Varmt...

Alla inlägg under augusti 2013

Av Kim - 31 augusti 2013 15:43

men inte sa regelbundet.

Kram alla ni fina     



Av Kim - 23 augusti 2013 16:57

Det fungerar inte för mej att blogga nu av flera anledningar.


Att inte internet fungerar bra är en STOR anledning.
Vi skaffade oss uppkoppling via satellit (finns bara en!) och den är inte så snabb men skulle fungera, men de sänkte hastigheten till en fjärdedel efter knappt en vecka.

De har spärrat vissa saker tex att ladda upp filmer på youtube eller att ladda ner filmer mm.

Vi har ringt och klagat men det hjälper inte, har kollat på forum och många har anmält och klagat på detta företag, men utan resultat, skit!


En annan anledning är att det inte är så roligt nu när jag inte har Nelly hos mej   


Och så är det så vansinnigt varmt här, det slukar mycket energi!

Med AC på så blir det inte svalare än 30 grader inne i vardagsrummet.


Allt är inte negativt...min relation med Christophe är       


Nästa vecka ska jag hämta mina möbler/saker på La Palma, det kommer att bli trångt här men det får gå.

Har köpt lagerhyllor och ett rum kommer bli garderob/verktygs-förråd/lager.

Den STORA frågan är Nelly...hur ska jag lyckas få henne att inte få SPADER när jag stänger in henne och binder fast henne i transporten???
Och sen så tycker jag det är för varmt just nu för att transportera henne, det är ju många timmar på färjan och sen på vägen hit...hmm suck, vet inte hur jag ska göra   

Stallet på la Palma är såååå mycket bättre än stallet här på Gran Canaria...
Men jag kan nog med tiden hitta når bättre här också...


När jag väl börjat arbeta så kommer jag inte få ledigt för att åka och träna Nelly, det är bara på helgerna som jag är ledig.

Så om jag ska få hit henne så måste jag fixa det nu...


Vårt lilla hus är nu invaderat också....av Scoby Doo

Mitzi Poo och Scoby utmanade varandra i uthållighets-stirrande...det blev oavgjort tror jag.

 

De somnade båda två av utmattning till slut.

Scoby som har en enorm energi hade vi tidigare försökt trötta ut lite.

Apportera pinne som vi kastade långt ut i dammen tyckte han var toppen, han simmar sååå snabbt.

 

   


Och så en bild på skönheten Miss Misty Pooo

   

Redan andra dagen så fick Scoby tillstånd av Mitzi Poo att ge henne en puss, men han överdriver lite och slickar henne tills hon blir sur   


Scoby ska vara hos oss några veckor, och redan efter två dagar så är vårt hus smutsigare än någonsin...
Har klagat på brorsan som inte ens lärt sin hund att man stänger munnen när man slutat dricka och att det finns något som heter servett och att alla människor gillar inte såååå blöta pussar   


Tja det var lite från mej och mitt liv...får se hur det blir med bloggandet i fortsättningen.
Vill tacka er som hittills följt mej på min resa här i livet, kram på er   


Av Kim - 2 augusti 2013 20:27

Att ha en häst som Nelly är inte långtråkigt men helt klart inte heller så roligt alltid...

Förra veckan så stod Nelly inne under sitt tak, Acuiro stod utanför hennes hage cirka tio meter bort, han gjorde då något sååå enormt ohövligt tyckte Nelly, han TITTADE på henne utan tillstånd!!!
Det var ju så hemskt att Nelly exploderade i ett skrik och sparkade bakut med båda hovarna i krubban och väggen....
Resultat: stort skrubbsår på vänster bak och kunde inte stödja på höger bak...hon satte knappt ner spetsen på hoven, ville inte ställa ner hoven, suck!
Som tur var så försvan svullnad och hälta på några dagar.

Veckan då jag hämtade transporten blev det ingen lastträning, men idag startade vi.
Släpet har står inne i hennes hage och jag har lagt lite mat på rampen de senaste dagarna, även bett henne kliva upp på rampen, hon har tvekat lite men gjort det.

Igår tog jag ner henne till en grus (bus) bana där vi låter dem springa, busa och rulla sig.
Hon for runt lite sen lade hon sig ner för att rulla, jag stod och talade med Ch. och tittade inte så mycket.
Hörde oväsen...hon hade lagt sig för nära staketet och lyckats rulla över och kom nu inte loss.
Det är en träplanka längst nere på marken för att hålla gruset borta från sand-ridbanan bredvid, sen trä och rep högre upp.
hon låg och sparkade med alla fyra benen över, mot, på plankan...suck, varför alltid Nelly.
Hon lyckades knuffa sig bort och kom upp, for iväg i panik men stannade och sprängde i alla fall inte grinden.
Lugnade henne med att klicka huvudsänkningar, hon höll på att sluka min hand men lugnade sig ganska snabbt.
Resultat: Flera mindre sår på bakbenen och inte halt...

Det är ett under att hon har lyckats överleva så här länge, kommer inte ihåg alla skador hon haft.
Får väl vara tacksam för hennes goda läkkött...

Sedan så lade jag in hennes grovfoder i transporten och hon stod på rampen med lååång hals, hämtade lite godis i en hink och bad henne kliva in, vilket hon gjorde, klick!
Backade ut, klick, klev in klick det fick räcka, var så nöjd.

När jag kom till stallet idag så stod hon inne i transporten och åt, helt frivilligt och lugnt!
Så jag hämtade godis och så tränade vi lite, ville att hon skulle gå in och sedan ut fram men jag var osäker på om hon skulle klara detta.
Så vi gick in, klick, jag gick ut fram och bad henne komma med, och hon kom med utan problem, hon är bäst min häst :)

En video som bevis, detta är andra gången hon går in och sedan ut fram, stolt matte   


Haregott  

Ovido - Quiz & Flashcards