Varmt...

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

hälsning från obygden ;)

Av Kim - 13 juli 2013 15:24

Tiden går och jag med den...
Vet inte riktigt var och hur min framtid ska bli, men vem vet det egentligen   



Det jag vet är:
att jag är nyförälskad i   , han är så fin    
att jag saknar Nelly sååå      

Att på La Palma så lever man mer harmonsikt än här   
att Gran Canaria har sååå många spännande affärer, shopp-mani är en risk      

att jag saknar mina vänner på L.P.    
att jag har fått ett jobb här på GC som börjar tredje veckan i September   


 

La Palma


Vi har lite idéer om vad vi skulle kunna försörja oss med på L.P., men måste undersöka mer.
Men även här på GC så har vi planer, det får ta den tid det tar att känna och kolla upp saker, vi hamnar rätt till slut.


Åkte till La Palma för nån vecka sen för att skriva under skilsmässan, stannade bara två dagar.
Jag hade sett fram till att få det hela överstökat och kände mej stark.
Men det påverkade mej nog mer än jag anade för min kropp reagerade...fick en elefantfot och blodtrycket gick upp, jag har normalt lite för lågt.

 
Men redan dagen efter undertecknandet så började allt bli normalt igen, lättnad!

Var hos doktorn förrgår för en hälsoundersökning pga förnyelse av körkort, och nu var blodtrycket "normalt" för lågt.

Hyrde en liten bil när jag var på La Palma, så tuff!
Men den hade en motor som knappt var större än en moppes motor...inte så lyckat på en en ö som La Palma.
   

Mamma och jag på La Palma

 



Gran Canaria

Min lilla örtträdgård...lagom med jobb tycker jag
 

Och vår vinodling!

 

Såg denna motorcykel och fick en sån lust!!!
 
Har köpt en hästtransport, den finns på Teneriffa och om alla planer går i lås så hämtar jag den nästa fredag med Christophes bil (som då ska ha fått på sej en krok där bak) från TF tar jag då båten till LP.
På lördagen kommer vår hästtandläkare (från Tyskland) till stallet och då vill jag vara där för det vore toppen om hon kunde få i Nelly lite lugnande och kolla hennes tänder igen.
För drygt två år sen så tog hon bort två vargtänder och slipade lite.

Kommer att stanna en vecka och träna Nelly med transporten, den kommer att få stå inne i hennes hage.

Om det går över förväntan så lastar jag in och tar henne på färjan hit till GC, om inte så får jag komma tillbaka några veckor senare och träna mer.

Vår lilla katt Mitzi Pooo växer, har en ENORM energi och är så gullig!
Hon är nu helt vit, riktigt tjusig.

 
För några veckor sen var hennes favorit ställe för siesta inne i lampfoten, nu får hon inte plats där inne längre.


Som vanligt så är mina djur aldrig riktigt "normala"
Mitzi Pooo har alltid varit lite vinglig och inte så koordinerad , det blir en del krockar med möbler och krasch landningar.
Har nu varit hos en Vet. som konstaterat att hon har en liten hjärnskada i den bakre delen av hjärnan där balans mm finns (eller borde finnas).
Detta pga att hennes mamma hade en sjukdom (som man lätt hade kunnat vaccinera emot) som attackerar fostren redan i magen.
Så den delen av hennes hjärna är inte så utvecklad och det går inte att göra nåt åt det, men hon själv att lära sig att kontrollera sin balans bättre med tiden.

Funderar på att skaffa en liten polare till henne...


Ch var så glad att jag hade med mej en svets, skoj att vi tycker om samma sorts leksaker!

 

En bit ovanför vårt hus finns det en stor vatten resarvoar, riktigt fint.

 


Det var lite nyheter från värmen...kram på er

 
 
Ingen bild

Åsa R Mickelsen

14 juli 2013 00:22

Härligt att läsa från dig igen. Har tyvärr inte själv hunnit med att snoka på din blogg men upptäckte att det var stilla. Var på fotot med mamma står hon och var står du hahahahaha hon är så flott,jaja du också såklart.Så lilla kissen hade lite vingel i skallen,jaja skit samma blir nog bra till slut med söta kissen. Inte bra att du reagerade såpass när du var och skrev på pappren,å andra sidan inte så konstigt heller för det var ju chockartat beskedet du fick,nu är det över och du har fått det jättefint igen,toppen. Jätte jättekram <3 från en som suger i sig den sol vi fått här på Nykirke i Norge kraaaaam

Kim

14 juli 2013 20:09

Hejsan :)
Jo du! mamma är verkligen fantastisk, inte många som har fyllt 82 som studsar runt leende så som hon gör...undrar vilka droger hon tar i hemlighet ;D

Lite karusell i kolan kan lilla kissen leva med, det hindrar henne inte alls när hon far runt som en galning i huset!

Lustigt att man inte själv i tanken märker hur saker påverkar en...men nu är det över, både Senior B och svullen fot.
Nu gäller det att njuta av det fina jag har!

Njut på i solen och när den tar slut är du alltid välkommen hit.
krammm

 
Kerstin

Kerstin

14 juli 2013 08:07

Härligt att du lever och mår bra! Trots det som hände på LP. Men nu har ju ett nytt kapitel börjat i ert liv med nytt jobb mm, så spännande. Är så glad för din skull. Hoppas nu bara du får hem Nelly snart så du blir "hel" igen.
Kramar!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kim

14 juli 2013 20:14

Jaa du tänk att jag behöver 500kg för att bli hel =O :D
Saknar mitt Barbiemonster...vore toppen om jag kunde få in henne i lugn och ro i transporten veckan som jag är där.
Fast jag anar att hon behöver lite mer tid...fast med henne vet man aldrig, ibland är "svåra" saker inget problem alls...

Kram syrran

 
Kicki

Kicki

14 juli 2013 18:45

så härligt att höra av dig igen!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

14 juli 2013 20:17

Tack gulliga Kicki!

Hoppas du nu äntligen mår bättre igen.
Och grattis till framgångarna på tävlingsbanan!

kram
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards