Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 september 2014

La Palma forts.

Av Kim - 14 september 2014 19:23

På natten till torsdagen hade jag en sån huvudvärk, fick knata upp och ta ett   

Det var ingen bra idé, min mage mådde inte bra av det, den är dålig av alla cellgifter och mediciner    

Så efter en kort promenad med M&G nere i Tazacorte så blev det sängen hela dagen.


Men nästa dag var jag fit for fight igen   

Mamma och jag tog en liten runda i Los Llanos för jag har längtat så efter riktig mandel.
På La Palma så växer det mandelträd överallt, mandlarna är små och mörkare än de typska stora ljusa från Kalifornien. 
Men den största skillnaden att de "La Palmska" smakar så gott, de andra har inge smak, blä!

Det blev ett par kilo i väskan   


Efter shoppingen så kom vi hem till Georgs goda mat, MUMS!

En lyx att ha en riktig Kock i familjen och han är så gullig  , skämmer alltid bort mej, tack   


På eftermiddagen så tog jag Georgs bil upp till stallet, väldigt bekväm att köra.
Red Nelly inne på ridbanan, försökte rida som Marco gör...inte lätt och Nelly viftade surt på huvud och svans när hon inte förstod vad jag ville.

Han rider ju Western efter vad jag förstår...han skrattade gott, hmmm

Det enda jag var bra på var att tänka stanna och hon gjorde det, och bromsen är ju viktig att hitta   

Jag oroar mej inte för att jag inte kan rida som Marco, hon är så lättlärd att det fixar vi tillsammans senare.

Eller kanske det är ett bra tillfälle för mej att lära mej lite Western.


Marco fotade oss med sin telefon, men har inte fått dom än.
Jag fotade honom när han hoppade upp för att visa mej lite hur han gör.

 

Hon gick så fint och han snackade i telefon...

 

Blä för det tyckte Nelly   


På kvällen åt jag, Marco och Anna på La Cascada, roligt och oplanerat, det är nåt jag gillar med La Palma.


På lördag morgon så åkte jag till Claudia som visade mej lite från hennes senaste kunskaper i Dual aktivering av Michael Geitner. http://www.pferde-ausbildung.de/
Hon utbildar sig för att bli godkänd tränare hos honom.

Efter att ha tränat sina egna hästar i bara två veckor så har de fått ett bättre rörelsemönster, balans och mer styrka.


             


Intressant!


Efter lunch ute med M&G så åkte jag upp till Nelly för lite omskötsel och gos   


Claudia körde mej sen till flygplatsen, mer snack om hästar och livet, är så glad att hon är min vän.


Flyget gick nu direkt till GC, skönt.

På flygplatsen stod den bäste     


Sov så skönt i min egna säng med min egna bästa kudde!


Imorgon måndag är det dax för blodanalys, om det är ok så blir jag förgiftad igen på tisdag  

Men det finns nåt gott med det onda...nu kan jag inte hitta tumören, den har krymt helt klart   


Kram på er alla   






  






 
 
Ingen bild

Åsa.R.Mickelsen

14 september 2014 22:47

håller tummarna <3

Kim

15 september 2014 21:39

Tack hjärtat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards