Varmt...

Alla inlägg under april 2013

Av Kim - 29 april 2013 09:13

Red upp Claudias hästar till betet.

Här är jag på gulliga Masi, gillar verkligen honom och han mej   



 


Här njuter Masi och kompisarna i all maten.

     


Före ridturen som sen blev lugn och fin.

 


Claudia med sin trogna vita springare.

 


Mina hundar uppe i Nellys stall...en tar fotbad i hink och den andra löper och flörtar med katten, suck   

   


Jag kommer att åka till GC på fredag, ska bli skönt att komma iväg en vecka.

Nellys sår är fortfarande utan varken inflammation eller infektion   


Av Kim - 21 april 2013 13:03

I fredags lämnade jag Herr X på flygplatsen.
Det har varit två stormiga veckor, inte riktigt vad vi hade önskat oss, en hel del negativa diskussioner men visst hade vi det mysigt också   


På fredags kvällen gick jag ut på tjejmiddag med åtta andra kvinnor...tjejer eller tanter  

Det var trevligt och intressant och tala med ett par andra som varit i samma situation som jag är nu.



Igår hade jag stämt möte med min fd. chef och hennes man.
De dansar Sevillanas (Flamenco) och det var en uppvisning på torget nere i stan.
Efter det så skulle det bli lite mat hemma hos dem.


Hälsade på dem och satte mej sen med ett par tapas och lite dricka och tittade på uppvisningen.

Här är några foton...

       


Estrella (min fd.chef) har den grön/svarta klänningen på sig.

       


Det var mycket folk och alla pratade och skrattade och plötsligt så kände jag mej så ensam och ledsen    

Så jag gick därifrån och tog bilen hem, skickade ett meddelande och skyllde på magen...



Nellys sår tar nog sin tid att läka men är fortfarande inte infekterat eller inflammerat.
Hoppas det klarar sig bra nu i värmen, vi har fått Calima (värme från Afrika).

Idag är det städning och dator som gäller.


Av Kim - 16 april 2013 13:44

har skadat sig igen

Denna gången lyckades hon fastna i ett staket, hon måste ha krafsat mot det...

   

Spolade med kallt vatten och ringde Vet.

Talade med Claudia som har stor erfarenhet av sår och hon kom upp med Antonio (hovslagaren),  han ville stanna för att han kunde passa på och fixa hennes hovar om hon blev "drogad".

Vet. kom och fick inte gå i närheten av Nelly, vi klickade, mutade och han ledde runt henne en stund, men varje gång han försökte röra hennes hals så åkte öronen bak, hon visade tänderna och små reste sig.

Han bad mej ta tag i hennes öra, men det gick inte heller, hon minns att jag gjort det för över två år sen när vi var tvungna för att ge lugnande och sy ihop henne.

Normalt får jag klia och ta i hennes öron, men med Vet. där NEJ.

Fast alla var eniga om att det inte skulle fungera att sy där för såret är på ett ställe som rör sig och det skulle bara gå upp.

Så är min Nelly, suck!


Kanske lösningen skulle vara att lobotomi, så hon blir mindre känslosam och lite mer korkad   


Idag var hon inte svullen på morgonen (det hände igår morse) så nu är det bara att fortsätta spola kallt vatten och hoppas slippa infektion.









Av Kim - 12 april 2013 13:56

till Nelly-bloggning just nu.

Men kan meddela att jag fortsätter löslongera henne och det går fint.

Hon har nu börjat förstå att hon inte behöver nudda marken med mulen, bara sänka det lite grann så blir jag nöjd.


Förra veckan så hämtade jag upp en vän på flygplatsen och han stannar tills nästa fredag.

Lite inspirerad var jag så jag shoppade lite skor och letade upp en klänning i garderoben och for iväg till flygplatsen.
Väl där så kände jag mej så obekväm eller ovan...ganska långt från mina normala hästkläder...
Stötte på två grannar som inte kände igen mej fören jag hälsade och log, pinsamt   


   

Igår gick vi ut och åt med mamma och Georg, det var riktigt trevligt.

       

Skönt att få tänka på något annat ett slag.


Ha det gott

Av Kim - 1 april 2013 18:21

när hon härmar mej och sänker huvudet.

Lite svårt med kameran, böja sig och hålla koll på Nelly.
Men hon förstod ändå   



Jag vet att jag snackar för mycket och för fånigt, men hon är ju min lilla bäbis    

Ovido - Quiz & Flashcards