Varmt...

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Hov eller hov rapport...

Av Kim - 15 februari 2013 10:32

För Nelly är ju en prinsessa   


Marco tränade lite innan hovis kom med att lyfta hovar.

Inga problem hon stod lugnt still.


Hovis närmar sig

   

Det gick helt enkelt inte, hon kastade sig upp i luften när han tog i hoven.


Så till slut fick Marco göra jobbet, det gick bättre men det verkar som om det är verktygen som ställer till det.

Nu har vi nåt att träna på tills nästa gång.

Hovis lämnade kvar verktyg såMarco kom fixa lite med hovarna.


     

 
 
Jossan

Jossan

15 februari 2013 10:48

Nåväl! Att Marco kan greja lite är iaf något! :) Nästa gång så! (Men vilken blick hovslagaren ger Nelly på bild nr 2. ;) )

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kim

15 februari 2013 15:00

Japp, nytt mål, nästa gång :)

Hovslagaren är skiträdd för Nelly, något som hon säkert känner, och det gör det hela ändå läskigare.

Mysko, rädd för min lilla, lugna och snälla prinsessa ;))

Tack och lov för Marco!

 
Maria Yttermyr

Maria Yttermyr

15 februari 2013 12:31

bra ändå och bara att träna vidare. :)
Ebba höll på och vande in Hottis på verktyg, bankade och härjade med hans hovar när han var yngre. Eftersom vår hovis var väldigt tydlig med att han inte tog sig an "stökiga" unghästar och vi ville ha just honom :)

http://cowgirlup.bloggagratis.se

Kim

15 februari 2013 14:55

Ja, och denna gången så känns faktiskt inte som ett stort problem.
Detta kommer vi att fixa med lugn och tålamod.

Jag har tidigare några gånger raspat lite på Nellys hovar, men har då inte fått stora protester, men jag är ju "mamma" ju ;)

Antonio är den enda här som enbart jobbar med barfota hästar, så vill gärna ha honom.
Så vi får väl se om Nelly kan acceptera honom i framtiden.

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

15 februari 2013 15:38

Den där damen väljer sina karlar hon!!!! hi hi hi

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Kim

15 februari 2013 17:47

En ung dam med mycket starka åsikter!

Är VÄLDIGT tacksam att hon gillar Marco! (och mej :)

 
Åsa .R. Mickelsen

Åsa .R. Mickelsen

15 februari 2013 21:42

Så fint med en Marco som bara finns och Nelly har tydligen valt ut "sin" Marco,ja bara att hålla hoppet uppe ,ting tar tid hihi.Kramisar

http://smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

15 februari 2013 23:33

Känns helt klart som om allt tar sin tid i mitt liv just nu....
Tja det är bara att gilla läget och flyta med :)

 
sara

sara

24 februari 2013 07:49

Det positiva är ju att Marco får fixa och trixa med henne :). Kram

http://sanellie.bloggplatsen.se

Kim

24 februari 2013 09:38

Det känns toppen just nu att ha Marco som hjälp, ibland kommer hjälp exakt när man behöver det...
Hmm det kanske finns nån där uppe nånstans som hjälper mej, får hoppas det!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards