Varmt...

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

Roligt men oförståndigt

Av Kim - 20 februari 2013 20:13

Marco var uppe och tränade Nelly idag.

Han bad mej hänga lite och jag gjorde det med hjälm på, han tyckte jag skulle sitta upp men det ville jag inte utan säkerhetsväst.

Efter en stund bad han sin tjej hänga och sen satt hon upp, utan hjälm, inte bra   

Jag påpekade dettta men Marco sa: bara lite, jag håller i, oroa dej inte osv.


Och som tur var så hände inget!


 

För att var första gången för Nelly så skötte hon sig MYCKET bra, fast lite spänd var hon så klart.

Är nöjd men har lite svårt att hitta den riktiga glädjen.



 
 
Kicki

Kicki

20 februari 2013 20:34

bravo Nelly!! hon bara inte klarar att ha ngn på ryggen, det är dessutom inte MATTE!! vilket framsteg!! Jag hoppas att du nånstans hittar ett korn av glädje i detta! Kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2013 23:45

Jupp duktiga gumma!

Eller så var hon så chockad att hon glömde bort att flyga i luften :))
Hon var SPÄND i början men lugnade ner sig efter en stund.

Känslor föds ur tankar så det gäller för mej att upprepa i tanken allt positivt som händer, så ska jag nog snart komma ut på positiva sidan.

Tack och kram

 
Jossan

Jossan

20 februari 2013 20:35

Jag brukar tänka som så, att minderåriga och mig själv kan jag styra, men vuxna individer får själva avgöra om de är rädda om sig eller inte. Hur som helst, vilken duktig Nelly! Och se nu till att ridbrallorna passar, för du kommer tydligen att få användning för dem! Stor kram!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2013 23:40

Jo så tänker jag också, men Bea blev lite sur för att jag "tillät" det...

Fast jag bad dem vänta så jag kunde hämta saker, men de tyckte att det inte behövdes bara för en liten "sittning".

Lite blandade känslor om min viktminskning...midjan ser ju bättre ut nu...kanske går att sy in byxorna :)

Kram :)

 
Stina

Stina

20 februari 2013 20:38

Ett STORT steg för Nellie trots dumheten att inte använda hjälm, fick lite wow känsla över att det gick så bra =)
Fast jag håller med dig, säkerheten framför allt !
Kram !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2013 23:36

Ja verkligen wow, fast jag är inte säker på att det inte kan bli rodeo nästa gång, med henne så vet man aldrig.
Men DUKTIG var hon!!!
kram :)

 
Ingen bild

Nilla/ Playmo

21 februari 2013 03:02

Förstår att det är svårt att hitta glädjen just nu <3
Men vad duktig din lilla tjej var!
Ibland måste man få tillåta sig att rasa för att sedan resa sig igen.
Tänker på dig <3
Kram

Kim

21 februari 2013 15:50

Ja humör är inte stabilt just nu.
Och i morse när jag åkte för att rida så såg jag "min" man körandes i sin bil och han var inte ensam, fyyy vad det gjorde ont :(
Men jag kunde glömma bort det när jag satte upp på hästen, skönt.

Visst är Nelly duktig, stolt matte.

Vi kunde ha chattat i natt, jag sov inte heller vid den tiden ;)

Kram på dej!

 
Kerstin

Kerstin

21 februari 2013 19:12

Håller me de ovan, vuxna får ta sitt eget ansvar, men tyvärr kanske de inte inser hur "explosiv" hon är. Men vilket framsteg för fina Nellie. När jag red in min egna uppfödning (den bruna i min header) så var vi på promenad i skogen och jag orkade inte gå hem. Hoppade upp med hala wct byxor, ingen hjälm och i grimma och grimmskaft.. :P Hi hi!!
Sv: Ja men att jag inte tänkte på dig och spanskan!! Ha ha!! Vi får adda varandra på fejjan, såg att du hade vaken nätter i bland. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kim

24 februari 2013 09:57

I hala byxor =O, ja då gäller det att ha en lugn trygg häst :)

Jag befarar att någon explosion kommer vi att få se, för Nelly är ju Nelly.
Hon måste ju bara bralla runt några gånger om dagen hon är bara sån :)

Si si Señorita :)

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

22 februari 2013 08:48

Kolla så duktig hon är :-)
Härligt nu får ni se frammåt båda två och börja leva ert liv nu :-) . jag vet att det inte är lätt men vilka fina vänner du har som hjälper dig med Nelly, hade jag bara kunnat så hade jag hälsat på och gett dig och Nelly en bamsekram så duktiga ni är :-)

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Kim

24 februari 2013 09:52

Jag blev förvånad över att hon inte exploderade, men nog såg jag att det pyste under ytan =O
Så vi får ta det lugnt med henne så vi inte får bakslag.

Du är så välkommen, passa på innan du blir med häst....

kram

 
Åsa .R. Mickelsen

Åsa .R. Mickelsen

22 februari 2013 09:50

wooow den där mannen Marco har tydligen magiska krafter hihi. Hon kommer sig Nelly,jättekul. Tänk bara på dig själv nu så du går vidare i från allt det tråkiga,såklart hjälper inte på en dag men ta den tid du skall. Stoooor kram

http://smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

24 februari 2013 09:48

Nja magiska tror jag inte, men han är väldigt lugn och läser mycket snabbt av henne så han kan förekomma.

Men hon var SPÄND...så detta får ta sin tid även det ;)

Ja det är inte roligt nu, men är så glad för alla fina vänner som stöttar mej, och får mej att koppla bort det tråkiga ibland.

TACK gulliga du!
kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

22 februari 2013 14:00

Vad duktiga ni är båda två =))
Tänk bara när du sitter där!

Kram på dig!

http://teamcurious.bloggplatsen.se

Kim

24 februari 2013 09:43

Jag längtar verkligen efter att kunna rida henne!
Men jag är nästan 100 på att det kommer att komma några rejäla explosioner innan hon accepterar detta med ryttare, för Nelly är Nelly :)

kram :)

 
sara

sara

24 februari 2013 07:51

*kramar om*

http://sanellie.bloggplatsen.se

Kim

24 februari 2013 09:36

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards