Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Hemma igen

Av Kim - 19 mars 2013 10:40

efter besöket hos brorsan på Gran Canaria.
För er som inte vet så har jag världens bästa lillebror     

Här kommer några foton


Först Lucas min brorson   
Här hade vi cyklat hemifrån ner till stan och sen ner till tennisklubben.

Jag har fortfarande ett kroppsligt bevis från det...Lucas stannade plötsligt rätt framför mej när vi cyklade ner för en TRAPPA, så jag ramlade för att inte krocka med honom...min ena vad är nu tjusigt gul    

   

Här får jag vara provdocka till en av hans karneval projekt

 

Ops...ursäkta fingret   


På klubben kollade vi lite när brorsan spelade Frontón, ett spel där man får använda alla fyra väggarna. 

 


Sen lite bilder från brorsan jobb (Amfi resort)
Tillbringade en slapp dag där i solen med goda fruktdrinkar och en bok, inte helt fel sätt att koppla av på.

     


Sen så har vi grillat med med släkten, varit på promenad med Scooby doo, provat "farliga" skor och mycket annat trevligt.
Bror min har försökt sälja in Gran Canaria till mej och visst vore det mysigt att få ha honom med familj så nära men La Palma är ju La Palma, mina vänner, naturen, Nelly, mitt hem...Tja vi får se...

     


Här hemma så verkade en energifull Nelly glad att se mej igen, här kom hon precis i full galopp tränitade och sa HEJ   matte. 

  


Nu har jag flyttat upp i mitt hus igen och har börjat organisera allt så som jag vill ha det och plockat bort saker som Senior B glömt kvar.

Det känns riktigt bra att få rensa och ordna saker, det kommer att bli bra det här.

Självklart så är det inte bara roligt, men det känns hoppfullt.

Att nu få rå om skoskåpet helt själv är inte alls fel   

 


Nu ska jag fortsätta och röja och senare i eftermiddag så ska jag låta Nelly jobba lite, så hon kan lugna ner sig lite.


Extra kram till dej som har ont i ryggen  och är på sjukhuset  

Ha det gott   


  

 
 
Kicki

Kicki

19 mars 2013 11:38

ny energi påfylld hör jag! härligt att höra! häng i bara :) kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 mars 2013 11:43

Jupp nu är tanten på G igen ;)
Lite vingligt men klart på väg.

Skönt att du mår bättre nu.
Hoppas du snabbt får kraften tillbaka igen.

Kram och krya på dej!

 
Ann

Ann

19 mars 2013 12:29

Oj den semestern verkar gjort dig gott! :)
Skönt att höra att du är på banan igen och är på G!!!
Kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

19 mars 2013 16:35

Lite vingligt är det nog ibland men jag känner mej mycket starkare.

Stor kram till dej, hoppas att det känns bättre

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

19 mars 2013 15:10

Härligt att höra att du kommit så långt på din "resa"
kul att rensa upp och göra som man själv vill :-)
Mysigt när pållen kommer och är glad att se ne eller hur?
håll i det här nu vännen. Du bor ju på ett underbart ställe....

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Kim

19 mars 2013 16:32

Tack Malin!

Jag vågar inte riktigt lita på att jag inte råkar "köra ner lite i dikeskanten", men helt klart så känns det bättre.
Rensa och fixa ger klart mer energi!

Ska strax upp till Nelly och låta lite (läs mycket;) av hennes energi få komma ut, det behövs.

Kram på dej

 
Stina

Stina

19 mars 2013 20:55

Den där trippen verkar vara precis vad du behövde för att hitta lite ny energi =)
Kram !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

19 mars 2013 22:08

Jo det var den!
Ibland är det väldigt bra att vara envis ;)

Kram :)

 
Åsa .R. Mickelsen

Åsa .R. Mickelsen

27 mars 2013 09:35

Gott att vara hemma hos Nelly kan jag tänka. Turen till J-Å var vad du behövde på din väg men så sant någon dikeskörning kan det ju bli men blir nog inte så många för dig ;-). Fniss fniss flyttar du bort till J-Å o gänget har du ju ingenstans att åka på skön avkopplande semester till hihi och att längta hem till busfröet Nelly är ju inte fel.Så fina bilder och så vacker han är Lucas. Den där fina karnevalsuppsättningen du har på skallen klär dig hahahahaha. Stoooor <3kram från ett snötäckt men soooligt Nykirke i Norge

http://smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

28 mars 2013 07:50

Efter ett par dagar där så kändes det bättre så jag är glad att jag tog mej dit.
Så sant, skönt att ha ett ställe att smita iväg till ibland :)

Ja Lucas är så vacker, jätte gullig och så kreativ!

Härligt med sooool när det nu är snötäckt.

krammm på dej från en solig ö :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards