Varmt...

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Lite klick med sadel

Av Kim - 26 februari 2013 21:09

för att Nelly ska gilla sadeln lite mer.

Hon accepterar den normalt, men är inte så positiv alltid när den ska på.

Så jag tänkta boosta detta lite.


Nelly är så uppmärksam på mej och jag är så rörig i mina gester, inte lätt för henne att förstå vad jag önskar.

Ska nu defenitivt jobba mer på att kontrollera mitt kroppspråk och vara tydligare.

Och bestämma vilka gester jag ska använda.

Tex så pekar jag ofta i den rikting jag vill att hon ska gå, men sen använder jag ibland samma gest när jag vill att hon ska parkera sig i den riktningen...inte så smart.

Parkera med huvudet åt höger får nog bli med min högra öppna hand, istället för att peka.


Nelly var svettig efter att hon och Merlin hade lekt "jagärsnabbareändejhahaha".

Praktiskt med häst som motionerar sej själv   

 
 
Viveca

Viveca

26 februari 2013 23:49

Kan inte se filmen på mobilen tyvärr. Men av djuren får man reda på direkt när man tydlig eller ej. Det svåra är att vara tydlig och göra genomtänkta saker med lätthet;-)

Kram

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

27 februari 2013 08:05

På just denna filmsnutten så fungerar kommunikationen hyfsat.
Men strax före så ville jag att hon skulle parkera i riktning mot Bea och kameran, och då trodde hon att jag skickade henne till Bea så hon gick lydigt dit :)

Planering planering planering...jag kan riktigt höra Carolinas och Moas röster!

 
Åsa .R. Mickelsen

Åsa .R. Mickelsen

27 februari 2013 08:56

wooow såå fint det gick,framsteg att vara glad för ;-)kram

http://smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

27 februari 2013 09:19

Hon är duktig när hon vill min plutta :)

När får man se lite trix med din lilla vovve?

kram

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

27 februari 2013 10:01

Toppen duktiga båda två
att hon blivit så duktig :-)
kul att språket fungerar, jag vill bara lära mig hur mycket som helst :-)
vad skaffar mig sig en sådan där klick ni använder?

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Kim

28 februari 2013 15:15

Vissa saker och dagar är vi riktigt duktiga, men det finns dagar då jag är glad att vi inte har publik ;)

Köp en klicker i en djuraffär, är samma för hund som för häst.
Jag fick min av Carolina Fransson och Moa Molitor när det var här och höll en klickerkurs, kan varmt rekomenderas.

 
Kerstin

Kerstin

28 februari 2013 09:17

Tycker du/ni är duktiga jag! Min lilla gula hingst accepterade inte sadeln, men så började jag klicka honom och sadeln samt ryttare kom dit på ett litet "klick" ;) Så jag tror Nellie och du fixar det här. Men det är ju det här med planering... ha ha!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kim

28 februari 2013 15:10

Tack vi bockar..eller i alla fall jag ;)

Med klicker går det klart lättare.

Usch ja planering, måste ju tänka efter före då...risk för överhettning :))

 
Åsa .R. Mickelsen

Åsa .R. Mickelsen

10 mars 2013 12:55

hahaha trix med min vovve ja,han är ju som mig lat bekväm glad i mat full i fasen det är trixen hahahahaha

http://smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

10 mars 2013 13:52

En matglad individ är perfekt för klicker-träning :)
Får klicker träna dej när du kommer hit =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards