag ska använda.

Tex så pekar jag ofta i den rikting jag vill att hon ska gå, men sen använder jag ibland samma gest när jag vill att hon ska parkera sig i den riktningen...inte så smart.

Parkera med huvudet åt höger får nog bli med min högra öppna hand, istället för att peka.


Nelly var svettig efter att hon och Merlin hade lekt "jagärsnabbareändejhahaha".

Praktiskt med häst som motionerar sej själv   

Av Kim - 24 februari 2013 17:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kim - 20 februari 2013 20:13

Marco var uppe och tränade Nelly idag.

Han bad mej hänga lite och jag gjorde det med hjälm på, han tyckte jag skulle sitta upp men det ville jag inte utan säkerhetsväst.

Efter en stund bad han sin tjej hänga och sen satt hon upp, utan hjälm, inte bra   

Jag påpekade dettta men Marco sa: bara lite, jag håller i, oroa dej inte osv.


Och som tur var så hände inget!


 

För att var första gången för Nelly så skötte hon sig MYCKET bra, fast lite spänd var hon så klart.

Är nöjd men har lite svårt att hitta den riktiga glädjen.



Av Kim - 15 februari 2013 10:32

För Nelly är ju en prinsessa   


Marco tränade lite innan hovis kom med att lyfta hovar.

Inga problem hon stod lugnt still.


Hovis närmar sig

   

Det gick helt enkelt inte, hon kastade sig upp i luften när han tog i hoven.


Så till slut fick Marco göra jobbet, det gick bättre men det verkar som om det är verktygen som ställer till det.

Nu har vi nåt att träna på tills nästa gång.

Hovis lämnade kvar verktyg såMarco kom fixa lite med hovarna.


     

Av Kim - 12 februari 2013 12:09

Jo jag vet vad jag vill skriva!!!


TACK alla varma fina vänner!!!


Jag är såååååååå glad att ni finns för mej   


Nelly mår bra, jag har longerat henne och det går fint, hon är lyhörd och lugn, bara några brallar ibland.

Marco har varit uppe en gång sen jag kom hem från Sverige och denna gång så var Nelly lugnare.

Gillar hur han jobbar med henne, han anpassar sin energi sååå bra.

Han lyfter hennes fyra hovar med grimskaftet liggande löst på marken utan problem.

Nu på torsdag eftermiddag kommer Antonio hovslagaren (barefoot trimmer) och då kommer också Marco vara där och ta hand om Nelly.

Kommer att hålla mej på avstånd, jag är mycket säker på att med Marco där kommer det att fungera fint.


Det är Karneval här nu och det är bara en dag/kväll som jag brukar delta i festandet.

Detta var igår och jag gick ut med mina (peppande) vänner fast jag egentligen inte alls hade lust.

Men att sitta hemma och vara ledsen är ju inte bättre det.

Det var roligt hemma hos Cris när vi målade oss och klädde på oss, sen tog vi bussen till S/C (andra sidan ön).

Vi tog bussen hem vid elva tiden och vid tolv var jag hemma.

Det tog en låååång stund att få bort all svart färg.

I eftermiddag så får det bli ett varmt bad nere i badrummet för att få bort all färg och talk-pulver.


 



Jaaa det var en rapport från mej.


   





Av Kim - 6 februari 2013 15:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards