Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Dag 1 på La Palma

Av Kim - 14 september 2014 12:35

Hemma igen efter några härliga dagar på La Palma.
Det både fyllde på och tog energi, men det var det verkligen värt!


Har nog inte förstått riktigt hur mycket min sjukdom påverkar andra och att jag är så omtyckt   

Vet att jag inte är otrevlig men förstår inte varför jag är omtyckt, känner inte att jag själv ger så mycket till andra, men ,men ,nu njuter jag hjärtligt av all omtanke och kärlek jag får   


Bodde som vanligt hos mammis och Georg, som nu passade extra mycket mer upp på mej, risk att bli äckligt bortskämd   


Flög via Tenerife Norr till La Palma , lite jobbigt att gå omkring, blir trött fort (Kim100år...).

Lindade en sjal runt ansiktet för att försöka undika basilusker på planet, jobbigt för det var varmt, men det är hälsan värd.

 

M&G hämtade mej och vi åkte direkt till stallet för att se Nelly.

Fick ett  välkomnande av Pedro, Marco, Claudia och Anna, kände mej så privilegierad     

Och av Nelly   
 

Inte bra att gosa med solglasögon på flinten...att jag aldrig lär mej 

 

Men sen så hittade vi rätt gos- ställning.

Hon var så försiktig med mej, är övertygad att hon kände att jag inte mår bra, älskade Nelly   



 

Mamma och jag   


Sen hoppade Marco upp på henne med bara ett grimskaft, som bara hängde runt hennes hals.

Han visade hur han styr/stannar/startar/flyttar sidledes bara med benen.

   

Hon är så vacker....förutom när hon lipar   


Sen försökte Marco lyfta upp en ung tjej från stallet (hon är lite rädd för Nelly) detta gick Nelly inte med på.
Hon små stegrade och visade klart att detta gick inte!
Det var runt 10 pers. som publik, tjejen hade precis rökt, Nelly hade nyligen utläkta eksem på ryggen, är brunstig och hon känner inte tjejen,  så vet inte vad som var orsaken...eller alla.


Fick mej att fundera på hur hon skulle reagera på mej nästa dag då jag skulle kravla mej upp....

Sen hem till M&G för att vila och bli bortskämd.


  





 
 
Ingen bild

Åsa.R.Mickelsen

14 september 2014 22:41

Fniss fniss du ser ut som en skum cowboybandit med sjalen över näsa o mun ;-) . Så roligt att Marco har hjälpt dig att komma så långt med Nelly som ni gjort,så roligt. ja han ser ju lite trvlig ut Marco,lite som min gubbstrutt mörk o skum hihi. Fina Ann Marie ,hälsa henne,ni är så söta. bortskämd är lov att bli i massor ,kraaaaaam <3

Kim

15 september 2014 21:37

Blev i alla fall inte stoppad av säkerhetsvakterna :)
Marco är ett guld värd....och är ledig ;)
Jag ska hälsa A-M.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards