Varmt...

Alla inlägg under januari 2014

Av Kim - 25 januari 2014 16:27

Behövs nog inte förklaras så mycket, ni som följt mej och Nelly förstår  

                     

            

Och inte nog med detta!!! Christophe fick också Nellys välsingnelse   

     

Sen följde hon from som ett lamm Marco för att få av sig sadel och grejer så hon kunde rulla sig.

 

  Ska ladda upp en video senare så ni får se.


Är såååååååååååååå glad, kan inte sudda ut mitt stora fåniga leende   

Av Kim - 21 januari 2014 21:27

Ja hoppet börjar spira     näää nu talar vi inte om mejutan om min lilla prinsessa Nelly   


Här är några bilder från Februai förra året.
Antonio är en snäll och försiktig hovslagare, fast Nelly delade inte den uppfattningen...
 

Nelly gjorde några dratiska caprioller och stackars hovis fick inte en chans att göra sitt jobb.

Det är Marcos som håller i Nelly, han lyfte hennes hovar och raspade lite både före och efter hovis och det accepterade Nelly utan protester...

 

Så nu får Nelly hovarna kratsade ofta, för snart ska hon få skor för första gången   

Detta är från igår

     


Jag ska åka dit till helgen, det ska bli så spännande att få se utvecklingen och myyyyysigt att få mysa mule   

M har lovat...eller hotat...med att jag ska kunna sitta på henne      

_________________________________________________________________________


Jag bytte jobb för några veckor sen och det känns lite bättre än det förra, men att vara säljare...tja ...

Ch. har en grej på gång som förhoppningsvis ska göra det lugnare på den ekonomiska avdelningen.

Jag som för ett år sen tyckte allt var   och ville helst  ingen glad Kim  .

Det har varit ett tufft år och det lär fortsätta vara tufft, och jag erkänner att jag inte har förlåtit Senior   B.


Men på den    avdelningen så är det       underbart!!! 

Christophe är sååååååååååå fin   


Vill ha igång bloggen och att följa era (ni vet vilka ni är :) jag saknar er.

Men jobbet tar så mycket energi så det har inte blivit ork över till blogg världen, men nu på det nya jobbet så har jag mer fritid   


Kram på er   




Av Kim - 20 januari 2014 23:34

(Ni som är intresserad av vårt fina stenhus scrolla ner lite så finns det foton. )


Här kommer en video på Nelly och Marco.


  Marco är så snäll som håller mej informerad av vad som sker   

Av Kim - 18 januari 2014 16:06

Ni som är intresserade av vårt fina gamla stenhus får kika lite längre ner här på bloggen, där finns det inlägg med foton av huset, för nu blir det lite häst här igen  



Hej mina vänner   


De senaste veckorna har jag känt en sån oro för hur Nelly mår. 

För några veckor sedan var det ett RIKTIGT ÅSKVÄDER det dundrade så väggarna skakade sa mamma.

Och här låg jag i min säng såååå långt bort från min lilla Nelly.

Dagen efter fick jag bekräftat mina farhågor, Nelly hade varit så rädd att hon på något sätt haft sönder två väggar.

Och hon var ju inte instängd direkt...hon har bara tre väggar och tak så hon kan ju gå ut om hon vill...

Men för henne så var nog det där LÄSKIGA blöta regnet som en fjärde vägg och hon fick panik.

Detta lilla äventyr har kostat mej 600euros hittills hoppas det stannar på den summan.


Nelly har tappat både hull och muskler det känns jobbigt för det har ju varit Beas ansvar att fodra henne rätt... Anar att hon knappt fått kraftfoder, med nån slags tanke att hon ska vara lugnare så när Bea har longerat henne.

Men jag tänker inte grubbla över det.



Förra veckan så ringde Marco (han som tränat henne några gånger i början av förra året.

Han är den enda man som Nelly vågat lyfta sina hovar med, han läser henne så bra.

Jag trodde att M. inte bodde på La Palma nu för han jobbade ett tag på en annan ö.

Men han är tillbaka på La Palma och hade åkt upp och hälsat på Nelly vid nyår och gillade inte vad han såg, hon var mer aggressiv och var tunn.

Det hade tagit honom en timme innan hon slappnade av och ville kela.

Så han ringde alltså mej och berättade vad han sett när han hälsade på henne och att han ville jobba med henne, men inte hos Bea, utan i Pedros stall som ligger nån kilometer bort från Beas stall.

Han vill ha henne för sig själv utan att andra håller på med henne.


Han ledde iväg henne den fjortonde (Januari) på kvällen och redan nästa dag så fick jag foton och film från deras första träning den femtonde. Han passade på att hoppa upp på henne första dagen för då var allt annat så nytt och lite läskigt att att han som var hennes trygghet i nya stallet satt på ryggen var inget problem. 


Nelly före min flytt

 

Och Nelly nu

 

Suck, men men snart är hon i fin form, M. kan sina saker.


Han har lovat mej att hon ska bli en helt "normal" häst  och det ser jag fram till.


Här är bilder från deras första träning då han passade på att slinka upp, hon var för upptagen av att allt nytt för att bry sig.

         


M är utbildad hovslagare och vill sätta på henne skor för gruset sliter på hovarna, så de får träna ordentligt med hovarna nu för att det ska fungera.


Nu MÅSTE jag dammsuga....


kram   

Ovido - Quiz & Flashcards