Varmt...

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Blogg paus eller avslut...

Av Kim - 23 augusti 2013 16:57

Det fungerar inte för mej att blogga nu av flera anledningar.


Att inte internet fungerar bra är en STOR anledning.
Vi skaffade oss uppkoppling via satellit (finns bara en!) och den är inte så snabb men skulle fungera, men de sänkte hastigheten till en fjärdedel efter knappt en vecka.

De har spärrat vissa saker tex att ladda upp filmer på youtube eller att ladda ner filmer mm.

Vi har ringt och klagat men det hjälper inte, har kollat på forum och många har anmält och klagat på detta företag, men utan resultat, skit!


En annan anledning är att det inte är så roligt nu när jag inte har Nelly hos mej   


Och så är det så vansinnigt varmt här, det slukar mycket energi!

Med AC på så blir det inte svalare än 30 grader inne i vardagsrummet.


Allt är inte negativt...min relation med Christophe är       


Nästa vecka ska jag hämta mina möbler/saker på La Palma, det kommer att bli trångt här men det får gå.

Har köpt lagerhyllor och ett rum kommer bli garderob/verktygs-förråd/lager.

Den STORA frågan är Nelly...hur ska jag lyckas få henne att inte få SPADER när jag stänger in henne och binder fast henne i transporten???
Och sen så tycker jag det är för varmt just nu för att transportera henne, det är ju många timmar på färjan och sen på vägen hit...hmm suck, vet inte hur jag ska göra   

Stallet på la Palma är såååå mycket bättre än stallet här på Gran Canaria...
Men jag kan nog med tiden hitta når bättre här också...


När jag väl börjat arbeta så kommer jag inte få ledigt för att åka och träna Nelly, det är bara på helgerna som jag är ledig.

Så om jag ska få hit henne så måste jag fixa det nu...


Vårt lilla hus är nu invaderat också....av Scoby Doo

Mitzi Poo och Scoby utmanade varandra i uthållighets-stirrande...det blev oavgjort tror jag.

 

De somnade båda två av utmattning till slut.

Scoby som har en enorm energi hade vi tidigare försökt trötta ut lite.

Apportera pinne som vi kastade långt ut i dammen tyckte han var toppen, han simmar sååå snabbt.

 

   


Och så en bild på skönheten Miss Misty Pooo

   

Redan andra dagen så fick Scoby tillstånd av Mitzi Poo att ge henne en puss, men han överdriver lite och slickar henne tills hon blir sur   


Scoby ska vara hos oss några veckor, och redan efter två dagar så är vårt hus smutsigare än någonsin...
Har klagat på brorsan som inte ens lärt sin hund att man stänger munnen när man slutat dricka och att det finns något som heter servett och att alla människor gillar inte såååå blöta pussar   


Tja det var lite från mej och mitt liv...får se hur det blir med bloggandet i fortsättningen.
Vill tacka er som hittills följt mej på min resa här i livet, kram på er   


 
 
Kicki

Kicki

23 augusti 2013 18:41

hoppas verkligen att det löser sig med internet så att du kan fortsätta. kommer sakna dig !!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

23 augusti 2013 18:49

Tack gulliga Kicki!

Får se hur det blir, så frustrerande när internet inte fungerar som det "ska"!

Kanske kan ladda upp videos någon annanstans, inte på youtube, kan kanske fungera...

kram :)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

23 augusti 2013 19:16

Åååå vad jag kommer att sakna dig om du slutar.. Paus är okej :-)
Hitta en lösning!
Kram

http://teamcurious.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina

23 augusti 2013 19:31

Ohh, hoppas.det löser sig!! skulle bli så tomt utan dig. :-(

 
Ingen bild

Christopher K

24 augusti 2013 00:35

Hälsa Senior Scobi!

+ Om ni vill ta er förbi blockad av vissa tjänster föreslår jag att ni testar att köra en s.k.a VPN. Jag använder ofta Ipredator.se men finns massor att välja på. Gjort en lista här: https://blog.kejsarmakten.se/all/personal/2013/06/25/privacy-aware-VPN-providers.html

Det går även att prova på Tor (gratis). Som man kan ladda ner här (Tor Browser Bundle) https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en, det går lite långsammare, men skall inte vara något problem med att använda Youtube etc.

Hoppas allt är väl med Er ! :*

Kim

1 september 2013 22:54

Du e bäst!
Scoby ligger här i soffan med mej och lilla katten...han snarkar så sött.

Stora kramen

 
Lyckoprickar-anna

Lyckoprickar-anna

24 augusti 2013 22:56

Lite uppehåll behöver man ibland, har inte själv uppdaterat på över en månad. & så är väl livet, man måste få vara lite tyst & pyssla med annat.
Sedan kanske suget att berätta återkommer :)
KRAM!

http://www.lyckoprickar.se

 
Ingen bild

Åsa R Mickelsen

25 augusti 2013 12:24

meeeen Kiiiiim hur skall vi hålla kontakten? Blir du kvar på fb? Har ju inte din mail adress eller telnr ju ,snörvel snyft snörvel

 
Malin Johansson

Malin Johansson

26 augusti 2013 07:30

NEJ du får inte sluta snälla.....
det är så roligt när du skriver om dig och Nelly,
allt kommer nog att lösa sig ska du se. Här börjar hösten komma smygande....i morse var det 4 plus och dimman hade trillat ner...

http://www.havrefallen.bloggspot.com

 
ann

ann

28 augusti 2013 06:13

Kanske lite paus?
El som jag, ibland väldigt långt mellan inläggen?
Inte sluta helt väll?
Kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards